Gå til innhold

Sørstatene i juni.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært i sørstatene (florida, Alabama, Louisiana osv) i begynnelsen/midten av juni og kan si litt om temperaturen der på den tiden? Har hørt at det er veldig varmt der om sommeren, men lurer på om det virkelig er så man ikke holder ut? Er det veldig fuktig og sånn at nesten bare må holde seg innendørs? Håper noen har noen erfaringer å komme med 😄

Anonymkode: eee0b...696

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært i Texas i juni. Godt og varmt, men ikke uutholdelig til tross for ganske høy luftfuktighet. Vi planlegger å reise tilbake til Houston og New Orleans i juli neste år, så har ikke tatt skrekken. 

Skrevet (endret)

Har ikke vært veldig mye i Texas, men Mississippi, Louisiana og Florida er alle helt forferdelige om sommeren. Jeg klarer meg fint i høye temperaturer, men luftfuktigheten er så høy der, at den tar knekken på meg. Jeg vil ikke si det er den optimale tiden å reise på. 

Jeg har vært en del i Mississippi og Louisiana, og det er ganske intenst der. Selv om temperaturene ligger på 30-33 grader går man rundt og er konstant klissete. Jeg ville ventet med sørstatene til september-oktober. Da er det som regel minst nedbør og fortsatt 25-27 grader generelt over hele linja. New Orleans lå på rundt 33 grader i september i fjor, så juni kommer til å bli en het affære :essen2:

Veldig fine stater!

Endret av Cathj
Skrevet

Takk for svar begge to! Jeg var i sørstatene i februar, og da var det ganske kaldt der, så har lyst tilbake når det er litt mer sommerlige temperaturer. Men er akkurat det du beskriver Cathj, som jeg frykter og gjerne vil unngå. Var i florida i oktober et år, og synes det var på grensa, så da er det kanskje best å styre unna i juni 😂 ingen av dere som tilfeldigvis har noen erfaringer med samme stedene i mars..? 😝

TS

Skrevet

Har bare vært i Houston i mars. Herlig temperatur, som varierte fra et par og tjue grader til opp mot 30 grader.

Den største forskjellen er luftfuktigheten som er mindre intens på våren og høsten. 

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar begge to! Jeg var i sørstatene i februar, og da var det ganske kaldt der, så har lyst tilbake når det er litt mer sommerlige temperaturer. Men er akkurat det du beskriver Cathj, som jeg frykter og gjerne vil unngå. Var i florida i oktober et år, og synes det var på grensa, så da er det kanskje best å styre unna i juni 😂 ingen av dere som tilfeldigvis har noen erfaringer med samme stedene i mars..? 😝

TS

Det er generelt sett ikke like varmt i mars i Louisiana, men luftfuktigheten kan fortsatt være ganske høy. Det er også ganske stor sannsynlighet for regn på den tiden der. Jeg husker ca. 25 grader, og regn omtrent halvparten av tiden jeg var der. Heller mars enn juni! :)  Det er mye mer overkommelig med 25 grader og luftfuktighet, enn den klissete, tunge luften i sommervarmen. Jeg har opplevd generelt ganske annerledes klima i Texas enn i the deep South. For en del år siden var vi på reise i oktober, og da var det 4 grader i San Antonio og 26 grader i New Orleans.

Skrevet
7 timer siden, Cathj skrev:

Det er generelt sett ikke like varmt i mars i Louisiana, men luftfuktigheten kan fortsatt være ganske høy. Det er også ganske stor sannsynlighet for regn på den tiden der. Jeg husker ca. 25 grader, og regn omtrent halvparten av tiden jeg var der. Heller mars enn juni! :)  Det er mye mer overkommelig med 25 grader og luftfuktighet, enn den klissete, tunge luften i sommervarmen. Jeg har opplevd generelt ganske annerledes klima i Texas enn i the deep South. For en del år siden var vi på reise i oktober, og da var det 4 grader i San Antonio og 26 grader i New Orleans.

Da tror jeg du har vært veldig uheldig med temperaturen i San Antonio. Vanligvis vil den ligge rundt 25 grader i Oktober, hvis ikke mer. I fjor var vi i Houston i oktober og hadde stort sett fra 26 grader og oppover, med 20-27 grader om natten. Varmt og godt, med lite luftfuktighet, bortsett fra da det gikk noen ettermiddagsbyger, Slik jeg har skjønt det vil store deler av gulfkysten ha nok så likt klima og temperatur. Om sommeren kan det bli varmere når en beveger seg bort fra kysten, mens om høst, vinter og vår kan det fort være varmest langs kysten etter hvor kaldfrontene går.

Ikke uvanlig at de kan ha ned mot 0 grader den ene dagen og godt over 20 grader senere på eller neste dag om vinteren.

Skrevet (endret)

Har vært i Florida (Fort Lauderdale og Miami) i juni i 2012 og da var det ikke bare varmt, lå på mellom 30-35 grader sånn ca, det var i tillegg høy luftfuktighet. Helt enig med Cathj, luftfuktigheten er faktisk den aller verste. Verst var det riktignok når vi reiste med cruise i Karibien, da var luftfuktigheten enda høyere. 

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Takk for tilbakemeldinger alle sammen! Da skjønner jeg at det nok er best å styre unna juni 😁  jeg kjente som sagt på luftfuktigheten i oktober, og synes det var relativt varmt, så da tar jeg oppfordringene deres til etterretning 🙌

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...