AnonymBruker Skrevet 26. desember 2015 #2 Skrevet 26. desember 2015 Hvorfor?? :O Anonymkode: 95fa3...061 5
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2015 #4 Skrevet 26. desember 2015 Dette gir like mye mening som å forby julebrus av respekt for Frankrike. Anonymkode: f87aa...16e 12
Luckiness Skrevet 26. desember 2015 #5 Skrevet 26. desember 2015 Det er en god tanke. Men for å være helt ærlig så tror jeg faktisk det kan virke mot sin hensikt. Fyrverkeri symboliserer (for mange) nytt år, nye muligheter og rett og slett det at livet og verden går videre. Noe som også bør tydeliggjøres ovenfor de skyldige. At vi ikke gir oss eller stopper opp og fortsetter fremover. 3
Gjest Raindrops Skrevet 26. desember 2015 #6 Skrevet 26. desember 2015 Jeg ser ikke helt at det skulle ha noen hensikt, hverken praktisk eller symbolsk.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2015 #9 Skrevet 26. desember 2015 På hvilken måte respekterer man Paris? Anonymkode: 8f705...431 5
Mann 42 Skrevet 27. desember 2015 #10 Skrevet 27. desember 2015 2 timer siden, AnonymBruker skrev: god idé? Anonymkode: bd2b1...1bf Amatørfyrverkeri burde definitivt være forbudt, og blitt erstattet av profesjonelt og sikkert fyrverkeri. Men først og fremst pga alle personskadene og de store og små brannene som oppstår når fulle folk håndterer fyrverkeri. Hva har Paris med saken å gjøre? Her franskmennene bestemt seg for å sløyfe nyttårsfeiringen og gremme seg i stedet? 5
Ruccula Skrevet 27. desember 2015 #11 Skrevet 27. desember 2015 Raketter bør forbys i respekt for alle dyrene som blir livredde hvert år! 3
Drizzt Skrevet 27. desember 2015 #12 Skrevet 27. desember 2015 Det tror jeg ikke. Var det ikke også 22.juli pårørende som krevde noe lignende? Fyrverkeri fører til flere personskader hvert år, men er man dum nok å drive med noe man ikke kan, da er man modig nok å ta risikoen at noe går galt. Jeg for min del nyter synet hvert år. (av fyrverkeri, ikke av personskader, hehe) 2
Gjest Aucaman Skrevet 27. desember 2015 #13 Skrevet 27. desember 2015 Bikkja syns det er en fantastisk idè. Hvis man kan forby "bergsprenging før 12 på ukedager, spesielt fredag" i samme sleng, skal jeg og gå i fakkeltog for å få det gjennom...Så lenge fakkeltoget ikke er før 12 naturligvis.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2015 #14 Skrevet 27. desember 2015 Nei, elendig idé av en rekke grunner. Utover hvor meningsløst og fullstendig perspektivløst et slikt forslag er i utgangspunktet, og at det er helt fullstendig ugjennomførbart, har det jo overhodet ingen tenkelig kobling til det som skjedde i Paris. Det var vel én person som døde i et selvmordsangrep der, resten ble skutt, og skyting ligner overhodet ikke på fyrverkeri. Eksplosjoner vi hører fra byggeplasser jevnlig ligner også langt mer på bomber enn hva fyrverkeri gjør. Ikke har jeg sett noen som helst som ble berørt av det som skjedde i Paris som har tatt til orde for det heller, og det bør vel gi TS et hint om at dette bare er vås. Paris reagerte på en jævlig god måte, ved nettopp å gå tilbake på kaféer første dag de kunne og vise at de ikke bøyer av, og en slik "markering" ville vært det diametralt motsatte av det de ville ønsket uansett. Man kan selvsagt diskutere hvor lurt det er at drita fulle privatpersoner skal styre fyrverkeri i utgangspunktet, men å forby fyrverkeri i år "av respekt for Paris" er ikke engang en god tanke. Anonymkode: 5bebd...04a 3
Gjest Badebuksa Skrevet 27. desember 2015 #15 Skrevet 27. desember 2015 4 timer siden, Mann 42 skrev: Amatørfyrverkeri burde definitivt være forbudt, og blitt erstattet av profesjonelt og sikkert fyrverkeri. Men først og fremst pga alle personskadene og de store og små brannene som oppstår når fulle folk håndterer fyrverkeri. Hva har Paris med saken å gjøre? Her franskmennene bestemt seg for å sløyfe nyttårsfeiringen og gremme seg i stedet? Kan vi ikke bare forby håndtering av kjøkkenkniver i hjemmet og bilkjøring i samme slengen da!? Siden det er så jævlig farlig.
Mann 42 Skrevet 27. desember 2015 #16 Skrevet 27. desember 2015 9 timer siden, Badebuksa skrev: Kan vi ikke bare forby håndtering av kjøkkenkniver i hjemmet og bilkjøring i samme slengen da!? Siden det er så jævlig farlig. Det ville være ekstremt lite hensiktsmessig å gjøre det. Ikke tror jeg det er så mange alvorlige ulykker med kjøkkenkniver heller. Fyrververkeri håndtert av berusede personer forårsaker derimot en mengde personskader, alt fra mindre brannskader til ødelagt syn, i tillegg til at de starter branner. Totalt unødvendig. 2
Gjest Cartman Skrevet 27. desember 2015 #17 Skrevet 27. desember 2015 Kunne heller laget fyrverkeri i de franske fargene og på den måten hedret Frankrike. Da hadde man faktisk vist respekt.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2015 #18 Skrevet 27. desember 2015 Personlig mener jeg oppskyting av privat fyrverkeri skulle vært strengere regulert (egnede oppskytingsplasser, mer offentlig fyrverkeri osv på grunn av faren for skader på mennesker og eiendom), men å forby fyrverkeri av en slik grunn er jeg ikke for. I slike tilfeller synes jeg det er mer riktig å gjøre som normalt. Det vil si feire livet, fremfor å innføre begrensninger på feiringer. Anonymkode: f3270...486 1
_Aries Skrevet 28. desember 2015 #19 Skrevet 28. desember 2015 (endret) 11 timer siden, Mann 42 skrev: Det ville være ekstremt lite hensiktsmessig å gjøre det. Ikke tror jeg det er så mange alvorlige ulykker med kjøkkenkniver heller. Fyrververkeri håndtert av berusede personer forårsaker derimot en mengde personskader, alt fra mindre brannskader til ødelagt syn, i tillegg til at de starter branner. Totalt unødvendig. Du skjønner hva Badebuksa mener. Man kan ikke forby alt mulig fordi det finnes idioter. Man kan ikke beskytte mennesker fra seg selv, man må selv ta ansvar for seg og sine omgivelser. Og dersom man er så amøbe at en ikke klarer det må de i rundt ta ansvar. Endret 28. desember 2015 av _Aries
debatant Skrevet 28. desember 2015 #20 Skrevet 28. desember 2015 Den 26.12.2015 at 22.57, AnonymBruker skrev: god idé? Anonymkode: bd2b1...1bf Går det ikke ann å respektere ofrene i Paris og samtidig bruke fyrverkeri?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå