Gå til innhold

Vi prøver og prøver.....

BUFFY

Anbefalte innlegg

Jeg er 23 år og fikk mitt første barn i oktober 2000. Dette barnet ammet jeg i 10 mnd. Som prevensjon i denne perioden så brukte jeg minipiller. Disse sluttet jeg med i september/oktober 2001 og etter det så har vi ikke brukt noen form for prevensjon fordi vi ønsker oss et barn til. Vi har nå prøvd i 9/10 mnd, og som dere sikkert skjønner uten noe resultat. Ved det første barnet prøvde vi i 4 mnd etter p-pille slutt. Det merkelige er at jeg nå i juli mnd fremdeles greier å klemme melk ut av brystene mine, det er bare små dråper, men det er vel ikke vanlig når man har sluttet å amme for et år siden. Kan dette være en grunn til at jeg ikke blir gravid igjen. Mensen er regelmessig, og jeg er ellers frisk som en fisk (ihertfall så vidt som jeg vet). Er det noen som har lignende erfaringer, eller noen av dere som har et godt tips så blir jeg kjempeglad for å få svar !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Angående det med melk i brystene, jeg er nå 24 år og fødte en datter i februar 2000.

Jeg ammet henne til hun var 1 år, da sluttet vi. Nå er hun 2 1/2 år og jeg har hele tiden hatt litt melk i brystene, akkurat som du har. Bare noen dråper som kommer ut visst jeg klemmer.

Tror ikke det er så veldig uvanlig å ha bittelitt melk i brystene en god stund etterpå. :)

Så tror ikke det skal være noen grunn til at du ikke blir gravid, jeg er nå blitt gravid igjen.

Det er vel normalt at det kan ta 1 år for noen å bli gravid, flere prøver jo i flere år før det klaffer for dem.

Du skal se at om en stund så er du blitt gravid igjen, når du minst venter det. :wink:

Klem fra

Cobra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du fremdeles har melk i brystene har nok ingenting å gjøre med at du ikke blir gravid.Det er jo et kjent faktum at amming ikke bør brukes som en prevensjonsmetode rett og slett fordi den ikke hemmer eggløsning.

Mange par strever en stundt med å bli gravide, og at det tar opp til et år er ikke unormalt.Ha tålmodighet en liten stund til og ikke heng deg for mye opp i det så går det nok :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...