Gå til innhold

Mine foreldre (mamma) gir større pengesum til min mann enn til meg

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er så mye snakk om julegaver, skuffelser, urettferdigheter mm. Men er det noe som slår dette?

Mine foreldre var hos oss julaften. Vi får en felles gave av mine foreldre. I tillegg får min mann et gavekort på kr 1000,- av dem, og jeg får gavekort på kr 500,- av dem. 

Jeg skriver at det er fra mine foreldre, men det er bare mamma som styrer med gavene. Min far vet ikke hva som blir gitt omtrent, og gidder ikke bry seg. 

Det skal sies at min mor ikke er psykisk frisk.

Min mann spurte senere om hvorfor jeg fikk mindre sum enn ham. Jeg sa at jeg ikke visste, men kunne være at hun mente hun hadde gitt meg noe tidligere som hadde kostet 500. Det var ikke tilfelle. Er egentlig veldig lei av å forsvare min mor overfor min mann. Men han forstår ikke eller unnskylder henne. Han synes bare hun er gal, og det er så tungt.

Med "noe som slår dette" mente jeg ikke at dette var så forferdelig og at ingenting kunne slå dette på den måten. Men mente at det var en uforståelig og ingen logisk forklaring på det.

Endret av Berit
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med "noe som slår dette" mente jeg ikke at dette var så forferdelig og at ingenting kunne slå dette på den måten. Men mente at det var en uforståelig og ingen logisk forklaring på det.

Skrevet

Hva med å spørre henne ? 

Eller bare å blåse i det ? 

Din mann kan jo gi deg 250 spenn dersom han syns det er så rart og du syns det er urettferdig. 

Skrevet

Hun kan jo ha forvekslet de to gavekortene da. At hun skrev feil navn på kortene.

• Liker 3
Skrevet

Var fellesgaven noe du hadde ønsket til dere? I så fall kan det være forklaringen. 

Skrevet

Når du sier ikke psykisk frisk, betyr det at du tror det er derfor hun roter det til med gavene?

Jeg tenker at siden du tar det med, så må det ha en relevans til dette med forskjell på gavene.

I så fall er det vel bare å glemme hele greiene og tenke at det er sykdommen som gjør at hun tar de valgene hun gjør.
Hvis ikke, så spør henne rett ut hva hun tenker.

Anonymkode: fcec0...7a2

• Liker 1
Skrevet

Har du fått noe av henne tidligere i år som gjør at hun "trekker fra" på din gave? 

Gjest SykkelJenny
Skrevet

Det høres mer ut som om hun har rotet med gavekortene og at det var TS som skulle hatt det på tusen.

Skrevet (endret)
13 minutter siden, Coolaid skrev:

Hva med å spørre henne ? 

Eller bare å blåse i det ? 

Din mann kan jo gi deg 250 spenn dersom han syns det er så rart og du syns det er urettferdig. 

Jeg blåser i det på den måten at jeg ikke gjør noe med det, verken spør, eller funderer. Aksepterer det, og unnskylder det hele med at det er en grunn til at det ble gjort slik, og hva er vitsen med å fundere på det. Fikk bare lyst til å skrive det ned her pga all den negative snakk og opprørske tendenser det er over julegaver og familiekonflikter her og rundt omkring. Det er ikke vits å legge så mye negative tanker om ting.

10 minutter siden, EvaLena skrev:

Hun kan jo ha forvekslet de to gavekortene da. At hun skrev feil navn på kortene.

Absolutt ikke

7 minutter siden, suspiria skrev:

Var fellesgaven noe du hadde ønsket til dere? I så fall kan det være forklaringen. 

Nei, det var ikke det. 

Endret av Berit
  • Liker 1
Skrevet

Hvor gammel er du?

Anonymkode: 82c30...0fa

Skrevet

Den eneste grunnen jeg kommer på er at min mor mener at menn er mer verdt på mange måter enn kvinner. Det har hun sagt.

Skrevet
5 minutter siden, Berit skrev:

Den eneste grunnen jeg kommer på er at min mor mener at menn er mer verdt på mange måter enn kvinner. Det har hun sagt.

Hvor gammel er du?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er du?

I midten av 40 årene. Hvorfor?

Skrevet
2 minutter siden, Berit skrev:

I midten av 40 årene. Hvorfor?

Fordi det er litt fantastisk at en godt voksen dame som deg bryr seg om det der. 

Skrevet
Et øyeblikk siden, O.G. skrev:

Fordi det er litt fantastisk at en godt voksen dame som deg bryr seg om det der. 

Har faktisk skrevet at jeg ikke bryr meg om det og skrevet hvorfor jeg skrev det. 

Men tror veldig mange hadde brydd seg om det. 

Skrevet
Et øyeblikk siden, Berit skrev:

Har faktisk skrevet at jeg ikke bryr meg om det og skrevet hvorfor jeg skrev det. 

Men tror veldig mange hadde brydd seg om det. 

Du hadde ikke laget tråden her hvis du ikke brød deg.

Skrevet
14 minutter siden, Berit skrev:

Da vet du jo svaret selv. Ingen her inne kunne vite at hun mener at menn er mer verdt enn kvinner.

Anonymkode: 34d1b...629

Skrevet
Et øyeblikk siden, O.G. skrev:

Du hadde ikke laget tråden her hvis du ikke brød deg.

Jo, jeg laget tråden, for å gjenta meg selv; fordi jeg blåser i det på den måten at jeg ikke gjør noe med det, verken spør, eller funderer. Aksepterer det, og unnskylder det hele med at det er en grunn til at det ble gjort slik, og hva er vitsen med å fundere på det. Fikk bare lyst til å skrive det ned her pga all den negative snakk og opprørske tendenser det er over julegaver og familiekonflikter her og rundt omkring. Det er ikke vits å legge så mye negative tanker om ting.

O.G, for det jeg egentlig reagerer på (bryr meg om) er alle konfliktene og den opprørskheten blandt folk man leser og hører så mange steder.

Skrevet

Ut i fra det du skriver tror jeg hun ser på deg som en liten tulle. Og mannen er kanskje mer ansvarlig, så han kan få mer penger fordi han vil bruke de bedre.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da vet du jo svaret selv. Ingen her inne kunne vite at hun mener at menn er mer verdt enn kvinner.

Anonymkode: 34d1b...629

Sant det.

Jeg stilte heller ikke spørsmål om det. Jeg vet heller ikke svaret på hvorfor hun valgte som hun gjorde, men sa det var en grunn jeg kom på som det kunne være. Men egentlig spiller det vel mindre rolle om hvorfor. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...