^me^ Skrevet 6. oktober 2004 #1 Skrevet 6. oktober 2004 noen som kan fortelle meg litt om det? hva er det? hvordan fungerer det på katten? helsefarlig for katten? erfaring med det selv? er litt nyskjerrig og usikkert på d..noen som kan forklare meg? synes det virker litt skummelt når noen katter blir "høye" av det..er litt skeptisk..
Dawn Skrevet 6. oktober 2004 #2 Skrevet 6. oktober 2004 "Catnip" er kallenavnet på en urte (staude) i myntefamilien som vokser i Europa. Om katter kan bli "høye"? Vel, ikke på samme måte som mennesker, derfor er det vanskelig å forklare. Det er en kjemisk reaksjon i hjernen som skjer når katten lukter catnip, men det er på ingen måte skadelig for katten. Det er ikke farlig for katten! Jeg sprayet litt catnip på kloremøbel eller reisebur, og vips fikk sofaen fred og det var kult å gå inn i buret. Ikke alle katter reagerer like ivrig på det, men det er en spennende lukt for dem. Min katt gnidde seg mot det, slo mot det, rullet over det osv, før han mistet litt interessen. Så kunne det gå noen timer før han gikk tilbake og gjorde det samme. Siden den gang var klorebrett kuuult! 8) Husk at dette er et naturlig produkt.
Arkana Skrevet 6. oktober 2004 #3 Skrevet 6. oktober 2004 Det er som nevnt over her ikke farlig for katten. Vær imidlertid forberedt på at katten din, som mange andre, kanskje ikke er interessert. Jeg kjenner faktisk ikke en eneste katt, inkludert vår egen, som har brydd seg særlig om dette.
Maetzii Skrevet 7. oktober 2004 #4 Skrevet 7. oktober 2004 Katten min elsker det iallefall I sånn omtrent fem minutter er hun helt fra seg, borrer og gnir seg borti alt som finnes i nærheten, ruller seg rundt og rundt selv om det er midt oppi vannskåla si og alt Men hun mister fort interessen, og da er den borte noen dager.
Gjest Brunhilde unplugged Skrevet 8. oktober 2004 #5 Skrevet 8. oktober 2004 Er det ikke helt vanlig kattemynte da? Ingen fare hvis katten liker det, men som flere andre sier: De fleste katter er bare sånn måtelig interessert!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå