AnonymBruker Skrevet 26. desember 2015 #1 Del Skrevet 26. desember 2015 Til jul fikk jeg blant annet ett par flasker vin, en flaske cognac og en parfyme jeg har ønsket meg. Da vi skulle dra fra min mor (der vi overnattet) første juledag er jeg SIKKER på at jeg satte disse tingene i en pose ved siden av bagasjen min i gangen. I gangen sto altså en weekendbag, en pose med polvarene og parfymen, og en pose med håndklær, lys og annet jeg fikk. Min søster sa plutselig "jeg skal hjelpe deg å legge alt ut i bilen!" mens jeg sa farvel til alle og tok på meg tøyet. Vips så hadde hun gått ut med tingene, og det var tomt i gangen. Når jeg kom hjem (3 timers kjøretur) og skulle pakke ut var ikke posen med vin/cognac/parfyme i bilen. Jeg ringte min mor og spurte om noe sto igjen hos henne, men hun sier at alt er tatt med.. Min søsters bil var parkert på gårdsplassen ved siden av min, og min mistanke er at hun har satt posen med mine ting i bilen sin, mest sannsynlig med vilje (hun har blitt tatt på fersken i å stjele fra familie før). Jeg spurte henne om hun tilfeldigvis hadde fått med seg noe av mitt, siden jeg mangler en pose, men hun nekter for det. Jeg har ikke anklaget henne for å stjele, bare spurt om hun fikk med seg noe som ikke var hennes. Jeg kjenner jeg koker litt. Å stjele julegaver, hvor frekt er ikke det??? Jeg er imidlertid usikker på hvordan jeg skal ta det opp. Hun blånekter alltid når hun har gjort noe galt, selv om det kan bevises, og fremstiller seg selv som offer. Jeg har invitert familien over på nyttårsaften, men nå har jeg mest lyst til å drite i hele feiringen. Det er bare ting, men det irriterer meg så grusomt. Hva hadde du gjort? Hvordan hadde du tatt det opp videre? Anonymkode: e26f0...18e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 26. desember 2015 #2 Del Skrevet 26. desember 2015 Synd å ofre kontakten med familien. Siden de vet at din søster er langfingret, kan du droppe å invitere bare henne? Hvis du må omgåes henne, hva med å aldri slippe gavene dine ut av syne? Eventuelt be om bare tullegaver på julaften og få dyre gaver i romjula. Hva tror du skjer når hun er hjemme hos deg? Går hun og stjeler i skapene, eller er det bare helt nye, uåpnete ting hun går for? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2015 #3 Del Skrevet 26. desember 2015 Kjipt. Du kan jo ikke bevise at det er henne. Hvis du visste at hun pleier å stjele, så burde du ikke latt henne hjelpe deg med bagasjen/julegavene. Anonymkode: 8c76a...4b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tentaclemaiden Skrevet 26. desember 2015 #4 Del Skrevet 26. desember 2015 Bor du langt unna henne? Tenker iom at hun har stjålet før, at du kanskje kunne tatt en uforventet visitt og prøvd å se om du så tingene dine hjemme hos henne. Ting blir ikke bare borte av seg selv. De er enten hos moren din eller hos søsteren, jeg ville stilt henne litt kritiske spørsmål ala ; "OK, hvis de ikke er hos mamma, og ikke i bilen min, hvor kan du ha lagt dem da?" 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2015 #5 Del Skrevet 26. desember 2015 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kjipt. Du kan jo ikke bevise at det er henne. Hvis du visste at hun pleier å stjele, så burde du ikke latt henne hjelpe deg med bagasjen/julegavene. Anonymkode: 8c76a...4b5 Det skjedde så fort, og jeg tenkte virkelig ikke at hun kunne klare å stjele noe bare på de få meterne fra døra til bilen, mens jeg sto rett ved døra og sa farvel. I ettertid ser jeg at det var dumt av meg. TS Anonymkode: e26f0...18e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2015 #6 Del Skrevet 26. desember 2015 9 minutter siden, ops2 skrev: Synd å ofre kontakten med familien. Siden de vet at din søster er langfingret, kan du droppe å invitere bare henne? Hvis du må omgåes henne, hva med å aldri slippe gavene dine ut av syne? Eventuelt be om bare tullegaver på julaften og få dyre gaver i romjula. Hva tror du skjer når hun er hjemme hos deg? Går hun og stjeler i skapene, eller er det bare helt nye, uåpnete ting hun går for? Det blir leven uten like dersom jeg ikke inviterer henne. Min mor har alltid beskyttet henne, og unnskyldt det med ADHD og at hun "sliter". Hun har stjålet i hjemmet mitt før, blant annet et armbånd ser hun ikke la merke til at min mann hadde fått gravert et lite symbol på baksiden av et hjerte på armbåndet. Da nektet hun for å ha tatt mitt armbånd helt til jeg tvang henne til å snu hjertet for å se etter graveringen... Hun har ikke et likt armbånd selv, eller et lignende, så at hun "ikke visste" at armbåndet ikke var hennes blir for dumt. TS Anonymkode: e26f0...18e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2015 #7 Del Skrevet 26. desember 2015 Ville heller skrevet: "Jeg ser at du har fått med deg en av mine poser, kommer innom -tidspunkt- og henter den" eller ..."ta den med på nyttårsaften". Om hun da ikke tar med gavene dine, kan du konfrontere henne med det da, og si akkurat hvor skapet står. Kun hun var i gangen og kan ha tatt posen med seg! Flaut å gjøre seg til tyv for småtteri. Også fra egen søster Anonymkode: e108d...f54 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 26. desember 2015 #8 Del Skrevet 26. desember 2015 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det blir leven uten like dersom jeg ikke inviterer henne. Min mor har alltid beskyttet henne, og unnskyldt det med ADHD og at hun "sliter". Hun har stjålet i hjemmet mitt før, blant annet et armbånd ser hun ikke la merke til at min mann hadde fått gravert et lite symbol på baksiden av et hjerte på armbåndet. Da nektet hun for å ha tatt mitt armbånd helt til jeg tvang henne til å snu hjertet for å se etter graveringen... Hun har ikke et likt armbånd selv, eller et lignende, så at hun "ikke visste" at armbåndet ikke var hennes blir for dumt. TS Anonymkode: e26f0...18e ADHD er ingen unnskyldning. Man skal ikke kunne tillates i å stjele. Si at du vet hun har det, siden hun ikke har klart å gjøre rede for hvor det er, det ikke er i din bil, ikke hos din mor og det var hun som pakket sakene inn i bilen. Si at hun må levere det tilbake innen nyttår, og om ikke så sier du at hun da ikke blir invitert/ønsket til nyttår pga ødelagt stemning og redd for at hun skal stjele noe mer. I tillegg så dropper du å gi henne gaver til jul/bursdag fremover dersom hun ikke leverer tilbake, da de pengene er blitt brukt til å kjøpe nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 26. desember 2015 #9 Del Skrevet 26. desember 2015 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville heller skrevet: "Jeg ser at du har fått med deg en av mine poser, kommer innom -tidspunkt- og henter den" eller ..."ta den med på nyttårsaften". Om hun da ikke tar med gavene dine, kan du konfrontere henne med det da, og si akkurat hvor skapet står. Kun hun var i gangen og kan ha tatt posen med seg! Flaut å gjøre seg til tyv for småtteri. Også fra egen søster Anonymkode: e108d...f54 Den her var god. Bruk den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2015 #10 Del Skrevet 26. desember 2015 Fort gjort å ta feil poser når alle pakker sine gaver ned i poser og setter ved døren. Men om d har mistanke til at noen i familien er typen som vanligvis stjeler, så ta det opp med de. Anonymkode: c8f87...494 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2015 #11 Del Skrevet 26. desember 2015 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det skjedde så fort, og jeg tenkte virkelig ikke at hun kunne klare å stjele noe bare på de få meterne fra døra til bilen, mens jeg sto rett ved døra og sa farvel. I ettertid ser jeg at det var dumt av meg. TS Anonymkode: e26f0...18e Ja. jeg så det nå at det skjedde veldig fort. Lett å ta feil poser som andre har nevnt her, men da oppdager man det fort når man kommer hjem og skal legge disse tingene på plass. ADHD er ingen unnskyldning for å stjele! Moren deres gjør henne en bjørnetjeneste med å legge ansvaret over på diagnosen. Hvordan skal hun fungere ute i samfunnet hvis hun er vant til å få gjøre som hun vil uten konsekvenser? Moren din godtar nok mye, du godtar litt mindre. Jeg kan love deg at venner, kolleger og ikke minst arbeidsgivere ikke vil være fullt så tilgivende... Anonymkode: 8c76a...4b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå