Gå til innhold

Saus til riskremen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilken saus har dere til riskremen?

Jeg er vokst opp med hjemmelaget jordbærsaus. Men nå sitter jeg med riskrem med karamellsaus. Det er mannen vandt til.

På julaften hadde vi bringebærsaus og karamellsaus.

Anonymkode: 870b4...715

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rød saus. Mulig det er bringebærsaus. vet ikke hva det heter. 

Anonymkode: 0b48b...b16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karamellsaus? :O Aldri hørt om at folk bruker det på. Har selv vært vant til jordbærsaus. Av og til er det blitt laget en med jordbær og en med bringebær eller kirsebær. Men vi har alltid hatt jordbær i tillegg. 
Synes jordbærsaus er friskt og passer bra til en slik tung og søt dessert. Karamell ville blitt for søtt og mektig for meg hvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker vanligvis rørte jordbær, men har hatt litt flere varianter i år. Fikk servert med bringebærsaus på julaften og i går fikk jeg to varianter: Kirsebærsaus og tyttebær med cognacsaus

Anonymkode: e7cf5...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vant med bringebærsaus, men en jul hadde vi glemt å kjøpe, så da fant vi frem en pose fruktsuppe med eksotiske frukter. Etter å ha blitt kokt og avkjølt, smakte den faktisk helt fortreffelig på riskrem. Etter den opplevelsen, hender det at jeg kjøper fruktsuppe for å bruke til saus, når jeg skal ha riskrem og det ikke er jul. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager bringebærsaus av god bringebærsaft som jevnes litt, og tilsettes masse hele bringebær fra i sommer (fra fryseren). Synes de hele bærene gir en friskhet som en veldig god i sammenhengen.

Anonymkode: 1c023...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Most jordbær- eller blåbærsyltetøy. I det siste har jeg fått sansen for smeltet sjokolade.

Anonymkode: 8771c...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alltid både jordbær- og bringebærsaus :) Karamellsaus har jeg faktisk aldri hørt om til riskrem, det hørtes ekstremt mektig ut :ohmy:

Endret av _Aries
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har dere fått tak i bringebærsaus? Har bare sett jordbær.

Anonymkode: c9f2f...6b8

Freia dessertsaus med bringebærsmak.

Men, skikkelig bringebærsaus lages like enkelt. Bringebær, sukker/stevia/melis/søtning og vann.

Riskrem er så mektig at syrlig bærsaus er det jeg velger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg koker rød saus av husholdningssaft, og blander inn kirsebærkompott. Hjemmelaget jordbær eller bringebærsaus er  og godt. Ble veldig nyskjerrig nå på den med kirsebær, tyttebær og cognac som nevnt over her! Må prøves!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...