Teardrop Skrevet 26. desember 2015 #1 Skrevet 26. desember 2015 Laget kålrotmot eller hva det heter for første gang men den blei skikkelig sterk i smaken! Var egentlig ikke noe god. Brukte kanksje 1.5-2kg kålrot og en skvett fløte og en liten klump smør. Har 2 kg kål nå, noen som kan veilede meg please? Får besøk om noen få timer
Cata Skrevet 26. desember 2015 #2 Skrevet 26. desember 2015 Bland i et par-tre poteter. Det gjør den mildere i smaken. 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2015 #3 Skrevet 26. desember 2015 Nå syns jeg kålrabistappe skal smake kålrabi, men har du i ett par poteter eller mer fløte, så tynner du ut smaken. Slik gjør jeg det; koker kålrabi i biter, lat det dampe godt av. Smelter litt smør i pannen, har i fløte så det er varmt, har kålrabien tilbake i pannen og moser med en håndmoser. Så har jeg i salt, pepper og litt muskatt, og smaker til om det trengs mer fløte eller krydder. Vet noen også har litt av kraften fra pinnekjøttet i stappen, men det er ikke jeg så glad i. Anonymkode: 0bbfd...ca0
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2015 #4 Skrevet 26. desember 2015 Mamma lager en helt fantastisk god kålrabistappe. Hun lager en tykk hvit saus/grøt av smør, hvetemel litt fløte og litt melk. Dette blander hun i den kokte stappa kålrabien. Ca 1dl per kålråbihode. Anonymkode: 6c9c8...d58
DobbelX Skrevet 26. desember 2015 #5 Skrevet 26. desember 2015 Du kan også blande noen gulrøtter inn i miksen, de er litt søtere på smak enn kålroten, og mildner stappa litt. 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2015 #6 Skrevet 26. desember 2015 Kraft fra pinnekjøttet må jo til, da. Anonymkode: e9f51...b34 2
peppermyntete Skrevet 26. desember 2015 #9 Skrevet 26. desember 2015 (endret) Jeg foretrekker å blande i gulrot, bruker aldri potet. Blander ut med melk eller fløte og en klatt smør og smaker til med salt og pepper. Edit; synes rotmosen blir så blass i fargen om man bruker potet! Ser mye finere ut med gulrot Endret 26. desember 2015 av peppermyntete
Frida Skrevet 26. desember 2015 #10 Skrevet 26. desember 2015 Jeg laget denne julaften, ble en stor suksess. her scroll litt ned så finner du den
kisskissbangbang Skrevet 26. desember 2015 #11 Skrevet 26. desember 2015 Kålrot, litt gulrot, litt potet, smør, fløte, pepper og salt. Nam!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå