Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at det nå er Jul og at dette kanskje ikke passer å ta opp nå fordi det kan føre til krangling og fornærmelser.
Men dette spørsmålet er noe jeg føler jeg må få ut av systemet.

Jeg kommer til å ta emnet om Homoseksualitet, fordi det er veldig aktuelt nå og for å gjøre denne samtalen enklere.

Hvorfor må vi alle være enige med hverandre, hvorfor må vi alle ha samme mening?
Jeg ser på forumer og spesielt Youtube (åh faen, youtube) at om en person sier at man er imot LGBT og det der, så blir den person bombardert med fornærmelser og forsøk til å få den personen til å konvertere. Joda, det er fint å stå for likeverdighet, men hvorfor kan man ikke bare holde munn og la folk få være folk? Og nei, da snakker jeg ikke om å la vær å stoppe en henrettelse av homoer eller noe slikt uetisk, jeg snakker om å la være å bry seg om simple subjektive meninger og tanker.

Jeg bryr meg ikke om du er for eller imot noe. Liker du homoer, ja så er det din greie. Er du imot homoer, ja så er det din greie det og.
Din mening, om den kolliderer med min, reduserer ikke min livskvalitet og humør til den grad at jeg må ta opp en endeløs internett-krangel med deg. Og ikke ser jeg på deg som viktig nokk til at jeg skal bry meg heller. Dude, jeg kjenner deg ikke!
Du sitter jo et helt annet sted på denne planeten -_-

Hvorfor må vi alle være enige? Hvorfor må vi alle være ensidige?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi ingen er tjent med nepskrell.

• Liker 2
Skrevet
47 minutter siden, Silfen skrev:

Fordi ingen er tjent med nepskrell.

jeg vet ikke hva det vil si

Skrevet
20 timer siden, Haru skrev:

Jeg vet at det nå er Jul og at dette kanskje ikke passer å ta opp nå fordi det kan føre til krangling og fornærmelser.
Men dette spørsmålet er noe jeg føler jeg må få ut av systemet.

Jeg kommer til å ta emnet om Homoseksualitet, fordi det er veldig aktuelt nå og for å gjøre denne samtalen enklere.

Hvorfor må vi alle være enige med hverandre, hvorfor må vi alle ha samme mening?
Jeg ser på forumer og spesielt Youtube (åh faen, youtube) at om en person sier at man er imot LGBT og det der, så blir den person bombardert med fornærmelser og forsøk til å få den personen til å konvertere. Joda, det er fint å stå for likeverdighet, men hvorfor kan man ikke bare holde munn og la folk få være folk? Og nei, da snakker jeg ikke om å la vær å stoppe en henrettelse av homoer eller noe slikt uetisk, jeg snakker om å la være å bry seg om simple subjektive meninger og tanker.

Jeg bryr meg ikke om du er for eller imot noe. Liker du homoer, ja så er det din greie. Er du imot homoer, ja så er det din greie det og.
Din mening, om den kolliderer med min, reduserer ikke min livskvalitet og humør til den grad at jeg må ta opp en endeløs internett-krangel med deg. Og ikke ser jeg på deg som viktig nokk til at jeg skal bry meg heller. Dude, jeg kjenner deg ikke!
Du sitter jo et helt annet sted på denne planeten -_-

Hvorfor må vi alle være enige? Hvorfor må vi alle være ensidige?

På samme måte som enhver vil korrigere meg dersom jeg påstår at jorden er flat, vil jeg korrigere mennesker som mener at homofili er umoralsk og galt. Jeg vil ikke la slike meninger få grobunn og stå uimotsagt; jeg har noen homofile venner som blir jævla såra av slike holdninger (for å bruke ditt eksempel). Altså kan jeg ikke bare "holde munn og la folk få være folk".

• Liker 2
Skrevet

Mein hva du vil, men ikke bli sur når noen motsier deg.

Skrevet

Jeg har fortsatt til gode å bli sur. Hvorfor skulle jeg bli sur i det hele tatt spør nå jeg om

Gjest Raindrops
Skrevet

Subjektive meninger og holdninger kan føre til større samfunnsendringer og samfunnstendenser på sikt. Alle må selvsagt ikke ha samme mening, det hadde fort fått verden til å stoppe opp. Men hvis man ytrer seg i offentlighet så er man med ett en del av en større samfunnsdebatt, og da er det bare naturlig med krangling og diskusjoner. Det er bare sunt, både for samfunnet og enkeltmennesket. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...