AnonymBruker Skrevet 27. desember 2015 #1 Skrevet 27. desember 2015 Kjører dere 1. juledag hos/med morfar/mormor hvis julaften var hos/med farfar/farmor? Og åpner da ungene pakkene fra morsslekten 1. juledag? Fint om noen kan si hvorfor de har valgt å gjøre det slik eller ikke... Min intuitive tanke var at en slik løsning er feil, for det blir som å ha to julaftener. Som skilsmissebarn ofte må... Men innser at jeg kan være på jordet... Anonymkode: b6e88...f60
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2015 #2 Skrevet 27. desember 2015 Så lenge barna er under skolealder, de klarer uansett ikke å håndtere mengden gaver påmelding en kveld + det gir så mye glede for de gamle året se barna åpne. Når de når skolealder kommer vi til å holde hos oss selv, da blir det bare en julaften... Anonymkode: 83649...e04
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2015 #3 Skrevet 27. desember 2015 Er vokst hos med annenhver jul hos hvert besteforeldrepar, med da middag hos dem vi ikke var hos 1. Og julegavene ble selvfølgelig pakket opp på julaften, det er da dem skal pakkes opp, kvelden på julaften Anonymkode: 2f5ed...723 3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2015 #4 Skrevet 27. desember 2015 Oppvokst med annet hvert år med mor- og farsslekt på julaaften. Åpnet alle julegavene på julaften. Jeg er ikke sammen med far til mine eldste barn, men da vi var sammen åpnet ungene alle gavene på julaften. Nå feirer de annen hver jul hos meg eller faren. Når ungene er hos meg på julaften åpner de gavene fra farsiden på førstedag. Når de er hos faren åpner de noen fra min side om morningen på julaften ( de sover alltid hos meg på lillejulaften, deres ønske) og tar med så mange de vil til faren. Jeg har størst slekt så blir lite gaver på kvelden hvis de ikke tar med seg noen Anonymkode: 8ea3b...739
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2015 #5 Skrevet 27. desember 2015 Pappa sendte med alle gaver til mamma da jeg var hos henne. Mamma sendte aldri med gaver fra sin side da jeg var hos pappa. Aldri skjønt hvorfor, men det var vel hennes måte å få henne til å føle seg viktigere enn pappa. At det var hun som "regjerte". Foreldrene mine delte samværet i 2. Fra skoleslutt til 3.juledag hos en forelder, og fra 3.juledag til skolestart hos den andre forelderen. Anonymkode: 294ea...b41
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2015 #6 Skrevet 27. desember 2015 Tenker litt det samme som deg TS. Julaften er julaften. Mitt råd er å kun nyte middag med besteforeldrene 1. Juledag. Svigerforeldrene mine nekter å la oss åpne julegavene fra dem uten at de får overvære begivenheten. Personlig synes jeg det tar fra oss makt til å bestemme over jula , da de ikke gir fra seg ei eneste pakke til barna våre julaften dersom vi ikke feirer selveste kvelden med dem... Har dessverre plassmangel ellers skulle jeg invitert alle sammen selv og bli ferdig med alt på en gang. Anonymkode: 4fdd2...fb6
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2015 #7 Skrevet 27. desember 2015 Da jeg vokste opp var det annenhver jul hos mor og fars slekt, 1.juledag var litt avhengig av hvor vi var (vekkreist eller hjemme), men ble stort sett tilbragt i familieselskap og det ble rikelig besøk sammen med den delen vi ikke var med på julaften. Alle julegaver ble pakket opp julaften. Når jeg selv har barn er det annenhver jul og mine foreldre og svigers, men 1.juledag der vi ikke er julaften. Vedr presanger så åpnes de fleste julaften, men det enorme gaveberget som er nå vs da vi var barn, gjør at vi ikke alltid rekker gjennom hele haugen på en kveld. Når vi er hos svigers er det bare to barn, og da åpner de sine først og så går det greit. Hos mine foreldre er det 6 unger og vi klarer ikke bli ferdig før ungene blir lei. Da åpnes resten om morgenen 1.juledag, noen ganger har vi også bedt svigers ha en del presanger hos seg til middagen første dag, så får ungene resten da. Det er en ordning som fungerer godt for oss, det er ingen vits i å tvinge overtrøtte unger til å pakke opp gaver syns vi. Anonymkode: 7642d...c1c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå