Gå til innhold

Elendig veiledning fra interiørkonsulent - hva kan jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal selge leiligheten min, og fikk bakt inn en interiørkonsultasjon i markedsføringspakka til megler. Grunnen til at jeg ønsket det er at jeg har litt dårlig tid til å gjøre istand leiligheten før visning, og mannen min er borte helt frem til visning, derfor ønsket jeg noen å konferere med. Konsultasjonen skulle være en time, og jeg skulle også få en enkel rapport. Jeg fikk mye mindre enn en time, og rapporten kan jeg enkelt oppsummere med "husk å rydde". Hva kan jeg gjøre? 

Damen som skulle komme var en halvtime forsinket, og jeg måtte ringe til kontoret til selskapet hennes for å høre om det faktisk var noen på vei, for hun sa ikke ifra på forhånd. Det gav ikke det beste førsteintrykket, akkurat. Det kan godt være derfor det ble en litt rotete konsultasjon også, men selv om det er en god forklaring, synes jeg ikke det unnskylder det hele.

Jeg hadde det normalt ryddig i leiligheten, men hadde ikke ryddet unna alt nips slik som man bør før visning, nettopp fordi jeg ønsket pekere på hva som burde/kunne stå igjen. Jeg tenkte det ville være lettere å få innspill på det når hun kunne se gjenstandene, men var selvsagt innstilt på å rydde unna veldig mye mer av "hverdags-stilen" min. Hadde hun tatt seg tid til å snakke med meg før hun satte i gang kunne vi kanskje fått frem dette, men hun peiset bare på med å gå gjennom rom for rom og fortelle at jeg burde ta bort alt som var i alle rommene. Noen ganger ga hun litt generelle råd som "kanskje sett frem litt frukt eller blomster", men ellers var det mye snakk om rydding. Og jeg gikk etter og gjentok " ja, selvsagt har jeg tenkt til å rydde unna, men hva med..". Jeg måtte virkelig kjempe for å få snakket om litt mer detaljerte ting. Som at sjeselongen på sofaen kunne tas av - ville det være en god idé å fjerne denne? Ja, det synes hun. Hva med et mindre stuebord? Annen kunst på veggene (jeg har malt mye selv, og antar at folk ikke forveksler meg med van Gogh)? Det var jo slike ting jeg har gått og fundert på. Hun ga noe tilbakemelding, men virket så stresset og jeg stolte ikke på at hun faktisk tok seg tid til å se for seg det jeg snakket om. Generelt var det veldig lite tillitsvekkende, og jeg ble mer usikker etter konsultasjonen enn jeg hadde vært før.

Det er for sent med en ny konsultasjon, og jeg synes det er ubehagelig å klage, samtidig synes jeg det er ergelig at folk som gir en så elendig service skal få betalt. Burde jeg si ifra til megler? Jeg trenger ikke å få pengene tilbake, men skulle gjerne fått tilbake tiden jeg brukte på å vente på og høre på denne konsulenten.. 

Anonymkode: 70721...3b3

Videoannonse
Annonse
Gjest MadameDeRosa
Skrevet

Jeg var en gang på visning i en leilighet hvor tidligere eier hadde malerier han hadde malt selv på veggene. Det syns jeg bare var positivt, selv om de bildene ikke ville ha falt i smak hos alle. Så det syns jeg du skal ha oppe, bildene dine. 

Fjern alt av nips og naps og pynt ellers. 

Om du kan sette inn et mindre stuebord, er det et pluss, fordi da vil stua virke større. 

Skrevet

Klag! 

Anonymkode: df993...1ba

• Liker 3
Skrevet

Har aldri solgt leilighet, men har vært på visninger og synes det er koseligere atmosfære om det ikke er for sterilt. Da får jeg hverfall ideer om hva man kan gjøre med de ulike rommene og det skaper et bedre inntrykk. 

Har vært innom sterile leiligheter og må si jeg fort har gått ut igjen. Hun virket ikke veldig dyktig... 

Jeg ville klaget og fått ny konsultasjon. Og btw; Å komme for sent uten å si fra, det er virkelig ikke ok. 

Anonymkode: 9c6f9...db2

• Liker 2
Skrevet

TS her,

Jeg har egentlig lyst til å klage, men samtidig vil jeg trolig få lite ut av det: konsultasjonen er bakt inn i avtalen med megler, og jeg kommer til å synes det er ubehagelig å klage. HVIS de gir meg "pengene tilbake", vil det i det hele tatt gi utslag på prisen på megler? Men en halvtime med en stressa dame som gir meg samme råd som enhver artikkel på nettet (pluss det med forsinkelsen) er skikkelig provoserende. 1500 kroner kostet dette liksom (men jeg vet ikke hvor mye megler betaler ettersom jeg fikk bakt det inn i tilbudet uten ekstra påslag). Hadde det vært et sted online for sure anmeldelser av interiørkonsulenter så hadde jeg brukt en god halvtime på å få ut frustrasjonene der ;)

Anonymkode: 70721...3b3

Gjest MadameDeRosa
Skrevet

Gi beskjed til firmaet at du ikke har fått det du har betalt for.

Skrevet

Du kan godt gi beskjed til megler at vedkommende kom for seint og gjorde en slett jobb. Samtidig så er det svært lite en interiørkonsulent får gjort på en time, det virker som om du har noe urealistiske forventninger. Egentlig burde du ryddet vekk alt krimskrams og nips (som du tydeligvis har mye av) før hun kom, slik at hun ikke trengte å fortelle deg noe så grunnleggende som at du må rydde. 

Anonymkode: 3f136...78e

Gjest SykkelJenny
Skrevet

De rådene hun har gitt deg er de samme som jeg fikk av fotografen da jeg solgte huset vårt. Jeg hadde nektet å betale 1500 kroner for dette - det er penger du kunne brukt litt av på blomster ol til visningen.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri solgt leilighet, men har vært på visninger og synes det er koseligere atmosfære om det ikke er for sterilt. Da får jeg hverfall ideer om hva man kan gjøre med de ulike rommene og det skaper et bedre inntrykk. 

Har vært innom sterile leiligheter og må si jeg fort har gått ut igjen. Hun virket ikke veldig dyktig... 

Jeg ville klaget og fått ny konsultasjon. Og btw; Å komme for sent uten å si fra, det er virkelig ikke ok. 

Anonymkode: 9c6f9...db2

De fleste kjøpere er ikke interessert i boliger med koselig atmosfære. Man ønsker et rent, lyst og minimalistisk førsteinntrykk. 

Anonymkode: 945a2...49f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...