AnonymBruker Skrevet 27. desember 2015 #1 Skrevet 27. desember 2015 Bor i kjedet enebolig med carport i mellom. Kl er nå 03.50 og naboen spiller noe så inni helsikkens høy musikk. Musikken er forsåvidt ok, det er bassen som plager. Har soverommet mot naboen, så søvn kan jeg bare drite i. Hva gjør jeg?? Er jeg sær eller kan jeg gi beskjed om at det faktisk ikke er greit? Kan nevne at naboene er et par på 20, og jeg er 36. Blir jeg sett på som idiot om jeg sier ifra?? Jeg vil sove nå!! Anonymkode: 46744...d67
Sofia123 Skrevet 27. desember 2015 #2 Skrevet 27. desember 2015 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bor i kjedet enebolig med carport i mellom. Kl er nå 03.50 og naboen spiller noe så inni helsikkens høy musikk. Musikken er forsåvidt ok, det er bassen som plager. Har soverommet mot naboen, så søvn kan jeg bare drite i. Hva gjør jeg?? Er jeg sær eller kan jeg gi beskjed om at det faktisk ikke er greit? Kan nevne at naboene er et par på 20, og jeg er 36. Blir jeg sett på som idiot om jeg sier ifra?? Jeg vil sove nå!! Anonymkode: 46744...d67 Nei, det er helt forståelig at du vil ha ro, så du er ingen idiot som sier ifra. Jeg hadde slått som bare faen i veggen. Holder de ikke kjeft etter du har gitt beskjed ringer du politiet. 7
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2015 #3 Skrevet 27. desember 2015 Holdt det f*** meg gående til kl. 05.15 i dag. Har ingenting imot at naboen fester, men musikken må skrus ned. Er det for mye forlangt?? Nå venter jeg bare til nyttårsaften - regner med det blir det samme. Jeg ga ikke beskjed - tenkte de skulle få en siste sjanse....har så lite lyst å komme på kant med naboen. Selv om de i mine øyne er barn på 20, så bør de kunne vise repsekt til oss voksne på 36. Vurderer seriøst å etterisolere soverommet, men det er da forbannt at jeg ikke skal få fred nattestid i mitt eget hus! TS. Anonymkode: 46744...d67 2
Outlander Skrevet 27. desember 2015 #4 Skrevet 27. desember 2015 Ikke si noe som helst til dem - bare ring til politiet neste gang. Da vet de ikke hvem som har ringt og uansett blir det stille. 6
Lurvetjofsa Skrevet 27. desember 2015 #5 Skrevet 27. desember 2015 Si i fra i dag som de er edru og ligger full i fylleangst. Da tenker de seg sikkert om neste gang 6
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2015 #6 Skrevet 27. desember 2015 Noen folk nytter det ikke å si fra til heller. Her var det en nabo som fant ut at 1. juledag var perfekt til oppussing og rattattatt i veggene. Da valgte jeg å si fra: "Vet du hvilken dag det er i dag?" Virket ikke som han egentlig visste det, men det tok nå slutt den dagen. Så andre juledag var det påan igjen, og vi måtte si fra: "2. juledag er også helligdag, selv om det er lørdag". Ok, det ble stille igjen. Så var det søren meg igang igjen i dag. Da vi sa fra for tredje gang så ble han oppgitt: "Tredje juledag er ikke helligdag, det har jeg sjekka!". Neida, bortsett fra når den faller på en søndag? Sukk... Spent på om vi får borring 16 timer om dagen til uka når det blir lov. Anonymkode: 16ba7...fc5 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2015 #7 Skrevet 27. desember 2015 23 minutter siden, IamGroot skrev: Ikke si noe som helst til dem - bare ring til politiet neste gang. Da vet de ikke hvem som har ringt og uansett blir det stille. Vær du sikker - neste gang er det politiet. Gidder ikke dette. Hele dagen er søren meg ødelagt. Måtte bruke dagen til å få noe meg søvn. Forbanna ungdommer! Kan ikke huske jeg var slik selv...joda, vi spilte musikk, men ikke til tidlig morgen. Såpass godt opplært er vi. TS. Anonymkode: 46744...d67
Gjest Raindrops Skrevet 28. desember 2015 #8 Skrevet 28. desember 2015 For naboforholdets skyld ville jeg heller tatt en prat med dem enn å ringt politiet neste gang de hadde fest. Sjansen er også stor for at politiet vil ha deg til å si ifra selv først, slik at de slippet å kaste bort tiden med å komme bort hvis naboene dine faktisk er samarbeidsvillige. Skjønner at du er gretten i dag, men da burde du sagt fra i går fremfor å sitte å gremmes uten søvn hele natten. Du har jo ikke en gang snakket med naboene enda og det høres allerede ut som du ruster deg til kamp. Ja, det er veldig dårlig av dem å ikke ta hensyn, men så lenge du ikke sier ifra kan ikke de vite hvor mye det plager deg heller.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #9 Skrevet 28. desember 2015 Ingen hører dørklokken i det volumet - og nei, jeg går faktisk ikke bare rett inn. Altså de ville ikke visst at jeg stod der en gang. Nytteløst, med andre ord.... TS. Anonymkode: 46744...d67 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #10 Skrevet 28. desember 2015 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ingen hører dørklokken i det volumet - og nei, jeg går faktisk ikke bare rett inn. Altså de ville ikke visst at jeg stod der en gang. Nytteløst, med andre ord.... TS. Anonymkode: 46744...d67 Men i dag hører de dørklokken. Poenget var at du lekser opp og i mente om at du er voksen: oppfør deg som om du er det og gå over til naboen. Ok: er du en vever dame på 160 og naboen har fylleslag så går du selvsagt ikke bort, for egen helses del, men et voksent menneske sier da fra på høflig og grei måte om det som plager dem, de ringer ikke politiet fordi de ikke tør sette egne grenser... Anonymkode: 8f064...fe1 5
Gjest Joppe Skrevet 28. desember 2015 #11 Skrevet 28. desember 2015 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Men i dag hører de dørklokken. Poenget var at du lekser opp og i mente om at du er voksen: oppfør deg som om du er det og gå over til naboen. Ok: er du en vever dame på 160 og naboen har fylleslag så går du selvsagt ikke bort, for egen helses del, men et voksent menneske sier da fra på høflig og grei måte om det som plager dem, de ringer ikke politiet fordi de ikke tør sette egne grenser... Anonymkode: 8f064...fe1 Det var da voldsomt for en lekse du skulle komme med.... En ting er å sette egne grenser, en annen er å beholde "nabofreden" sånn noenlunde. Ønsker TS lykke til - håper du når frem til de og at det går an å leve "normalt" også i helgene.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #12 Skrevet 28. desember 2015 Det er lov å gå bort idag og si ifra at du hører musikken (spesielt bassen) veldig godt gjennom veggen til soverommet ditt, og be dem skru ned litt tidligere på kvelden neste gang. Jeg hadde blitt ganske irritert om naboen ringte politiet på meg heller enn å gidde å si ifra selv. (Tenker også at en bråk en gang iblant må man tåle, mine naboer har nach med høy musikk noen få ganger i året og det er plagsomt men jeg orker ikke bry meg så lenge det er såpass sjeldent) Anonymkode: faa03...529 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #13 Skrevet 28. desember 2015 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er lov å gå bort idag og si ifra at du hører musikken (spesielt bassen) veldig godt gjennom veggen til soverommet ditt, og be dem skru ned litt tidligere på kvelden neste gang. Jeg hadde blitt ganske irritert om naboen ringte politiet på meg heller enn å gidde å si ifra selv. (Tenker også at en bråk en gang iblant må man tåle, mine naboer har nach med høy musikk noen få ganger i året og det er plagsomt men jeg orker ikke bry meg så lenge det er såpass sjeldent) Anonymkode: faa03...529 Det er akkurat det jeg skal gjøre. Jeg tåler også musikk og festing, men ikke til 5-6 på morgenen. TS. Anonymkode: 46744...d67
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #14 Skrevet 28. desember 2015 2 timer siden, Joppe skrev: Det var da voldsomt for en lekse du skulle komme med.... En ting er å sette egne grenser, en annen er å beholde "nabofreden" sånn noenlunde. Ønsker TS lykke til - håper du når frem til de og at det går an å leve "normalt" også i helgene. Jeg vil tro man beholder "nabofreden" mye lettere om man prøver å snakke med de det gjelder, istedenfor å sende politiet på dem. Anonymkode: 4aef4...695
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #15 Skrevet 28. desember 2015 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil tro man beholder "nabofreden" mye lettere om man prøver å snakke med de det gjelder, istedenfor å sende politiet på dem. Anonymkode: 4aef4...695 Absolutt! Men, nå må du lese hele tråden, for ts sier han/hun skal gi beskjed - altså ingen politi. Lugn i bussen! Anonymkode: 46744...d67
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #16 Skrevet 28. desember 2015 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Absolutt! Men, nå må du lese hele tråden, for ts sier han/hun skal gi beskjed - altså ingen politi. Lugn i bussen! Anonymkode: 46744...d67 Jeg har lest hele tråden. Som du kanskje ser så var det ikke TS jeg snakket til. Anonymkode: 4aef4...695
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #17 Skrevet 28. desember 2015 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har lest hele tråden. Som du kanskje ser så var det ikke TS jeg snakket til. Anonymkode: 4aef4...695 Sorry, litt kjapp i avtrekkeren. Anonymkode: 46744...d67
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #18 Skrevet 29. desember 2015 Det er sikkert lurt å be om mobilnummeret til naboen også, så kan du sende en SMS hvis de skulle holde deg våken igjen. Kanskje de ikke tror at lyden bærer så godt, og absolutt vil dempe seg hvis de bare får beskjed. Men samtidig vil man jo ikke selv stå opp midt på natten heller, så mobilnr er kjekt å ha.. Anonymkode: 9e642...97c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå