Gå til innhold

Drikke til nyttår

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Ettersom alle vennene mine og jeg når har blitt 18, har vi funnet ut at vi for første gang ikke skal ha en alkoholfri nyttår. Vi har alle vært på en del fester, men nyttår er liksom litt spesielt, og jeg ønsker ikke å ha den vanlige 18-årsspriten som jeg pleier. Målet er heller ikke å bli full.

Jeg er ikke spesielt glad i vin og øl, men tenkte kanskje å prøve meg på en Martini Asti.

Andre forslag til litt mer fancy ting å drikke enn sprit/rusbrus? Et alternativ er Passoa, men den blir jeg utrolig fort kvalm av. Det samme med ferdig mojito og mickey finn. Kan kanskje lage en drink, men da trenger jeg tips til gode oppskrifter :)

Anonymkode: d36b3...665

Videoannonse
Annonse
Gjest Holititten
Skrevet

Jeg er glad i vodka, litt mynteblader og Schweppes Lemon, altså en slags spritet opp myntelemonade med kullsyre. Ellers er hjemmelaget Mojito godt. Og skivet lime er et must i alle mine drinker, elsker sitrus. Vodka tonic er også godt (vodka + tonic vann, eventuelt sprite). Få litt mer julestemning med oppskivet appelsin i.

Hva drikker du vanligvis?

Skrevet

Sangria: Søk på google. Du kan bruke både rosevin, rødvin og hvitvin, alt ettersom hva du liker best. 

Sex on the beach: peachlikør, sprit (under 22%), appelsinjuice og tranebærjuice

Musserende med appelsinjuice

De fleste typer alkohol kan blandes med brus/juice. Det er bare å prøve seg frem :) Passoa kan du feks blande med appelsinjuice eller sitronbrus for å gjøre den litt syrligere og ikke så søt. 

Og hvis du googler drinker, så kan de fleste drinker med vodka byttes til 22% sprit. 

Skrevet

Hva er målet da? Glemme vonde følelser og drikke deg inn i det nye året? Har du problemer med å snakke med folk uten alkohol innabords? Klarer du ikke å ha det gøy uten gift? Bare spør. Siden du ikke sier hva målet med drikkingen er.

Anonymkode: c2cbc...e69

Gjest Holititten
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er målet da? Glemme vonde følelser og drikke deg inn i det nye året? Har du problemer med å snakke med folk uten alkohol innabords? Klarer du ikke å ha det gøy uten gift? Bare spør. Siden du ikke sier hva målet med drikkingen er.

For et dumt svar. Hun sier at målet ikke er å bli full, altså vil de ha drikke de kan nyte til maten eller rundt bordet mens de prater. Tror du at du enten må drikke deg dritings hver fredag og lørdag eller å være avholds? Makan til frekkhet, her ber hun om tips til gode drinker hun kan nyte med venninnene sine, og det hun får tilbake er nettroll.

Skrevet

Hjemmebrent med kaffe. Populært kalt karsk. Anbefales!

Anonymkode: f948d...912

Skrevet

Farris eller eplesider blandet med hvitvin, avkjølt.

Skrevet
Den 29.12.2015 at 18.41, AnonymBruker skrev:

hahaha der måtte jeg le

Skrevet

Nå er det vel for sent å kjøpe inn alkohol...Men kommer med forslag i tilfelle du har noe passende liggende :)

Mimosa - champagne blandet med appelsinjuice. Annen musserende alkohol kan også benyttes. Dette vil jo bli en svak drink, greit å ikke ha alt like sterkt. Hvertfall hvis du pleier å nippe til noe gjennom hele festen :)

Enkel variant av woowoo. Normalt sett er det vodka, peach three og tranebærjuice. Tviler på du har peach three klar nå, men ferskenjuice/saft kan også brukes :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...