AnonymBruker Skrevet 25. desember 2015 #1 Skrevet 25. desember 2015 Bytter du over en lav sko? Hva skal til? Får du dårlig samvittighet hvis/ når du bytter? Anonymkode: f034c...461
fuksia Skrevet 25. desember 2015 #2 Skrevet 25. desember 2015 Jeg bytter om det er feil størrelse eller om det er noe jeg vet aldri kommer til å bli brukt. Har alltid dårlig samvittighet over å bytte ting, men synes og at det blir for dumt å ta vare på noe som bare kommer til å ligge i et skap når jeg kan bytte det i noe som kommer til å bli brukt. 5
Rosewood Skrevet 25. desember 2015 #3 Skrevet 25. desember 2015 Skal veldig mye til før jeg bytter, har ikke gjort det hittil ihvertfall. Men jeg hadde gjort det hvis jeg fikk feil størrelse
Gjest Tekola Skrevet 25. desember 2015 #4 Skrevet 25. desember 2015 Jeg bytter feil størrelse eller om jeg har det fra før (f.eks bøker), eller jeg absolutt ikke kan se for meg å bruke det. Men jeg har også gitt bort en del til Freetex ved flytting av gaver jeg har fått og ikke brukt, og så bare latt ligge lenge. Vet ikke hva som gir meg dårligst samvittighet egentlig
Kragebein Skrevet 25. desember 2015 #5 Skrevet 25. desember 2015 Kun hvis det er feil størrelse eller noe jeg har fra før. Har ikke samvittighet til å bytte ellers. 1
melatonin Skrevet 25. desember 2015 #6 Skrevet 25. desember 2015 Hvis der er feil størrelse eller om jeg har lik. Kunne bytta hvis jeg hadde fått noe I feil farge kanskje. Bytter ikke ofte
Tibbie Skrevet 25. desember 2015 #7 Skrevet 25. desember 2015 Nja, jeg bytter om det er noe jeg vil ha. Fikk en pysjamas i feil størrelse, så den skal jeg bytte. Fikk også en jakke, som jeg ikke kommer til å bruke. Ønsket meg jakke kjempemye, så tanken var jo der. Men når det er en så dyr ting, føler jeg at det beste er å bytte det mot en annen jakke Småting orker jeg ikke gjøre noe med. 1
Fotballflue Skrevet 25. desember 2015 #8 Skrevet 25. desember 2015 Hvis det er noe jeg har fra før, eller hvis noe er ødelagt. Denne julen må jeg bytte et smykke fordi det hadde mistet en sten. I fjor byttet jeg et smykkeskrin, for det var så herjet med i butikken, at det var ødelagt.
Cata Skrevet 25. desember 2015 #9 Skrevet 25. desember 2015 Bytter hvis det er feil størrelse eller noe jeg har fra før. Jeg trenger liksom ikke to identiske halssmykker, eller to stykker av samme boka.
Gjest Mythic Skrevet 25. desember 2015 #10 Skrevet 25. desember 2015 Bytter kun hvis noe er feil størrelse, eller det er noe jeg har fra før/får flere like av. Fikk to Stelton-kaffekanner i ulik farge et år, og da byttet jeg inn den ene.
Gjest Belle âme Skrevet 25. desember 2015 #11 Skrevet 25. desember 2015 (endret) Klær som er for små(Men det har aldri skjedd.) Sko som er for små/store(Heller aldri skjedd.) Om eg har det fra før, gir eg det til noken andre. Endret 25. desember 2015 av Belle âme
Pearl2.0 Skrevet 25. desember 2015 #12 Skrevet 25. desember 2015 Feil størrelse eller dobbelgave/har fra før☺
frøkna Skrevet 25. desember 2015 #13 Skrevet 25. desember 2015 Hvis jeg får noe som ikke er min smak så bytter jeg det ja. Ofte får jeg ting som det ikke er byttelapp på, og det donerer jeg til fattighuset etc. Jeg har ikke plass til å ta vare på ting jeg ikke kommer til å bruke. 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2015 #14 Skrevet 25. desember 2015 1 time siden, AnonymBruker skrev: Bytter du over en lav sko? Hva skal til? Får du dårlig samvittighet hvis/ når du bytter? Anonymkode: f034c...461 Jeg har byttet en del klær som minsten har fått opp gjennom på grunn av feil størrelse eller rett og slett fordi det absolutt ikke var min smak.. Det er bedre å bytte til noe en liker enn at det blir liggende ubrukt i en skuff.. Men det hender jeg tar vare på noe likevel for å glede den som har gitt det. Jeg setter alltid stor pris på at de har gitt gave uansett hva det er Anonymkode: 5d8e9...37b
Myrthel Skrevet 25. desember 2015 #15 Skrevet 25. desember 2015 Jeg bytter hvis det er feil str. eller noe jeg har fra før. Bytter også hvis det absolutt ikke faller i smak, for jeg ser ingen vits i å lagre ting jeg vet jeg aldri kommer til å bruke eller ha fremme. Når det er sagt, så bytter jeg ikke mye - de jeg får gaver av kjenner meg - og vet hva jeg liker og hvilke str. jeg bruker ;-)
Gjest 123Sol Skrevet 25. desember 2015 #16 Skrevet 25. desember 2015 Feil størrelse eller feil farge.
Gjest supernova_87 Skrevet 25. desember 2015 #17 Skrevet 25. desember 2015 Det er litt rart dette med at det er så frekt å bytte. Jeg skjønner jo at det betyr at den som gir har bomma, men jeg ville heller hørt fra den jeg ga gaver til at det ikke var fulltreffer og at de endte opp med noe de likte og hadde bruk for, for de ville jo fremdeles ha fått det med meg, enn at de beholdt noe de ikke likte bare for å ikke såre følelsene mine. I år skal jeg bytte 3 gaver, og jeg fikk faktisk beskjed fra dem jeg fikk det med at "det er bare å bytte", likevel kjenner jeg meg litt teit for å bytte, bare fordi jeg ikke liker det og det ikke kommer til å bli brukt, men samtidig vet jeg at de jeg fikk det med mye heller vil at jeg ender opp med noe jeg liker og er glad for, enn at jeg tar vare på noe som de plukket ut, bare for å ta vare på noe de plukket ut.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2015 #18 Skrevet 26. desember 2015 Jeg bytter over en lav sko. Fikk en bok jeg ikke kommer til å lese, bytter den til en annen bok. Fikk et sånt spa-gavesett som kanskje kan byttes(?); har ikke badekar, så jeg får ikke bruk for det. Fikk også en nydelig kåpe, men i en farge som ikke passer hudtonen min, så da bytter jeg til samme plagg i en annen farge. Bytter ikke for å være frekk; bytter for å faktisk få ut noe av gaven. Anonymkode: c7f92...443 5
Salka Skrevet 26. desember 2015 #19 Skrevet 26. desember 2015 (endret) Bytter kun om jeg får feil str eller om jeg har tingen fra før. Men eneste gangen jeg har byttet noe var da jeg en gang på slutten av 90-tallet fikk tre av samme cd. Endret 26. desember 2015 av Salka
Persephone Skrevet 26. desember 2015 #20 Skrevet 26. desember 2015 Jeg har ikke noe imot å bytte. Det har skjedd flere ganger at jeg har fått beskjed av den som ga gaven at det går helt fint å bytte. Hvis det er noe jeg virkelig ikke kommer til å bruke er det jo bedre at jeg bytter til noe jeg kommer til å like uansett. Bøker er det jeg bytter oftest. Det har skjedd ofte at jeg har fått ting jeg allerede har, bøker på norsk som jeg helst vil lese på engelsk, første bok i en serie jeg ikke er så keen på, hardback av en bok som finnes i paperback. Det som gjør at bytter ikke føles så ille er hvis det er noe jeg allerede har, eller som jeg ville lest på engelsk, for da føles det som om vedkommende kjenner meg godt. Men det burde jo ikke være noe galt ved å bytte egentlig. Vi vet jo alle hvor vanskelig det kan være å finne en passende gave, spesielt nå som det er så mange vi skal kjøpe til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå