Gå til innhold

Bestille DVDer fra utlandet - toll?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om man må betale tollavgifter på DVDer fra utlandet?

Bestilte noen CDer en gang - 400 kr kostet de tilsammen. Totalprisen etter postverket var ferdig: 800,- !!!!!

Dette vil jeg unngå. Hvis jeg kjøper DVDer for ca 500 kr, fra. f.eks. USA eller England, må jeg da betale toll?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Over 1000 kroner er tollpliktig.

Over 200 kroner er momspliktig + gebyr på ett eller annet beløp (husker ikke nøyaktig).

Eller blander jeg nå?

Gjest Dalwhinnie
Skrevet
Over 1000 kroner er tollpliktig.

Over 200 kroner er momspliktig + gebyr på ett eller annet beløp (husker ikke nøyaktig).

Eller blander jeg nå?

Dette stemmer.

Hvis du vil unngår toll/moms på DVD fra utlandet, så bestill fra et sted hvor de sender filmene en og en, slik at hver pakke har en verdi under NOK 200 (f.eks play.com). Da er det kun ved bestilling av større bokser o.l. at du må forholde deg til tollvesenet.

Skrevet

Ja - takk for svar :) - men jeg vil bestille et boks-sett med en TV-serie som koster ca 1500 kroner...

Hvor mye gebyrer blir det, da? Blir prisen nesten doblet til slutt???

(sukk)

Gjest Dalwhinnie
Skrevet
Ja - takk for svar :) - men jeg vil bestille et boks-sett med en TV-serie som koster ca 1500 kroner...

Hvor mye gebyrer blir det, da? Blir prisen nesten doblet til slutt???

(sukk)

Boksene er problematiske i så måte ja, men akk så fristende. :)

Momsen er på 24% av kjøpesum og porto. Hva selve tollgebyret er, vet jeg ikke sikkert. I tillegg kommer et gebyr til Posten. Så om ikke prisen blir dobbel, så lønner det seg hvertfall å sjekke hva tilsvarende koster her hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...