Gå til innhold

Hvilken dialekt i norge er styggest?

Anbefalte innlegg

Gjest Belle âme
Skrevet

Oslo-dialekta uten tvil. Fy fader den er stygg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva skjer med at alle hater Stavangersk? Jeg får bare høre at det er så kult og sexy og gjør menn helt mo i knærne, i Oslo virker det nesten som en utbredt seksuell fetisj. Faller jo for den linja hele tiden, og så er det bare bullshit?! :fnise:

Jeg liker vel de fleste dialekter til en viss grad, men typisk Oslo er kanskje litt kjedelig (ekstra dumt at alle innflyttere fra østlandsområder legger om til det når de flytter der), Kristiansand kan føles tregt iblant og Haugesund-dialekt blir litt skarpt i kantene og høres nesten strengt ut.

Selv elsker jeg nordlending (må innrømme jeg ikke kan forskjell på Bodø, Tromsø og Mo i Rana altså), da blir jeg mo i knærne.

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har litt tungt for det? Følg med her. da: østlandsk bymål er talemåla i byene på Østlandet. Ingen har påstått at de er prikk like, men svært mange fellestrekk finnes, og de er like motbydelige alle sammen.
Andre dialektgrupper, som sørlandsk og trøndersk, for ikke å snakke om nordlandsk, har større indre variasjon. Og koselige er de alle sammen. 

Anonymkode: 037af...1e6

Tror du har tungt for det jeg! Reklamer på DEN DIALEKTEN skrev du. Du skriver som om det skulle vært ÉN dialekt. Noen får kanskje lære seg forskjell på entall og flertall. :fnise: Hadde du skrevet de dialektene hadde jeg ikke kommentert, men det virket som om du trodde alle byene på Østlandet snakket en og samme dialekt. 

Gjest Bossa Nova
Skrevet

Tror ikke jeg liker så godt dialektene fra Molde og omegn. Men flere nordnorske dialekter er fine. Dette har selvsagt med folk jeg har truffet å gjøre. Har jeg truffet en søt person med en spesifikk dialekt, synes jeg den er fin.

Skrevet

Trøndersk, Nordnorsk og Sunnhordlands-dialektene er styggest

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Bossa Nova skrev:

Tror ikke jeg liker så godt dialektene fra Molde og omegn. Men flere nordnorske dialekter er fine. Dette har selvsagt med folk jeg har truffet å gjøre. Har jeg truffet en søt person med en spesifikk dialekt, synes jeg den er fin.

Det har mye med hvilke relasjoner en har til dialektene, ja! Men ble aldri helt vant til/glad i den stygge totendialekta til eksen min.. Grøss.

Anonymkode: e0674...10c

Gjest -Tricia-
Skrevet
Den 27.12.2015 at 17.06, urenluren skrev:

Alt fra Østfold, Oppland og Hedmark.

Nehei, de 3 fylkene har jo de fineste og mest sjarmerende dialektene i hele landet:skya:

Min stemme går til Bergen, da blir jeg sliten i øra.

AnonymBruker
Skrevet
Den 27.12.2015 at 18.02, AnonymBruker skrev:

Liker ikke slik dialekt Sandra Lyng har.

Heller ikke finnmarksdialekt som rannveig heitmann. Høres så baanshli ut.

Anonymkode: e31b6...b00

Det er heldigvis svært få/ingen andre enn Heitmann som prater slik. Hun har en veldig nasal og masete måte å prate på, som om hun gjør seg til med en slags babystemme.

Anonymkode: 9a3a5...2ac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vennesla, grusomt. Skjærer i ørene.

Anonymkode: f3f28...46c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den 12/29/2015 at 2.46, Aucaman skrev:

Ikke om man kjører gamlebrua!

Det står aldri noen på gamlebrua!

Anonymkode: c2110...45c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den 5.1.2016 at 7.48, Cuntzilla skrev:

Hva skjer med at alle hater Stavangersk? Jeg får bare høre at det er så kult og sexy og gjør menn helt mo i knærne, i Oslo virker det nesten som en utbredt seksuell fetisj. Faller jo for den linja hele tiden, og så er det bare bullshit?! :fnise:

Jeg liker vel de fleste dialekter til en viss grad, men typisk Oslo er kanskje litt kjedelig (ekstra dumt at alle innflyttere fra østlandsområder legger om til det når de flytter der), Kristiansand kan føles tregt iblant og Haugesund-dialekt blir litt skarpt i kantene og høres nesten strengt ut.

Selv elsker jeg nordlending (må innrømme jeg ikke kan forskjell på Bodø, Tromsø og Mo i Rana altså), da blir jeg mo i knærne.

Stavangerdame her også. Bodde i Oslo en periode og hørte hele tiden hvor sexy dialekten min er. Ble fortalt at det var en etterdønning etter TV2-værdamenes storhetstid på 90-tallet med Siri Kalvig i spissen, som førte til at "sexy" og "Stavanger" ble synonymner. Idk, but I'll take it. 

Men reint tonal så må jeg innrømme at Rogalandsdialektene kan oppfattes som litt brekende. Selv foretrekker jeg "mykere" dialekter som enkelte nordnorske, Totendialekt, Telemark osv.

Anonymkode: 06746...78f

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

Dialekter på sørlandet, østlandet, i Midt-Norge (inklusiv Romsdal og Nordmøre), og i Nord-Norge er mindre pene. Men så spørs det jo hva man er vant med..

Anonymkode: c119b...53f

Skrevet

rogaland og alle fylker langs kysten opp til trøndelag.

• 1 måned senere...
Skrevet

Rogalending og trøndersk er tvert imot de peneste dialektene.

Man bør for øvrig helst unngå å bruke ordet stygg, og heller erstatte det med minst fascinerende eller lignende.

Ballær-dialekt er den minst fascinerende.

A

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, Anastasha skrev:

Rogalending og trøndersk er tvert imot de peneste dialektene.

Man bør for øvrig helst unngå å bruke ordet stygg, og heller erstatte det med minst fascinerende eller lignende.

Ballær-dialekt er den minst fascinerende.

A

Hvor er det? Fredrikstad?

AnonymBruker
Skrevet

Sogn

Anonymkode: 94ac2...460

AnonymBruker
Skrevet

Er veldig glad i dialekter, men ;

Kristiansanddialekten- ikke stygg, men blir bare så veldig provosert av de bløde konsonantene.

Sunnsmørsdialekten- bare veldig lite pen.

Stavangerdialekten- fin hos menn, men gnålete hos damene.

Bergensdialekten- arrogant, spesielt hos menn.

Anonymkode: e1d7a...1c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...