Gå til innhold

Jordfeilbryter slår seg av når strømmen settes på på kjøkkenet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våknet i dag morges med strømbrudd på kjøkken og stue. Har hatt ute alt av stikkontakter og satt på på sikring for sikring, men jordfeilbryter kobler ut så fort strømmen på stue/kjøkken blir satt på. Huseier ikke til å få tak i og vi begynner å fryse. Har ringt energiselskapet, men dette lå ikke under hans departementet ;-). Hva kan dette være? Og om vi ikke får tak i huseier, må vi ta inn på hotell siden mannen min er alvorlig syk. Huseier har vi ringt til, sendt sms og email, dette er nå tre timer siden. Hva kan jeg gjøre? Det begynner å blir kaldt her.

Anonymkode: ffee2...912

Skrevet

Dobbel sjekk den kursen som slår ut. 

Noe som er skadet, eller fukt som har kommet til. 

Det er ikke noe julelys? Snø i stikkontakt? 

Hvis det ikke hjelper, kan dere klare dere uten strøm på den kursen? Flytte varmekilder til andre kurser? 

Hvis du ikke finner feilen, så er det elektriker neste. Da må du vurdere om det er fare for frostskader om huset står uten oppvarming, om det er mulig å få tak i elektriker i dag. 

• Liker 2
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Våknet i dag morges med strømbrudd på kjøkken og stue. Har hatt ute alt av stikkontakter og satt på på sikring for sikring, men jordfeilbryter kobler ut så fort strømmen på stue/kjøkken blir satt på. Huseier ikke til å få tak i og vi begynner å fryse. Har ringt energiselskapet, men dette lå ikke under hans departementet ;-). Hva kan dette være? Og om vi ikke får tak i huseier, må vi ta inn på hotell siden mannen min er alvorlig syk. Huseier har vi ringt til, sendt sms og email, dette er nå tre timer siden. Hva kan jeg gjøre? Det begynner å blir kaldt her.

Dere har jo strøm på de andre rommene ? Ha det godt og varmt der, og plasser den syke mannen din der. Som en nødløsning. Trenger vel ikke ta inn på hotell fordi kjøkken og stue ikke har strøm ? Man kan også lage mat osv og klare seg ganske lenge uten strøm. Vær litt tålmodig, så finner dere ut av det med husverten. Hvor i landet bor dere, hvor kaldt er det ute og inne ? I verste fall har dere kanskje noen venner eller familie å besøke ?

Skrevet

Nå kom naboen som er elektriker, han har sjekket alt av stikkontakter uten å finne feilen og sier det er en jordfeil på det elektriske anlegget. Dette blir et større arbeid dette her og vi må ha de nå. Så nå venter vi på godkjenning av huseier for å få tilkalt elektriker til å komme nå. Tusen takk for at du tok deg tid til å svare :-). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...