Gå til innhold

Mark kur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har oppdaget mark på katten. Helt håpløst å få i ormkuren, noen som har tips? Vi har vært 3 stk som holdt katten men alikevel får vi ikke i han noe. Har noen tabletter til mennesker mot små mark, kan disse moses å blandes i kattematen, eller vil det ikke fungere?

Anonymkode: 5b907...a66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kan det, men da er det usikkert om katten får i seg hele tabletten, da den kanskje ikke spiser opp?

Det hjelper dårlig å være tre som holder katten.

Jeg holder katten med dens rygg innovervendt mot meg mellom mine ben mens jeg sitter på gulvet. Så holder jeg hodet litt opp, pjåter tabletten mellom de bakerste tennene der det er litt åpning mellom tennene. Så holder jeg kattens kjeft igjen og venter til den har svelgt. Det går fort og greit nå når jeg har god trening i det og gjort det mange ganger. 

Denne teknikken synes jeg er best. Da ryggen til katten er vendt inn mot deg, kan den ikke rygge og komme seg bakover. 

Skrevet

Det finnes og makkakur som dråper til å dryppe i nakken. De heter profender, fås på resept hos veterinær 

Skrevet

Ikke gi katten tabletter som er beregnet på mennesker.

Fins også dråper som du drypper i nakken på katten mot mark,er ganske lett å bruke.

Anonymkode: d4d38...616

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...