Gå til innhold

Hva kan man finne på 31.12?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså på nyttårsaften... Føler ikke for å feire med noen andre, har heller ikke fått noen invitasjon. Er slitne begge to. Jeg føler meg igrunn utbrent og vil bare være hjemme og sove, men føler det er synd å "kaste bort" nyttårsaften. Hva kan man finne på? Annet enn å feste/drikke seg dritings og se på bakkeraketter kl 00.

Har to barn, en baby og en toåring. Ingen av dem får sett fyrverkeri kl 00, og føler det er ekstremt begrenset hva vi kan finne på. Aner ikke hva vi skal ha til middag engang. Hva kan vi gjøre for noe "nyttårsaftenaktig" som familie? Vurderer å ta med toåringen ut med stjerneskudd når det er mørkt, men det er jo svært begrenset hvor lenge det er "gøy". 

Noen som har tradisjoner og ting å finne på som de vil dele? Som passer barnas aldersgruppe (eller, i allefall toåringens). 

Anonymkode: d85b3...d91

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De siste par årene har vi gått ut, fyrt opp i bålpanna og hatt med oss kokt kakao, stjerneskudd, noe som kan grilles og satt opp fakler. Det er både koselig og lett å få til, for vår del.  Om et par år planlegger jeg å måke til sitteplasser av snø, lage borg rundt bålpanna og sitteplassene, når det er snø nok.  

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, absinthia skrev:

De siste par årene har vi gått ut, fyrt opp i bålpanna og hatt med oss kokt kakao, stjerneskudd, noe som kan grilles og satt opp fakler. Det er både koselig og lett å få til, for vår del.  Om et par år planlegger jeg å måke til sitteplasser av snø, lage borg rundt bålpanna og sitteplassene, når det er snø nok.  

Ok. Men hvor mye koster en bålpanne?  Litt skrall økonomi i romjulen. 

Skrevet

For oss har nyttårsaften lenge vært en."kjedelig" dag, men det går helt fint. Vi lager noe ekstra god mat. De barna som er store nok får være oppe med oss, treåringen vekkes til fyrverkeriet (eventuelt ettåringen også, hvis hun våkner). Vi kler på dem og står på verandaen og ser på fyrverkeriet, og har stjerneskudd og julebrus. Synes det er koselig, jeg.

Mannen min og jeg kjøper alltid inn champagne, men i fjor orket vi ikke åpne den en gang :ler:

Det er ikke akkurat action og fest, men jeg synes det er helt fint nå som vi har småbarn.

Anonymkode: 000a1...c6d

• Liker 3
Skrevet

Lag dere en litt senere middag med for eksempel kalkunbryst eller lammelår, og se et trylleshow på tv. 

Er det noe kommunalt familiefyrverkeri, kan dere jo kjøre og se på det. Her i byen bruker det å være kl 19.00.

Når barna har lagt seg kan dere jo rett og slett slappe av forran tv med godterier og brus.

Anonymkode: b886f...207

Skrevet

Har tradisjon å lage noe godt til middag. 

Hadde jeg hatt barn hadde de fått noen stjerneskudd. Hadde sikkert også laget en kake og pyntet med et stjerneskudd som de fikk se på brenne før vi spiste kaken.

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Men hvor mye koster en bålpanne?  Litt skrall økonomi i romjulen. 

Funker sikkert like fint med et vanlig bål, eller en grill i steden for. Bålpanna hadde vi fra før og bruker den hele året til grilling. :)

Skrevet

Da jeg var liten pleide vi å spise middag kl 17 med mamma og pappa, og besteforeldrene som bodde i samme by. Pappa sendte opp noen få raketter ca kl 19 før leggetid, og jeg fikk stjerneskudd. Husker det som koselig.

I år har jeg en ettåring, og vi skal spise middag kl 17 og ta kvelden for ham som vanlig. Deretter skal jeg og pappaen dele en flaske champagne og kanskje spise noe enkelt og godt (type ost og kjeks eller lignende). Klokka 12 er vi litt spente på om ettåringen våkner, men gjør han ikke det er det natta for oss kort tid etter. Om han våkner får han kikke litt på raketter før vi legger ham igjen. Med andre ord: heftig partyliv for disse småbarnsforeldrene! ;-) 

• Liker 1
Skrevet

Vi kommer heller ikke til å finne på noe særlig den dagen. For det første har vi barn som sannsynligvis ikke kommer til å orke å legge seg så sent (i fjor prøvde jeg å vekke ham rundt midnatt, men da var han så trøtt at han bare ville fortsette å sove så da fikk han selvsagt gjøre det), for det andre er verken jeg eller mannen noe utpregede festmennesker. Vi liker oss godt hjemme i rolige omgivelser. Det kommer til å bli stjerneskudd på oss når mørket faller på tipper jeg, også sannsynligvis en kalkun-middag vil jeg tro. Ellers ikke noe særlig spesielt. :)

Anonymkode: 5708d...cdf

Skrevet

Man slår seg sammen med annen småbarnsfamilie, eller familie. Vi har alltid besøk eller vært på besøk på nyttårsaften, det passer definitivt best med andre i samme situasjon som også sovner på sofaen rett før kl.24, men god mat, pynte seg og litt selskap er nå hyggelig. Et glass champagne både tåler dere og har sikkert fortjent. Barna spiser pølser/pizza i 18-tiden, får smake brus for første gang og knuse pepperkakehus. Så sover man på den sofaen og har hyggelig frokost med masse kaffe og rundstykker så sent som i nitiden el første nyttårsdag. 

Anonymkode: 61eb7...f56

Skrevet

Blir nok ikke rare greiene for en 7 mnd gammel unge.Men mannen og jeg skal lage noe godt til middag og jeg får drikke mozell :)

Anonymkode: 2e72f...81a

Skrevet

Vi har en gutt på 17mnd, og vi skal på nyttårsmiddag hos noen venner som også har barn. Middagen er ca klokken 16.30, så vi rekker hjem til leggetid klokken 19. Tipper vi tar en tur utendørs før eller rett etter middagen for å tenne på noen stjerneskudd, så blir det å se på rakettene fra verandaen ved midnatt. Hvis vi ikke har sovnet selv også da :P Skal vi skåle i noe så blir det brus eller en juleøl, liten vits i å åpne en flaske musserende da den ikke blir drukket opp uansett :)

Anonymkode: cb0f8...9d1

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså på nyttårsaften... Føler ikke for å feire med noen andre, har heller ikke fått noen invitasjon. Er slitne begge to. Jeg føler meg igrunn utbrent og vil bare være hjemme og sove, men føler det er synd å "kaste bort" nyttårsaften. Hva kan man finne på? Annet enn å feste/drikke seg dritings og se på bakkeraketter kl 00.

Har to barn, en baby og en toåring. Ingen av dem får sett fyrverkeri kl 00, og føler det er ekstremt begrenset hva vi kan finne på. Aner ikke hva vi skal ha til middag engang. Hva kan vi gjøre for noe "nyttårsaftenaktig" som familie? Vurderer å ta med toåringen ut med stjerneskudd når det er mørkt, men det er jo svært begrenset hvor lenge det er "gøy". 

Noen som har tradisjoner og ting å finne på som de vil dele? Som passer barnas aldersgruppe (eller, i allefall toåringens). 

Jeg skal jobbe nattevakt  og tjene masse penger !:) 

Anonymkode: fcfc7...2af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...