Gå til innhold

Må begge (par) dra i bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten min er invitert i bryllup i England til våren. Jeg er venninne med bruden. Men vi er ikke særlig nære venner. Vi er sammen innimellom, men ikke noe mer enn det. Kjæresten min synes det er rart å dra i et bryllup til noen han ikke kjenner. Han har aldri møtt brudgommen og kun møtt venninnen min et par ganger. I tillegg synes han det er sløsing med penger dersom han drar bare for å dra, noe jeg også tenker. Vi må selv betale for reise og opphold. Vi setter selvfølgelig pris på at vi begge er invitert, men føler det hele blir litt rart. Bruden/brudeparet har heller ikke tatt initativ til å treffe oss for å opprettholde kontakten i etterkant av invitasjonen (flere mnd siden) eller for å møte min kjæreste. De er mye vekkreist pga ene har familie i England og den andre har familie i en annen kant av Norge. De har også barn, noe vi ikke har og en av dem pendler til/fra jobb. Så fritid i helger/ferier går stort sett til barn, å reise til familie for dem og pendling. Pga av disse tingene tror jeg heller ikke at vi kommer til å ha noe hyppig kontakt i etterkant av bryllupet heller. Bruden (min venninne) vet at meg og min kjæreste stort sett er hjemme her vi bor i helger og ferier, så hun vet vi har mye ledig tid.

Hva ville dere gjort? Dratt begge eller kun meg? Andre venninner skal også, så jeg blir ikke "alene" isåfall. Og hva tror dere brudeparet tenker dersom kun jeg drar?

Anonymkode: 496fb...35a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sagt nei takk og heller sendt over en fin presang.

Skrevet

Hvis min samboer ikke vil være med, ville jeg enten dratt selv (men det er fordi jeg ikke har vært i England før, og gjerne kunne tenkt meg en tur dit) eller så ville jeg gjort som O.G: takket nei og sendt gave.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at du kan dra alene og at dere finner på en unnskyldning for hvorfor mannen ikke kan :) Er jo bedre at en kommer enn at ingen kommer :)

Skrevet

Jeg hadde dratt alene og spurt noen av de andre venninnene om vi skal reise sammen og ta noen dager ekstra i England for fine opplevelser og kanskje litt shopping! Så blir det en fin tur av det også og kjæresten din "slipper unna" :)

Skrevet

Det er greit å dra uten partner, tenker jeg :) Vi må splitte oss i et bryllup til sommeren, da vi ikke har barnevakt.

Skrevet

Jeg hadde gjort som O.G. 

Har dessverre ikke råd til å reise utenlands for tiden, så med oss hadde det blitt nei takk fra begge.

Anonymkode: eaf16...797

Skrevet

Jeg ville dratt. Men jeg er også en som setter bryllup høyt.

Anonymkode: 2f4e7...779

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...