AnonymBruker Skrevet 27. desember 2015 #1 Skrevet 27. desember 2015 Samboeren min og jeg har vært sammen i mange år. Vi har ikke felles økonomi, men deler på mat, huslån og andre fellesutgifter. Vi var så heldige å få en vanvittig sum til jul av svigers som en fellesgave. Nå mener han at det ikke blir fair at vi deler denne gaven fordi vi ikke har felles økonomi. Det sto både mitt og hans navn på kortet, men jeg ser jo at det er hans foreldre og han bestemmer til syvende og sist. Han skal bruke pengene på en hobby han dyrker, så det er ikke sånn at han kjøper ny seng eller noe annet vi begge kunne ha glede av. Han blir bare sur når jeg tar det opp med ham.. Er det bare meg som synes dette er urimelig? Klarer ikke å forstå tankegangen hans her... Anonymkode: 47c14...193
Populært innlegg petterm Skrevet 27. desember 2015 Populært innlegg #2 Skrevet 27. desember 2015 Begges navn, begges gave. Kan ikke forstå samboere som ikke er villige til å dele. Det er naturlig at gaven er ment for at dere skal kunne kjøpe noe sammen. 54
Sofia123 Skrevet 27. desember 2015 #3 Skrevet 27. desember 2015 Herregud, hvor finner dere disse mennene? Helt vanvittig. Høres ut som et barn som ikke vil dele med lekene sine. Han oppfører seg som en bortskjemt drittunge. Ditt navn står på gaven, da er det også din gave. Han har med å dele den! Han er en voksen mann, på tide han oppfører seg slik! 48
Anglofil Skrevet 27. desember 2015 #4 Skrevet 27. desember 2015 (endret) Selvfølgelig er det begges gave så lenge begges navn står på kortet. Min samboer og jeg fikk felles pengegave av mine foreldre og selvfølgelig deles den likt mellom oss. Mvh Yvonne Endret 27. desember 2015 av Yvonne 21
Gjest incognita Skrevet 27. desember 2015 #5 Skrevet 27. desember 2015 Ta en telefon og spør svigers hva de synes om saken.
saltyliquorice Skrevet 27. desember 2015 #6 Skrevet 27. desember 2015 Ring svigers hadde vært artig. Fra spøk til alvor, begges navn stod jo på gaven, da er det ikke vanskelig å forstå at den må deles. 12
Poserose Skrevet 27. desember 2015 #7 Skrevet 27. desember 2015 Hva med å spørre giveren hvordan gaven var tiltenkt? Hvis det ikke er aktuelt mener jeg at begge bør bruke pengene siden begges navn sto på kortet. 8
Rosaboble15 Skrevet 27. desember 2015 #8 Skrevet 27. desember 2015 Dere har jo fått dem sammen, selvfølgelig skal det komme dere begge til gode. Hvis han absolutt ikke vil investere i noe felles (seng e.l.), så får dere dele summen i to. Han bruker sin halvdel på hobby, du bruker din halvdel på hva du vil. 14
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2015 #9 Skrevet 27. desember 2015 Haha. Hvordan kan han ta pengene fra deg når det er gave til begge to? Hvor forbanna sær er kjæresten din? Tar pengene fra samboer sin som dere fikk sammen. Kan jeg spørre hvor stort dette beløpet var? Anonymkode: b7a47...56a 14
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2015 #10 Skrevet 27. desember 2015 Hadde du selv gått rettens vei, så hadde du fått 50% av pengene. Anonymkode: b7a47...56a 12
urenluren Skrevet 27. desember 2015 #11 Skrevet 27. desember 2015 Makan til egoistisk kjæreste da. Begges navn=begges gave. Bruk pengene på noe felles til dere begge. Du kan jo ringe svigers og høre hva de tenker. 13
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2015 #12 Skrevet 27. desember 2015 Hadde jeg vært samboerens mor, så hadde jeg tatt fra ham gaven og gitt alt til deg, hvis jeg visste at han ikke villet dele. Selv har vi fått en pengegave fra sviger og den er satt på reisekontoen vår. Anonymkode: 45c54...89c 7
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2015 #13 Skrevet 27. desember 2015 Han må jo være veldig egoistisk. Sto det til Åse og Tom på gaven så er det klart det er til begge. det finnes ingen riktighet at Tom skal bruke opp hele gaven, spiller ikke en dritt hvem som har gitt gaven. Anonymkode: 17482...cbb 14
Leo Skrevet 27. desember 2015 #14 Skrevet 27. desember 2015 Vi fikk ikke en vanvittig sum, men begges navn sto på kortet og da skal selvfølgelig pengene a) gå til noe som er til glede for begge som for eksempel seng, oppussing av felles hjem, felles bil eller b) felles ferietur evt. c) deles på to og hver enkelt bruker pengene på hva de vil. Si at han kan få halvparten og la ham bruke dem på hva han vil siden du sier at det er en "vanvittig sum". Resten bør du spare og ta sikte på å klare deg uten ham... 9
Gjest MadameDeRosa Skrevet 27. desember 2015 #15 Skrevet 27. desember 2015 Med sånne holdninger som han har, hadde jeg nok gitt opp hele fyren. Å være sammen med en gjerrigknark, er ikke noe godt liv. Han kommer til å være gjerrig mot deg fremover også, tro meg. Får dere barn, må barna lide under gjerrigheten hans.
MapleSirup Skrevet 27. desember 2015 #16 Skrevet 27. desember 2015 Hvordan skal man dele et liv når man ikke vil dele julegaven fra Mamma? Bare tanken på å bo sammen med en gutt..... skrekk og gru. Beklager, TS. Her er det dårlig egenskaper som er problemet og ikke noen skarve pengelapper. 14
altflyter Skrevet 27. desember 2015 #17 Skrevet 27. desember 2015 Kan bare signere det andre her har skrevet. Han er barnslig, egoistisk og urimelig. Hva sier han når du påpeker at gaven var til dere begge? Hadde den bare vært til ham hadde ikke ditt navn stått på den... Så enkelt er det bare. Jeg skal ikke stille spørsmål ved forholdet deres for det var ikke det du spurte om, men det virker som om dere burde jobbe litt med kommunikasjonen.. 8
Gjest Sisti Skrevet 27. desember 2015 #18 Skrevet 27. desember 2015 Eh, her hadde varsellampene blinket hardt! Dette må dere nesten ta en litt mer alvorlig prat om...
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2015 #19 Skrevet 27. desember 2015 2 timer siden, TalithaG skrev: Å være sammen med en gjerrigknark, er ikke noe godt liv. Han kommer til å være gjerrig mot deg fremover også, tro meg. Får dere barn, må barna lide under gjerrigheten hans. Han har helt klart sine sider, men gjerrig er han ikke. En som er gjerrig, vil spare penger, ikke bruke dem på hobby. Kanskje vi kan kalle han grådig, siden han gjerne vil ha samboers del? Anonymkode: fa052...56c 17
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2015 #20 Skrevet 27. desember 2015 Hvor gamle er dere sånn ca? Anonymkode: 39ae0...175 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå