Gå til innhold

HJELP! - flekker på bunadskjorte


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Mye rart kan skje med en bunadskjorte... i mitt tilfelle har pus tisset på strykebrettet, noe jeg ikke oppdaget før jeg skulle stryke bunadskjorta....

Resultatet er KRISE... stor brun flekk på det ene ermet.

Hva i all verden gjør jeg? Det er ei linskjorte, kun hvitt broderi.

Er det forresten noen som vil overta en katt :evil: ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det forresten noen som vil overta en katt  :evil: ???

:hoho::hoho::hoho::hoho:

Jeg ville prøvd med flytende Omo rett på flekken. Høres ut som reklamen, men det har hjulpet meg med MYE. Kanskje er det råd å bleke den med klor??? Står bare advarsel mot bruk på ull og silke på klorflaska. LYKKE TIL!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turtelduen

Ikke bruk klorin iallefall!!! Selv bruker jeg et middel som heter bio guard flekkfjerner, som jeg kjøper på bohus. Kjøpes i sprayflaske og kan brukes på de mest "ømfintelige" tekstiler. Har selv god erfaring etter at jeg brukte det på en dåpskjole som hadde fått noen stygge merker etter å ha ligget på loftet x-antall år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller legg i bløt med Vanish Oxy (får det både som pulver og som spray) - suverent mot flekker. Fjernet hårfarge fra gardinene mine faktisk (mørk hårfarge på lyse gardiner...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Jeg ville også brukt Vanish... Den har tatt alt jeg har latt den prøve seg på!

Hei, det er hovedinnlegger igjen (denne gangen pålogget)!

Bare et lite tilleggsspørsmål; på Vanish-boksen står det at den ikke skal brukes på lin... Har dere erfart at det går bra likevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det står det så er det sikkert riktig - har ikke brukt den på bunadsskjorte jeg altså, men det er det beste flekkfjerningsmiddel jeg vet om derfor foreslo jeg det...

MEN om du vil prøve Vanish - prøv det på en liten flik som ikke synes for å se om tøyet blir skadd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...