Gå til innhold

Hva tar man med som gjest - til Italia?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er invitert på besök i Italia, skal besøke en venn og familien hans. 
Hva skal jeg ta med som gjest, hva er vanlig? 

Anonymkode: e9767...c5b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vin har de i allefall nok av. Aquavit, kanskje? Eller ostehøvel? Norsk sjokolade? Gode strikkede setesdalsvotter? (Om de bor i nordItalia)

Anonymkode: 8f14f...f32

Skrevet

Grandiosa, verdens mest spiste pizza. 

Eventuelt en "turist-bok" om Norge, de finnes på de fleste språk, garantert på italiensk. 

Skrevet
Den 26/12/2015 at 22.05, AnonymBruker skrev:

Jeg er invitert på besök i Italia, skal besøke en venn og familien hans. 
Hva skal jeg ta med som gjest, hva er vanlig? 

Anonymkode: e9767...c5b

Jeg har bodd i Italia i mange år, og ville valgt å droppe både ostehøvel og akevitt. Og for all del; dropp norsk sjokolade. 

Nå vet jeg ikke hvor i Italia dette er, men min erfaring tilsier at de er gæerne etter klippfisk (baccala) overalt i Italia. Og det er omtrent det eneste de forbinder med Norge. Baccala og laks. Men det er godt utvalg av norsk røkelaks her, så jeg ville valgt klippfisk.

Dropp ihvertfall forslagene om sjokolade. Norsk sjokolade er ikke hverken spesielt god eller spesielt godt likt ute i den store verden. Ostehøvel-lignende ting selges i butikkene her. Akevitt er litt eksotisk, så den ville jeg vurdert. Selv om de ikke nødvendigvis synes det er godt (omtrent 50%liker/50%hater på dem jeg har kjøpt til), så er det ihvertfall noe som er annerledes og som de ikke har i Italia. 

Men gå for fisk. Klippfisk. Nødløsning: Laks. 

Anonymkode: f9ce1...d50

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En cd med musikk av Grieg?

Anonymkode: 62381...1f9

Gjest MadameDeRosa
Skrevet

Norsk eventyrbok oversatt til engelsk (eller italiensk, ser at de selger slike eventyrbøker i alle slags språkoversettelser på Hunderfossen f eks)

Skrevet

I tilleg til fisk så ville jeg vurdert multesyltetøy av god kvalitet. Multer er ekstremt sjeldent i naturen sørover i Europa etter det jeg vet, og ansett som noe typisk nordisk. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...