Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har mye sorte prikker på nesen og hakeområdet. Sliter også med store porer og noe rødhet ellers i ansiktet. Tips til hvilke produkter dere med lignende hud har hatt god effekt av? Har sett litt på dermalogica sine, men det er jo et hav av produkter. Hjelp? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spesifikke produkter vil jeg ikke anbefale da jeg ikke vet hudtypen din. Men generelt vil jevnlig bruk av BHA, oljerens og leirmaske hjelpe mot sebaceous filaments og store porer :) BHA er også effektivt mot rødhet og kviser.

Anonymkode: 037c4...bf8

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spesifikke produkter vil jeg ikke anbefale da jeg ikke vet hudtypen din. Men generelt vil jevnlig bruk av BHA, oljerens og leirmaske hjelpe mot sebaceous filaments og store porer :) BHA er også effektivt mot rødhet og kviser.

Anonymkode: 037c4...bf8

Forslag til produkter?

Anonymkode: a06af...92d

Skrevet

Dermalogica var tusenvis av kroner bortkastet for min del. Garnier 3 in 1 og Garnier anti blackhead deep pore wash er det som har hjulpet meg. 

Det finnes også syre kremer du kan få utskrevet av lege som skal være effektivt på porer sorte prikker og kviser. Snakk med legen din eller evn ta en time hos hudlege for å få resept :)

Husk også at noen bare har naturlig store porer, og det viktigste er å lukke de før man tar på sminke og sånn så det ikke kommer møkk inn i de. Jeg spyler alltid ansiktet i iskaldt vann før jeg går ut av dusjen (varmt vann åpner porene og er bra forhold til rens men porene må lukkes etterpå)  og bruker en hjemmelaget toner etter hudrensen morgen og kveld som består av eple cider eddik, vann og tea tree oil jeg påfører huden med bomullsdott før jeg eventuelt legger på sminke osv. 

Eple cider eddik lukker porene kraftig og virker også desinfiserende og bakteriedrepende, tea tree oil er en kjent vidunderkur for uren hud,  og vann må brukes i mixen siden begge deler er veldig sterkt og kan gi hudirritasjoner om de brukes rent. 

Har også nylig begynt å drikke eple cider eddik (smaker dritt første dagene men blir vant til det) for å rense innenfra, google apple cider vinegar skin for mange gode tips om dette vidundermiddelet

Anonymkode: a060e...488

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...