Gå til innhold

VOM hundemat

Gjest økonomifrue

Anbefalte innlegg

Gjest økonomifrue
Skrevet (endret)

Noen med erfaring med fullforing med vom hundemat? 

Vi blander pro plan tørrfor valp optimal digestive med puppy kjøttboller.

Vurderer å fore på mere vom og mindre tørrfor. Men da gå over til pølser i stedet for kjøttbollene da det er noe rimeligere. 

Endret av økonomifrue
Skrivefeil
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi forer med Vom Puppie pølser, og supplerer med Orijen tørrfor som belønning ved trening. Han får også enkelte hele måltider med tørrfor når jeg har glemt å ta opp Vom, men blir i hovedsak foret på råfor.

Jeg deler opp pølsene i mindre biter og tar opp en dags forbruk på kvelden slik at det er halvveis tint morgenen etter.

• Liker 1
Gjest Honeyblossom
Skrevet

Jeg gjorde det med min hund en periode, og det går fort ned da for å si det sånn :P Men hunden kan få veldig hard avføring av det! Min fikk det.. en morgen hadde hun så vondt i magen at hun knapt greide å gå. Dro til vet og hun ble frisk igjen, men slutta å fullfôre på dagen. Nå blander jeg det med tørrfor istedenfor. :)

Skrevet

Jeg fullforer egentlig med V&H og har ikke hatt problemer med magen. Men i praksis blir det delforing siden jeg bruker en del tørrfor som belønning.

• Liker 1
Skrevet

Jeg fullforer på vom, kjøper 20 kg blokker, og da er det også et rimelig alternativ. Avføringen skal være veldig fast på vom, det er noe av fordelen, at det er lite avfallsstoffer som hunden ikke greier å ta opp. Hvis hunden sliter med dette er det lurere å trappe opp andelen vom etterhvert. Jeg har aldri hatt problemer med magen, men mine har blitt foret på vom hele livet. 

Anonymkode: 7afe4...61b

• Liker 1
Gjest økonomifrue
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fullforer på vom, kjøper 20 kg blokker, og da er det også et rimelig alternativ. Avføringen skal være veldig fast på vom, det er noe av fordelen, at det er lite avfallsstoffer som hunden ikke greier å ta opp. Hvis hunden sliter med dette er det lurere å trappe opp andelen vom etterhvert. Jeg har aldri hatt problemer med magen, men mine har blitt foret på vom hele livet. 

Hvor mye betaler du for 20 kg blokk da? Og hvordan deler du det opp?

vi har bare en hund, foreløpig valp. 

Skrevet
4 timer siden, økonomifrue skrev:

Du får en 20 kg blokk for under 400 kr. Selv bruker jeg bajonettsag, men noen utsalgssteder kan dele det opp for deg for et pristillegg. Du kan også halvtine blokka og bruke en vanlig sag/kniv.

En av mine blir hard i magen av fôret, løste det med å tilsette litt olje nå og da.

Gjest økonomifrue
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sikker på at det ikke er snakk om Norwegian Polar? Finner bare kjøttboller, 1/2 og 1 kgs pølser fra VOM. 

Skrevet
2 minutter siden, økonomifrue skrev:

Sikker på at det ikke er snakk om Norwegian Polar? Finner bare kjøttboller, 1/2 og 1 kgs pølser fra VOM. 

Du får også 5kg-pølser og 20kg-blokker hos VogH, men de færreste forhandlerne har det liggende framme, du må spørre etter det. Det aller rimeligste er å dra rett til Trøgstad og handle fra produsenten, og du får det også levert i nærheten om du bestiller 200kg. 

Anonymkode: 39d2b...5ee

Skrevet
Den 26.12.2015 at 19.57, økonomifrue skrev:

vi har bare en hund, foreløpig valp. 

Ca 350,- for en blokk her i Oslo. (Man må forøvrig handle i ganske store kvanta for å få det billigere på Trøgstad.) 

Lar blokka stå til dagen etter, da er den bare halvfrossen og myk nok til kunne deles opp for hånd. Bruker tomme isbokser ol, evt plastposer til å fryse det ned igjen. Det virker litt masete når man aldri har gjort det før, men dette ble fort en enkel rutine. 

Skrevet

Fullfôrer på V & H, kjøper også i blokk på 20 kg, koster rundt 300,- 
Halvtiner og deler opp med øks, veier opp dagsrasjoner i fryseposer.

Når man fullfôrer med med V & H kan det være lurt i tilsette fiber, f.eks i form av gulerøtter for å unngå treg mage. Pass på at hunden får i seg nok væske i tillegg.

Anonymkode: ab081...070

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...