AnonymBruker Skrevet 26. desember 2015 #1 Del Skrevet 26. desember 2015 Her om dagen chattet jeg med en av mine beste venner. Jeg har gått gjennom noe tøft, som hun ikke har visst noe om, og jeg ville gjerne snakke med henne om det. Så jeg spurte om hun hadde tid og sa jeg trengte å snakke med henne om noe personlig. Så begynte jeg å fortelle om det det gjaldt, og i starten gikk alt fint, men så virket det som hun ble irritert fordi jeg skrev raskt og at hun ikke rakk å svare like kjapt. (Jeg fortalte jo i vei) Så plutselig avbrøt hun meg og skrev "nå får ikke jeg svart mellom det du skriver. Da får vi heller ta det en annen gang" Jeg skjønte ingenting. Det viste seg at hun hadde følt at jeg "skrev for mye" og at hun ble fratatt muligheten til å svare. Og hadde blitt irritert. Dessuten følte hun at dette var en tematikk som passet dårlig å ta på chat. Hun ville vi skulle sette oss ned ansikt til ansikt og snakke om det, eller snakke om det på telefonen. Slik at hun også fikk bidra likeverdig i samtalen. Jeg ble skikkelig lei meg. Jeg trengte å snakke med henne om noe personlig og åpenbart vondt. Og hadde behov for å snakke med henne der og da. For meg var dessuten chat et godt "format", fordi dette ikke er noe jeg vil snakke høyt om. Hverken på telefon eller ellers, av frykt for st det skulle overhøres av noen. Hva tenker dere. Er det ikke alt som passer å ta på chat? Anonymkode: a795c...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EvaLena Skrevet 26. desember 2015 #2 Del Skrevet 26. desember 2015 Kan snakke om alt på chat, synes jeg. Jeg sitter heller igjen med ett inntrykk av at hun ikke brydde seg om å prate om det. At det ikke passet henne der og da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2015 #3 Del Skrevet 26. desember 2015 Det må sies at hun etterpå har vært veldig "på" for å spørre om hun kan ringe eller vi kan møtes. Hun prøver nok å lage en setting som passer henne bedre enn chat. For liksom å gjøre opp for at hun ble irritert på chat. Jeg prøvde å ta det opp med henne der og da, men fikk bare en lekse om at jeg måtte ta hensyn til at hun ikke syntes dette var et tema som passet for chat. Og at hun ikke følte hun "slapp godt nok til" fordi jeg skrev så raskt. Hun hadde ingen forståelse for at jeg følte meg avvist og ble såret. Problemet mitt er at jeg virkelig ikke vil ta dette f2f. Det er veldig sårt og privat. Jeg trengte å snakke med henne der og da, ikke "andre helga i januar" når det passer for oss å møtes. Faktisk så satt det langt inne for meg å snakke med noen om dette i det hele tatt. Så jeg ble skikkelig såra av å bli avvist sånn. Så jeg kommer ikke til å ta opp tråden igjen på noen måte. Anonymkode: a795c...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EvaLena Skrevet 26. desember 2015 #4 Del Skrevet 26. desember 2015 Snakk med noen andre om det da vel. Jeg aner jo ikke hvem du er, men har opplevd en del i livet selv så hvis du vil kan du snakke med meg på meldinger her inne. Bare ett tilbud fra min side 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2015 #5 Del Skrevet 26. desember 2015 Jeg syns man kan snakke om alt på chat, men andre tråder her beviser jo at få syns man kan snakke om personlige ting på chat og sms. (Bla ser vi flere si det i tråden om kjæresten som ser på telefonen til dama, og dermed får lest private meldinger fra venninder, og mange svarer at de ikke skriver private meldinger med venninder på sms) . Men klart at hvis du overøser med ny melding på ny melding på ny melding i facebook chatten, så vil hun jo ikke rekke å lese ferdig før det popper opp en ny, og da må man stadig scrolle seg oppover for å få med seg alt. Det blir veldig slitsomt og anstrengende. Da er det bedre å skrive alt i en og samme chat melding i såfall eller ta det på innboks i "brev form". Anonymkode: 05c1a...c30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå