Gå til innhold

Venninne har et forhold til en gift mann

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har noen opplevd det samme og kan gi meg råd til hvordan jeg forholder meg til dette?

Min beste venninne driver altså på med en eldre mann som er gift og har barn. Hun har holdt det skjult en god stund, men innrømte det for meg for noen uker siden. Jeg er den eneste som vet. Jeg har selvfølgelig rådet henne til å avslutte forholdet, men føler at jeg har lyst til å være mer bestemt enn det jeg har vært. Har lyst å rope til henne "hva er det du holder på med!", men har forholdt meg rolig og foreslått mer enn oppfordret henne til å slutte å treffe han. 

Sånn jeg forstår det så er han overhodet ikke ute etter noe mer enn et forhold på si, og har ingen planer om å gå fra konen til fordel for venninnen min. Hun sier hun er innforstått med dette, men begynner å få følelser for han som gjør det vanskelig. 

Slites mellom å være loyal ovenfor en venninne som alltid har vært der for meg, lysten til å distansere meg fra henne mens dette pågår, og lyst til å riste henne. Bør jeg blande meg mer? (Ikke si fra til familien hans i hvert fall. Det er uaktuelt)

Anonymkode: f2db6...7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva andre driver med på dette planet, angår deg faktisk ikke. 

Anonymkode: 23eb0...15d

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva jeg ville gjort i ditt sted.

Hva er alderen hennes og hans (du skriver at han er eldre)?

Anonymkode: 84985...be1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva andre driver med på dette planet, angår deg faktisk ikke. 

Nå angår det faktisk meg siden dette er bestevenninnen min, og den eneste som vet om det. Og jeg hater utroskap og har personlig blitt veldig såret av en samboer som var utro.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hennes ansvar å finne ut av. Men ville rådet henne for hennes beste å gjøre det slutt. Det gjør bare det vondt verre å utsette at det blir slutt en gang.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, jeg kjenner følelsen. Jeg har opplevd det samme med min besteveninne og det ødela vennskapet vårt..  Hun var kronisk utro alle sine partnere og i periodene hun var singel så var hun elskerinnen til en eller annen. 

Jeg har dessverre ingen gode råd å komme med. For min egen del har jeg det bedre uten henne i livet mitt da det rett og slett ble veldig vanskelig for meg at en av mine aller nærmeste venninner løy og bedro over en lav sko. Alle de gode egenskapene hennes ble helt overskygget av den manglende moralen og etikken hennes.. dessverre.

Anonymkode: a45e8...114

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå angår det faktisk meg siden dette er bestevenninnen min, og den eneste som vet om det. Og jeg hater utroskap og har personlig blitt veldig såret av en samboer som var utro.

Nei, det er hennes valg, hennes liv og hennes ansvar å gjøre de valgene hun ønsker å gjøre. Kan du ikke leve med at din beste venninne har et liv utenfor deres relasjon, så er du ikke hennes bestevenninne. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 2Bhonest

Venninna di blir pult skikkelig og noe annet enn misunnelse, står der ikke å lese i HI.

Noen aldersforskjell er det iallefall ikke om man bruker formelen egen alder minus 7 ganger så med 2.... (Alder-7)*2
For menn er formelen egen alder delt på 2 pluss 7....(Alder/2)+7.....

Du kan jo spørre venninna di om kan få låne han en kveld, så kanskje du også skjønner hvorfor hun gjør dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke gjort noe mer med det. Hun kommer til å gjøre som hun selv vil uansett.

Anonymkode: 9adfa...d05

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi beskjed om at du ikke lyver for henne, at du ikke vil være alibi, eller vil involveres på noen måte. 
Dette vil du ikke være en del av, og det må hun respektere.

Anonymkode: a4834...515

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gi beskjed om at du ikke lyver for henne, at du ikke vil være alibi, eller vil involveres på noen måte. 
Dette vil du ikke være en del av, og det må hun respektere.

Anonymkode: a4834...515

Enig, går ikke an at Ts involverer seg eller lar seg bli brukt av venninnen på noe vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, 2Bhonest skrev:

Venninna di blir pult skikkelig og noe annet enn misunnelse, står der ikke å lese i HI.

Noen aldersforskjell er det iallefall ikke om man bruker formelen egen alder minus 7 ganger så med 2.... (Alder-7)*2

Du kan jo spørre venninna di om kan få låne han en kveld, så kanskje du også skjønner hvorfor hun gjør dette...

TS er i tjueårene. Hun kan enkelt  innlede et forhold med en på egen alder som er singel. Hvrfor skal hun bli misunnelig på venninnen som utnyttes av en eldre, gift mann?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hva slags forhold da? hvis man jobber i sammen og en der er gift, og hvis man må samarbeide på jobb og sånn, da er man i et profesjonelt jobbrelatert forhold. ja? :-)

Anonymkode: 7cf94...ebf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 2Bhonest
56 minutter siden, Hulderen skrev:

TS er i tjueårene. Hun kan enkelt  innlede et forhold med en på egen alder som er singel. Hvrfor skal hun bli misunnelig på venninnen som utnyttes av en eldre, gift mann?

Kanskje du også burde fått låne han en kveld, så ville du ikke stilt dette spørsmålet til meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alltid så enkelt å si til seg selv at det angår meg ikke. Man har jo ofte steke, dype vennskapsfölelser for de man anser som sine beste venner. Jeg har en venninne som lever i et type forhold jeg mener er skadelig. Ikke bare jeg som mener det, det ER skadelig. Jeg ser det jo, men jeg kan jo ikke gjöre noe med det. Hun må finne ut av det selv. Det er slitsomt noen ganger, å bare väre der for henne og föle meg så hjelpelös. Jeg skulle önske jeg kunne gjöre noe for å få henne ut av den situasjonen hun er. Men det kan jeg ikke. Hun styrer sitt eget liv. Jeg kan velge å väre en del av hennes liv eller ikke. 

Litt sånn tror jeg det er for deg og, TS. Du kan ikke gjöre noe aktivt for å endre venninnens situasjon. Du trenger absolutt ikke godkjenne eller respektere valgene hun gjör, men du bestemmer selv om du vil väre en del av hennes liv på tross av dem. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 timer siden, 2Bhonest skrev:

Kanskje du også burde fått låne han en kveld, så ville du ikke stilt dette spørsmålet til meg...

Hva mente du nå? Jeg har ikke noe behov for å låne noen for å få sex. Selv om jeg ikke er en ung kvinne i tjueårene, så får jeg så mye sex jeg ønsker siden jeg er lykkelig gift.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, 2Bhonest skrev:

4 timer siden, 2Bhonest skrev:

Teit.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 2Bhonest
13 timer siden, Hulderen skrev:

Hva mente du nå? Jeg har ikke noe behov for å låne noen for å få sex. Selv om jeg ikke er en ung kvinne i tjueårene, så får jeg så mye sex jeg ønsker siden jeg er lykkelig gift.

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Teit.

2 stykker som med all tydelighet aldri har fått smake virkelig god sex....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er å la de seile sin egen sjø.Hun vil mest sannsynlig ikke være mottakelig for råd fra deg eller andre nå,uansett. Desverre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...