AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #61 Skrevet 29. desember 2015 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den dialekten der de uttaler ordet "det" som "da". Utrolig irriterende. Anonymkode: 4c56e...3ea Nordlenning haha Anonymkode: 2d4ba...d93
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #62 Skrevet 29. desember 2015 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den dialekten der de uttaler ordet "det" som "da". Utrolig irriterende. Anonymkode: 4c56e...3ea Da var ein gong, men no har det blitt ein korridor Anonymkode: 4f974...764
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #63 Skrevet 29. desember 2015 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nordlenning haha Anonymkode: 2d4ba...d93 Trodde det var Linda Eide fra Voss Anonymkode: 4f974...764 1
Roseh Skrevet 29. desember 2015 #64 Skrevet 29. desember 2015 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den dialekten der de uttaler ordet "det" som "da". Utrolig irriterende. Anonymkode: 4c56e...3ea sånn som han i newton? Synes det er ganske hot
Roseh Skrevet 29. desember 2015 #65 Skrevet 29. desember 2015 Den 27. desember 2015 at 19.27, AnonymBruker skrev: Sunnmøre, nordmøre dialekt. Og sånn gammel gudbrandsdaldialekt. Slik de snakket i Gdalen før. Hørt hvordan de sier Embjørg?! "Ymjer"!! Anonymkode: 7661b...fb2 hva betyr Emgjørg/ymjer?
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #66 Skrevet 29. desember 2015 3 minutter siden, Roseh skrev: hva betyr Emgjørg/ymjer? Er det ikke et navn eller noe?😂 Anonymkode: 2d4ba...d93 1
WubWub Skrevet 29. desember 2015 #67 Skrevet 29. desember 2015 Vet ikke. Det som derimot er et udiskutabelt faktum er at tykk østfold dialekt er best, uten protest. 1
Arabella Skrevet 29. desember 2015 #68 Skrevet 29. desember 2015 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke et navn eller noe?😂 Anonymkode: 2d4ba...d93 Det foresvever meg at det var noe med Arne Brimi.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #69 Skrevet 29. desember 2015 Alle dialekter kan være vakre hvis den rette personen snakker den. Samme som at alle dialekter kan være stygge hvis den feile personen snakker den... Forskjellige språk er også sånn. Anonymkode: a9cd7...648 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #70 Skrevet 29. desember 2015 3 minutter siden, WubWub skrev: Vet ikke. Det som derimot er et udiskutabelt faktum er at tykk østfold dialekt er best, uten protest. På jenter også? Er ikke den dialekten litt mandig? Anonymkode: 4f974...764
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #71 Skrevet 29. desember 2015 8 minutter siden, WubWub skrev: Vet ikke. Det som derimot er et udiskutabelt faktum er at tykk østfold dialekt er best, uten protest. Uff nei, tykk østfold dialekt er jo bare harry. Sorry forbinder det bare med harryhandel og råning. "Jæ kjør'ernte BMW, jæ kjørær volvo". *grøss* Anonymkode: 2d4ba...d93 2
Djungelvrål Skrevet 29. desember 2015 #72 Skrevet 29. desember 2015 Jær-dialekt er det absolutt styggeste. Toten og trønderdialekt er også dritstygt, spesielt når kvinner snakker de. 1
WubWub Skrevet 29. desember 2015 #73 Skrevet 29. desember 2015 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uff nei, tykk østfold dialekt er jo bare harry. Sorry forbinder det bare med harryhandel og råning. "Jæ kjør'ernte BMW, jæ kjørær volvo". *grøss* Anonymkode: 2d4ba...d93 Bare harryfolk bruker begrepet "harry". FERDIG PREKÆ.
Arabella Skrevet 29. desember 2015 #74 Skrevet 29. desember 2015 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uff nei, tykk østfold dialekt er jo bare harry. Sorry forbinder det bare med harryhandel og råning. "Jæ kjør'ernte BMW, jæ kjørær volvo". *grøss* Anonymkode: 2d4ba...d93 Jeg har til dags dato ikke hørt en eneste østfolding bruke tykk "l" (hvis det er det du mener) i uttalen av Volvo. Endret 29. desember 2015 av Arabella
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #75 Skrevet 29. desember 2015 1 minutt siden, WubWub skrev: Bare harryfolk bruker begrepet "harry". FERDIG PREKÆ. Haha hvilken lov er det da? Bestemora mi bor i moss og hun drar åpent på HARRY handel til sverige. Dog snakker de ganske pent i moss i forhold til halden, fredrikstad, sarpsborg, råde og hele den pakka. Anonymkode: 2d4ba...d93
Arabella Skrevet 29. desember 2015 #76 Skrevet 29. desember 2015 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Haha hvilken lov er det da? Bestemora mi bor i moss og hun drar åpent på HARRY handel til sverige. Dog snakker de ganske pent i moss i forhold til halden, fredrikstad, sarpsborg, råde og hele den pakka. Anonymkode: 2d4ba...d93 Hva menes med Harry-handel? Hva er det folk kjøper i Sverige som de ikke like godt kan kjøpe i Norge?
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #77 Skrevet 29. desember 2015 1 minutt siden, Arabella skrev: Hva menes med Harry-handel? Hva er det folk kjøper i Sverige som de ikke like godt kan kjøpe i Norge? Vel bestemora mi har alltid selv kalt det for harry handel, men jeg vet ikke hva hun legger i det. Er vel det at det er litt harry at man er så "grådig" at man drar til sverige bare for å kjøpe en palle med cola, bacon og røyk til noen kroner billigere enn i norge. Men er ikke noe ekspert på tema selv Anonymkode: 2d4ba...d93 1
WubWub Skrevet 29. desember 2015 #78 Skrevet 29. desember 2015 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha hvilken lov er det da? Bestemora mi bor i moss og hun drar åpent på HARRY handel til sverige. Dog snakker de ganske pent i moss i forhold til halden, fredrikstad, sarpsborg, råde og hele den pakka. Anonymkode: 2d4ba...d93 Hvorfor er det "harry" å være så lur at man kjøper kjøtt og andre matvarer til en rimeligere penge enn her til lands? Det viser til pris bevissthet og økonomisk teft å spare der man spare kan. Unødvendig å handle kjøtt til dyre dommer når man kan ta en liten tur på 30-40 minutter å kjøpe like bra kvalitet til en mye mer gunstig pris i Sverige. Har aldri skjønt dette begrepet "harry". Hva betyr det? Jeg trodde i utgangspunktet "harry" var en fornærmelse, men slik du bruker det så er jo harry synonymt med økonomisk klokskap. Altså en positiv betegnelse. 4
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #79 Skrevet 29. desember 2015 5 minutter siden, WubWub skrev: Hvorfor er det "harry" å være så lur at man kjøper kjøtt og andre matvarer til en rimeligere penge enn her til lands? Det viser til pris bevissthet og økonomisk teft å spare der man spare kan. Unødvendig å handle kjøtt til dyre dommer når man kan ta en liten tur på 30-40 minutter å kjøpe like bra kvalitet til en mye mer gunstig pris i Sverige. Har aldri skjønt dette begrepet "harry". Hva betyr det? Jeg trodde i utgangspunktet "harry" var en fornærmelse, men slik du bruker det så er jo harry synonymt med økonomisk klokskap. Altså en positiv betegnelse. Nei vet egentlig ikke definisjonen på harry, men jeg vet når noe er det. Det jeg hvertfall tror folk synes er harry med å handle mat i sverige er at det kan virke litt grådig og gnient å dra til sverige, gjerne for å kjøpe store bolker med tobakk, alkohol og kjøtt til en litt billigere penge. Så for en tid tilbake litt på et program som het "handel i grenseland" og jeg tror du hadde skjønt hva jeg mener med harry hvis du så det programmet. Anonymkode: 2d4ba...d93
Arabella Skrevet 29. desember 2015 #80 Skrevet 29. desember 2015 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei vet egentlig ikke definisjonen på harry, men jeg vet når noe er det. Det jeg hvertfall tror folk synes er harry med å handle mat i sverige er at det kan virke litt grådig og gnient å dra til sverige, gjerne for å kjøpe store bolker med tobakk, alkohol og kjøtt til en litt billigere penge. Så for en tid tilbake litt på et program som het "handel i grenseland" og jeg tror du hadde skjønt hva jeg mener med harry hvis du så det programmet. Anonymkode: 2d4ba...d93 Det er begrenset hvor mye tobakk og alkohol man kan kjøpe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå