Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff synes det er så trist i jula, ønsker meg så sterkt et barn. Denne høytiden vil bli så fantastisk med sitt eget barn. Er nå i pp2 og er ikke alt for lenge til el. Var i selskap i dag og fikk vite at en i min samboers familie skal bli pappa. Kjente en klump i halsen med en gang. Var en 4 åring der som jeg lekte med hele dagen, kjempe koselig. Tenk å få dele alle tradisjonene med sitt eget barn 😍Mange av dere som føler på det samme nå ? 

Anonymkode: 59bb7...3c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager på forhånd for et surt og fælt svar.

Ja, jeg er trist i jula. Såpass trist at jeg ikke klarer å dy meg helt med å gi deg et surmugga svar om at du bare er i prøveperiode to. Gi det et par år så kan vi snakkes om tristhet...

Prøveprriode to og allerede trist... :dry:

*Utblåsning ferdig*

Anonymkode: 72f22...219

• Liker 14
Skrevet

Altså, du er i pp2 og er allerede trist? Klarer ikke helt å skjønne hvorfor. Mest sannsynligvis så blir du gravid innen et par mnd. Og om det skulle vise seg at det blir vanskelig så kommer det til å bli veldig hardt for deg om du allerede er trist.

Anonymkode: d4dec...852

• Liker 6
Skrevet

Hvorfor trist? Hvorfor ikke glede seg heller? 

Du har et litt pessimistisk syn på livet... 

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Huff synes det er så trist i jula, ønsker meg så sterkt et barn. Denne høytiden vil bli så fantastisk med sitt eget barn. Er nå i pp2 og er ikke alt for lenge til el. Var i selskap i dag og fikk vite at en i min samboers familie skal bli pappa. Kjente en klump i halsen med en gang. Var en 4 åring der som jeg lekte med hele dagen, kjempe koselig. Tenk å få dele alle tradisjonene med sitt eget barn 😍Mange av dere som føler på det samme nå ? 

Anonymkode: 59bb7...3c0

Ikke bry deg om de negative kommentarene. Selv har jeg virkelig ønsket meg barn nr 2 siden 2010 men drømmen brast da det heller ble samlivsbrudd. For meg har alle årene etterpå være såre, spesielt hver gang ei venninne kom med den gledelige nyheten om barn nr 1., nr 2 eller nr 3.. Livet mitt lå ikke til rette for å få barn nr 2 før nå, så jeg vet veldig godt hvor trist det kan føles. Det har ingenting med et pessimisstisk syn på livet å gjøre.

dessuten så er det ingen av oss som vet bakgrunnen for at det pp2 og du er trist. Det kan være uendelig mange grunner til at det ikke har blitt prøving før nå.

men som de sier, du har stor sjanse for å bli gravid innen få mnd, så tenk positivt:-) Gled deg over nytt år og nye muligheter! :-)

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner deg godt! Vi begynte å prøve i sommer, og jeg synes det er vondt selv! Ja, det er alltid noen som har det verre, men det er fortsatt lov til å kjenne på egne følelser! :hjerte:

Anonymkode: f78cb...b1e

• Liker 3
Skrevet

Såklart er det lov å være litt trist, man blir jo veldig oppslukt i hele prosessen når den er igang og alle er klar som et egg, bokstavelig talt! Men, det fine er jo, som nevnt, at dere mest sannsynlig er de som annonserer den gode nyheten over påskefrokosten eller 17. mai middagen! 6-12 mnd er helt normalt, så hold motet oppe. 

Anonymkode: 68a7c...d14

• Liker 1
Skrevet

Håper du klarer å få det til snart.

Om du knekker allerede på pp2 vil du aldri ha "overlevd" offentlig behandling for barnløshet. Som å klage over at du har brekt en negl når mange på dette underforumet har mistet begge armene og det ene beinet.

Anonymkode: 09903...956

• Liker 4
Gjest eksiltronder
Skrevet

Vi har også akkurat begynt å prøve, og jeg koste meg veldig med tantebarna mine i jula - neste år er det kanskje vår tur :) Velger heller å glede meg til det, fremfor å være lei over hva vi ikke har. Og uansett om det blir egne barn eller ei, så er det jo alltid koselig med nevøene og niesene også! 

Skrevet

Skjønner om du opplever det trist, men det kan jo hende at det kommer en dag? Noen får jo barn senere enn andre. 

Skrevet

Tja surmulende svar fra meg i jula min baby hadde termin 16 desember!! Vell hun er ikke her da hjertet hennes sluttet å slå... Da kan vi begynne å snakke om trist jul!!

• Liker 4
Skrevet

Trist etter pp 2 ? Prøvd i fem år og flere mislykkede IVF, da kan vi snakke om trist jul.

• Liker 3
Skrevet

Hva er vitsen med så mange sure svar mot TS? Jada, andre kan ha det verre, men for TS føles det sårt. Hvorfor ikke vise litt forståelse fremfor å være sur og spydig?

TS, det er ikke uvanlig å bruke 6-12 måneder på å bli gravid. Kos dere heller med tiden fremover, gled dere over at dere er igang! Masse lykke til:klem:

• Liker 4
Skrevet

Har vært klar for barn (og prøvd) siden 2008 og er nå i kø for prøverør. Er alltid trist i jula (og veldig ofte ellers også, du blir ALLTID påmint at du ikke har barn, overalt), men denne gangen tenker jeg heller "kanskje neste jul er det vår tur!".

Skrevet
8 timer siden, FlyBabe skrev:

Har vært klar for barn (og prøvd) siden 2008 og er nå i kø for prøverør. Er alltid trist i jula (og veldig ofte ellers også, du blir ALLTID påmint at du ikke har barn, overalt), men denne gangen tenker jeg heller "kanskje neste jul er det vår tur!".

Samme som oss. Men ikke startet prøverør prosessen. Hvor gamle er dere?  Frykter vi er for gamle. 38 og 36 

Anonymkode: 82d00...256

Skrevet

Ikke vondt ment, men 2 pp?!! Da får du det tungt.. 11 her og fortsatt ingen verdens ting.. Men lykke til videre 😊 Håper dere slipper vente så lenge!

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samme som oss. Men ikke startet prøverør prosessen. Hvor gamle er dere?  Frykter vi er for gamle. 38 og 36 

Vi er 32 år begge to.

Gjest L´issi
Skrevet
Den 28.12.2015 at 1.20, lillemy02 skrev:

Tja surmulende svar fra meg i jula min baby hadde termin 16 desember!! Vell hun er ikke her da hjertet hennes sluttet å slå... Da kan vi begynne å snakke om trist jul!!

Sender deg massemasse gode tanker for 2016 !! :klem:

Og til TS: 
Når ønske om barn er stort, så blir nok prøveperioden(e) til at man tenker ekstra masse og også mye unødvendig som feks "hva om jeg ikke kan få barn, osv fordi det ikke klaffet 1 gang, eller 4 gang" -veldig ofte uten grunn. Med det sagt, så er du i PP2. Det er INGENTING.. Når du har prøvd i over 1 år, kan du heller begynne å forhøre deg vedr hjelp. 
Jeg SKJØNNER at julen setter mye tanker og følelser i sving -det gjør den hos oss alle vil jeg tro. For å si det slik; Jeg er i samme situasjon som deg -Klaffet ikke for oss forrige periode (selvom jeg selvfølgelig var sikker!) og vet det heller ikke vil neste fordi mannen er på arbeid og kommer ikke hjem før EL er over. Frustrerende? Ja, absolutt -men jeg VET det vil ordne seg. Min tro på at det vil ordne seg står så sterkt tiden er inne for det.. Jeg krysser fingrene for 2016, men hvem vet? :hjerte:

AnonymBruker
Skrevet
Den Thursday, December 31, 2015 at 8.52, FlyBabe skrev:

Vi er 32 år begge to.

Da har dere jo litt tid. 35 har jeg lest er den litt kritiske alderen 

• Liker 1
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har dere jo litt tid. 35 har jeg lest er den litt kritiske alderen 

Men det kan fort ta tid... Og jeg vil gjerne ha mer enn bare ett barn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...