Gå til innhold

Noen som har reist til Karibien i julen?

Anbefalte innlegg

Gjest Carly-Chardonnay
Skrevet

Fikk høre av min mor at hun gidder ikke feire jul neste år, så jeg vurderer å reise vekk alene. Skuffa over venninna mi og, vi hadde avtalt å reise til Vietnam neste jul men så skal hun plutselig til Kina istedet, selv om hun masa om turen til Vietnam. Har vært mye i Mexico og Karibien så vurderer det. Noen som har reisemål å anbefale? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aruba. Kan booke fly via Ving eller fly med KLM til Amsterdam  og videre til Aruba derfra . Kan også fly med Dreamliner   til Fort Lauderdale  og ta et annet fly derfra ti, Aruba.

Et rimelig og greit hotel er The Mill.

Eventuellt Cuba. Med ving eller Apollo.

Kan anbefale hotel Sol Palmeras  i   Varadero. Ving har det hotellet. 

Eller så kan du fly over til New York og være litt der før du eventuellt  flyr ned til Nassau  Bahamas  og sjekker inn på Atlantis Hotel på Paradise Island.  Eller gå ombord på et av cruiseskipene som tar deg  fra New York og ned til karibien. 

Eller fly til Fort Lauderdale  og sjekk inn på et cruiseskip og kos deg ombord og besøk mange steder I Karibien. 

Kanskje noe du og moren din kan gjøre sammen dette .

For rimeligere alternativer så kan det være bra på alle Kanariøyene  også.  Eller eventuellt Thailand. Fint der også på den tiden.

Jeg har feiret / hoppet  over julen  i utlandet mange ganger og  synes det er deilig å droppe julestresset  og bare  kose meg som turist.

Gjest Carly-Chardonnay
Skrevet
2 minutter siden, caroprins skrev:

Aruba. Kan booke fly via Ving eller fly med KLM til Amsterdam  og videre til Aruba derfra . Kan også fly med Dreamliner   til Fort Lauderdale  og ta et annet fly derfra ti, Aruba.

Et rimelig og greit hotel er The Mill.

Eventuellt Cuba. Med ving eller Apollo.

Kan anbefale hotel Sol Palmeras  i   Varadero. Ving har det hotellet. 

Eller så kan du fly over til New York og være litt der før du eventuellt  flyr ned til Nassau  Bahamas  og sjekker inn på Atlantis Hotel på Paradise Island.  Eller gå ombord på et av cruiseskipene som tar deg  fra New York og ned til karibien. 

Eller fly til Fort Lauderdale  og sjekk inn på et cruiseskip og kos deg ombord og besøk mange steder I Karibien. 

Kanskje noe du og moren din kan gjøre sammen dette .

For rimeligere alternativer så kan det være bra på alle Kanariøyene  også.  Eller eventuellt Thailand. Fint der også på den tiden.

Jeg har feiret / hoppet  over julen  i utlandet mange ganger og  synes det er deilig å droppe julestresset  og bare  kose meg som turist.

Takk for tips! Bahamas hadde kanskje vært noe. Hvis jeg skal reise alene orker jeg ikke dra til sånne steder der det yrer av lykkelige familier og par.. vurderer Playa del Carmen i Mexico siden jeg har vært der før. Cruise kunne også vært et alternativt forsåvidt. Moren min gidder ikke feire jul fordi hun vil jobbe, så jeg har ingen å reise med. 

Skrevet

Hvis du har vært I Playa  del carmen og fått med deg chitzen Itza med annet så hvorfor ikke gå for Cuba.  Reiser du med Ving så kan du bli med på mye utflukter og det er masse og oppleve der. 

Om jeg skulle ha reist alene så hadde jeg dratt med Charter og booket meg inn på et stort resort med all inklusive,  privat strand , underholdning  og flere restauranter.   Så hadde jeg dratt meg endel gode bøker som jeg gjerne ville lese.  Tilbrakt ferien ved basseng, på stranden og blitt med på alle utfluktene jeg kunne . Samtidig så hadde jeg engasjert meg I aktivitetene som blir arrangert på hotellet , alt fra spa  til vanngym,  lære salsa  og trene.

Med all inklusive  så slipper man å gå alene rundt å lete etter spisesteder  om man ikke er av den veldig  eventyrlystne  typen da.

( det er ikke jeg i  land som Mexico og Cuba )  og min erfaring er at maten er veldig bra på disse resortene. 

Ønsket man show og underholdning  så har mange av disse resortene dette også .

Det å ha alt på ett sted synes jeg er trygt og mye enklere når man er alene. Så har man også guidene  om det skulle være noe.

Ta en kikk på Sol Palmeras  du på ving sine sider. Cuba Varadero.  Veldig bra anlegg.  En bungalow I hagen og man har sin lille leilighet.  

Om man er litt aktiv og sosial så blir man fort kjent med andre som er på hotellet også.

Skrevet

Jeg gikk i land i Florida i går etter sju dager på Allure of the Seas, hvor vi besøkte Bahamas, US Virgin Islands og St Maarten. Ganske behagelig måte å reise på, første cruiset for min del. Kan skrive mer når jeg er hjemme på PCen, men sånn kort oppsummert var det det en ålreit måte å tilbringe jula på, og været kunne knapt vært bedre.

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi var i Bahamas rett før jul (ifjor), var kjempefint! Reiste med hurtigbåt fra fort lauderdale til Grand bahama island (tok 3 timer). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...