Gå til innhold

Droppe juleselskap pga det skal være barn der?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det dårlig gjort å droppe familiens tradisjonelle middag andre juledag fordi søskenbarnet mitt kommer med barn? Jeg synes det er så sykt slitsomt med små unger, og klarer ikke å kose meg når det skal være barn der og alt skal legges opp etter hva som passer for henne. Hun er to år. Vi er ikke så mange voksne, og før hun ble født var det alltid veldig koselig på denne middagen, med gode samtaler og vi kunne sitte lenge ved bordet. Nå blir det helt annerledes, med et lite barn som skal ha all oppmerksomheten. Jeg vet at folk mener at julen er barnas høytid, men det er litt vanskelig å være enig i det når jeg ikke liker barn. 

Anonymkode: add11...c39

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, syns ikke det er dårlig gjort. Hvis du vet at du ikke kommer til å trives så ser jeg ingen vits med å dra. 

Skrevet

Eller så drar du og prøver å ha det hyggelig likevel. Selv om barnet ikke orker å sitte ved bordet så lenge så bør jo moren sørge for at dette ikke går utover alle de andre. 

Julen er ikke barnas høytid, det er familiens høytid

• Liker 7
Skrevet

Hvis du ikke takler et barn på to år en dag så har de det nok hyggeligere hvis du blir hjemme 😉

• Liker 9
Skrevet

Jeg skjønner hva du mener, TS.  Hadde selv en dårlig opplevelse en julaften for noen år siden, da niesen min styrte hele showet. Hun måtte ha oppmerksomhet konstant, og alt handlet om HENNES pakker og HENNES leker. Jeg har nå egne barn, og jeg har bevisst oppdratt dem til å ikke oppføre seg som bråkete, selvsentrerte prinsesser. De vet å oppføre seg, spesielt når vi er på besøk hos andre. Hadde de oppført seg dårlig, uten å høre på tilsnakk, hadde jeg faktisk tatt dem med meg og dratt. Men jeg har inntrykk av at "dagens foreldre" ofte gir litt blaffen i hvordan barna oppfører seg, og det går utover slike som deg. Har full forståelse for at du ikke orker det der...

Anonymkode: 16331...71b

• Liker 10
Skrevet

Skjønner deg godt jeg, ts. Jeg liker heller ikke barn. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg synes det er litt dårlig gjort, da dropper du jo resten av familien og som sikkert har gledet seg til å se deg. Det er snakk om en middag og noen timer.

Anonymkode: 1bf58...2a4

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, Audulf skrev:

Hvis du ikke takler et barn på to år en dag så har de det nok hyggeligere hvis du blir hjemme 😉

Nei, jeg kjenner flere som ikke takler barn så godt, som er verdens hyggeligste mennesker. 
Foreldre som har uoppdragne barn, er sjeldent noe hyggelige. Og barna deres er et mareritt.

I jula skal en ha det koselig, så bli hjemme , du trådstarter!

• Liker 5
Skrevet

Jeg er ikke særlig fan av barn jeg heller.. Men å droppe årlig julemiddag pga et familiebarn er jeg ikke så smålig at jeg hadde gjort. Blir nesten som om du er i trassalder "hvis hun skal komme skal i hvert fall ikke jeg komme!"

• Liker 9
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner hva du mener, TS.  Hadde selv en dårlig opplevelse en julaften for noen år siden, da niesen min styrte hele showet. Hun måtte ha oppmerksomhet konstant, og alt handlet om HENNES pakker og HENNES leker. Jeg har nå egne barn, og jeg har bevisst oppdratt dem til å ikke oppføre seg som bråkete, selvsentrerte prinsesser. De vet å oppføre seg, spesielt når vi er på besøk hos andre. Hadde de oppført seg dårlig, uten å høre på tilsnakk, hadde jeg faktisk tatt dem med meg og dratt. Men jeg har inntrykk av at "dagens foreldre" ofte gir litt blaffen i hvordan barna oppfører seg, og det går utover slike som deg. Har full forståelse for at du ikke orker det der...

Anonymkode: 16331...71b

Hennes kusines barn er nå to år! Det vil si at barnet var et år forrige jul, det er virkelig smålig å skulle irritere seg over et så lite barn 😝 

Endret av Audulf
  • Liker 4
Skrevet

Skal du droppe juleselskap i din egen familie i 16 år da, frem til hun blir voksen? :rolleyes: 

Hvordan ble det? Antar juleselskapet har vært nå?

Anonymkode: 8c39e...8f1

• Liker 1
Skrevet

Familieselskap? Er ikke toåringen endel av familien og? Man velger ikke familien sin, man tar vare på den så godt det går. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...