AnonymBruker Skrevet 27. desember 2015 #1 Skrevet 27. desember 2015 Jeg har begynt å følge med på kalorier i det siste. Og jeg må si jeg er riktig lamslått. Det går nesten ikke an å spise noe godis. En ussel pakke ballerinakjeks inneholdt 1000 kalorier. Og det fant jeg ut etter jeg hadde gumlet meg i velfortjent lørdagsgodt. Det er halvparten av hva man trenger i løpet av en dag. Til dere som sliter med å gå opp i vekt; spis en pakke ballerinakjeks om dagen. Herregud, er det rart jeg er feit. Jeg visste det ikke var sunt men hadde ikke forestilt meg at det var så ille. Hvilken annen mat er skjulte kaloribomber? Må følge med på alt jeg skal spise nå. Til og med sunne ting som nøtter må jeg se en ekstra gang på. Anonymkode: ee52a...a41 3
Gjest Dwight Skrevet 27. desember 2015 #2 Skrevet 27. desember 2015 Ja det er mye som har eldige mengder med kalorier. Husker også at jeg reagerte på kjeks og nøtter, men "verste" var vel sjokket med yoghurt nøtter når jeg først begynte å sjekke. Men trøst deg med at de aller fleste grønnsaker er så og si kalorifritt, og du trenger ikke å telle med det. Lykke til! Og ikke bli helt fanatisk!
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2015 #3 Skrevet 27. desember 2015 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har begynt å følge med på kalorier i det siste. Og jeg må si jeg er riktig lamslått. Det går nesten ikke an å spise noe godis. En ussel pakke ballerinakjeks inneholdt 1000 kalorier. Og det fant jeg ut etter jeg hadde gumlet meg i velfortjent lørdagsgodt. Det er halvparten av hva man trenger i løpet av en dag. Til dere som sliter med å gå opp i vekt; spis en pakke ballerinakjeks om dagen. Herregud, er det rart jeg er feit. Jeg visste det ikke var sunt men hadde ikke forestilt meg at det var så ille. Hvilken annen mat er skjulte kaloribomber? Må følge med på alt jeg skal spise nå. Til og med sunne ting som nøtter må jeg se en ekstra gang på. Anonymkode: ee52a...a41 Det er dessverre altfor mange av de fallgruvene. Og bare slik at du vet det, nøtter er jo sunt. Men det inneholder inni h****** mange kalorier, flere kalorier pr 100 g nøtter enn ballerinakjeks Hvitost er også kaloririkt. Jeg anbefaler å ikke drikke kalorier, juice etc. Kun vann, gjerne smakstilsatt om du ønsker der (legg i sitronskiver, pære etc). Anonymkode: d964f...5b9
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #4 Skrevet 28. desember 2015 Å kalle en hel (!) pakke Ballerinakjeks for "skjulte kalorier" sier vel sitt. Her kreves bevisstgjøring, selv en anti-helsefreak som meg ville nok tenke to ganger før jeg gomlet i meg en hel pakke søt kjeks med nougatkrem. (Hva gjør forresten denne tråden på Mat og drikke? Kaloritelling hører til på Kosthold, trening og sport.) Anonymkode: e09ff...033 3
Pearl2.0 Skrevet 28. desember 2015 #5 Skrevet 28. desember 2015 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å kalle en hel (!) pakke Ballerinakjeks for "skjulte kalorier" sier vel sitt. Her kreves bevisstgjøring, selv en anti-helsefreak som meg ville nok tenke to ganger før jeg gomlet i meg en hel pakke søt kjeks med nougatkrem. (Hva gjør forresten denne tråden på Mat og drikke? Kaloritelling hører til på Kosthold, trening og sport.) Anonymkode: e09ff...033 Jeg ville heller aldri kalt en pakke ballerinakjeks for skjulte kalorier. Alle vet da at dette er mye. 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #6 Skrevet 29. desember 2015 Ballrinakjeks er fylt med nugatt så det burde vel ikke være så overaksende at det innholder en del kalorier. Anonymkode: f85d2...4a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå