Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er noe jeg tenker mye på, spesielt hvorvidt jeg faktisk er et godt menneske selv. Jeg vet jeg prøver å være det, men er det egentlig nok? 

Jeg prøver for eksempel å ikke delta i sladder, noen ganger gjør jeg det likevel i situasjoner der jeg føler jeg trenger noe å si og jeg vet det er mennesker som liker sladder. Noen ganger er jeg bare kjip og irritert også, og snakker dritt bare fordi jeg kan. Men det er ikke en sånn person jeg har lyst til å være. På samme måte prøver jeg å la være å skrive eller snakke usaklig negativt om kjendiser eller andre offentlige personer, men jeg kan jo mene negative ting likevel. Så da er jeg kanskje ikke et godt menneske uansett. Jeg tenker tross alt mitt, veldig ofte, og det er ikke alltid hyggelige tanker. Selv om jeg prøver å ta meg selv på det. Jeg kan f.eks. tenke at den treige kassadama på Rema er en halvveis tilbakestående kjerring som klarer å bruke så lang tid på hver enkelt kunde, så blir jeg litt forferdet over meg selv...

Annet eksempel er at jeg kan tenke veldig negative ting om venner noen ganger, når jeg er lei av å være der for dem og sliten av å forholde meg til problemene deres. Det høres så slemt ut, og det er det jo egentlig, så jeg prøver hardt å ikke tenke sånn, man skal jo være der for venner. Nå tror jeg kanskje noen av vennene mine sliter litt over snittet psykisk, men likevel, det betyr ikke at jeg burde bli irritert når de trenger noen å prate med, det gjør at jeg føler meg som en dårlig venn.

Hva tenker dere? Kan jeg være et godt menneske selv om jeg har slike sider? Jeg prøver å jobbe med dem, men når jeg er stresset og sliten, som jeg er mer og mer for tiden, så synes jeg at jeg får så mye mindre kontroll på dette. Som om jeg innerst inne er et drittmenneske som bare later som om jeg er god, men ikke klarer å holde maska i lengden. Sliter en del med depresjoner og angst, uten at jeg er så veldig åpen om det til andre enn psykologen min, vet ikke om det kan være relevant. Antar det har litt å si for overtenkingen min iallefall :P 

Anonymkode: 4551e...fbf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du er så bevisst om negative tanker, så er det meste gjort! Verden hadde vært et bedre sted hvis flere hadde tenkt som deg. Folk generelt mangler selvinnsikt og snakker dritt uten å skamme seg. Og husk, det ER lov å ikke alltid være der for venner, noen ganger MÅ man kunne tenkte på seg selv, spesielt hvis du sliter med psykiske ting selv!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...