Gå til innhold

rengjøre briller haster!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det an å vaske de med vann? Altså ta de under springen, også bruke tørkepapir? Eller en våt klut? Har fått brus på brillene mine! Det sprutet da jeg åpnet flasken. Jeg kan ingenting om briller, har kun hatt de i 6 måneder :fnise:

Anonymkode: 2c482...9d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke brillerens eller noe.... 

Skrevet

Zalo.

Anonymkode: 7ba59...cdc

• Liker 2
Gjest SykkelJenny
Skrevet

Da sønnen min fikk briller i barndommen så fikk jeg tips fra optiker å vaske de med zalo og vann om de ble skitne ... det har jeg gjort med mine briller også og de blir speilblanke og fine ... tørk av dem med tørkepapir etterpå.

Skrevet
20 minutter siden, SykkelJenny skrev:

Da sønnen min fikk briller i barndommen så fikk jeg tips fra optiker å vaske de med zalo og vann om de ble skitne ... det har jeg gjort med mine briller også og de blir speilblanke og fine ... tørk av dem med tørkepapir etterpå.

Takk for tipset, prøvde dette nå og de ble rene og fine! tusen takk

ts

Skrevet

Har i årevis vasket brillene under springen. Ikke bruk Zalo den er for sterk og skader plastglass. Jeg bruker mild pumpesepe og tørker med enten glasshåndkler, gamle lommetørker eller andre myke kluter. Ikke bruk mikrofiber kluter heller de riper på lik linje med tørkepapir. 

Brillene mine blir vasket hver kveld og er klare og rene til en ny dag, neste morgen. 

Anonymkode: f5146...3c4

Skrevet

Har du ikke vasket brillene på de seks månedene?

Men ja, vann fra springen funker fint.

• Liker 2
Gjest SykkelJenny
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har i årevis vasket brillene under springen. Ikke bruk Zalo den er for sterk og skader plastglass. Jeg bruker mild pumpesepe og tørker med enten glasshåndkler, gamle lommetørker eller andre myke kluter. Ikke bruk mikrofiber kluter heller de riper på lik linje med tørkepapir. 

Brillene mine blir vasket hver kveld og er klare og rene til en ny dag, neste morgen. 

Vi har brukt Zalo og vann i alle år på briller her i huset. Brilleglass er som regel av herdet glass og ikke plast. 

Skrevet

Zalo er supert, synes jeg. Ellers er det veldig praktisk med sånne engangkluter med rengjøringsvæske som du kan ha med deg overalt. 

Skrevet

Det er ikke sikkert at det blir fine briller etter å ha pusset dem med vanlig tørkepapir.

Man risikerer å få noe veldig små tynne "riper" i glasset, spesielt hvis man gnir og gnukker for hardt mange ganger. Det kommer ann på hva slags papir man bruker til å vaske med...

Anonymkode: d9ffc...9da

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke sikkert at det blir fine briller etter å ha pusset dem med vanlig tørkepapir.

Du må ikke pusse brillene, de skal vaskes med såpe/oppvaskmiddel og vann. Stryk på med pekefingeren og skyll av under krana. Så bruker du tørkepapir eller noe til å tørke med. Ikke noe gnikking på noe tidspunkt!

Skrevet
41 minutter siden, SykkelJenny skrev:

Vi har brukt Zalo og vann i alle år på briller her i huset. Brilleglass er som regel av herdet glass og ikke plast. 

De aller fleste Optikerglass i briller er i dag laget av Plastmateriale    (?) Herdinger og antirefleks skades ved gjentatt Zalobruk har min optiker gitt beskjed om, derfor ble denne beskjeden videreformidlet over. 

MERK. (?) Spørsmålstegnet skulle bort, men nye kg er håpløs på retting/sletting. 

• Liker 1
Gjest SykkelJenny
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De aller fleste Optikerglass i briller er i dag laget av Plastmateriale    (?) Herdinger og antirefleks skades ved gjentatt Zalobruk har min optiker gitt beskjed om, derfor ble denne beskjeden videreformidlet over. 

MERK. (?) Spørsmålstegnet skulle bort, men nye kg er håpløs på retting/sletting. 

Du må huske at optikere har produkter de ønsker å selge til kundene sine og derfor gjerne fraråder folk å bruke vaskemidler de selv har hjemme. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...