Gjest klump Skrevet 6. oktober 2004 #1 Del Skrevet 6. oktober 2004 Jeg går til en psykomotorisk fysioterapaut pga. stramme og ømme muskler. Jeg har masse spenninger pga. angsten. Hun pleier å ta på musklene i nakken og på ryggen og i hodet. Jeg kjenner det er stramt og vondt. Hun har også sagt dette. Jeg har en stor, vond angst klump inne i magen min. Fysioterapauten spurte om hun kunne kjenne på magen min. Jeg var veldig engstelig, men jeg tvang meg til å gjøre det. Hun begynte å kjenne på magen og knadde forsiktig. Det var så veldig vondt. Hun trygte og beveget magen min. Det var så vondt, men samtidig så var det kanskje litt godt også. Siden jeg har så vondt i den klumpen i magen 24 timer i døgnet. Jeg har hørt at det er vanlig å ha stramme muskler i nakke, hode og på ryggen når man har angst, men ikke inne i magen. Er det vanlig? Er det vanlig å også ha stramme muskler inne i magen? Den knyter seg sammen på en måte som en knyttneve hele dagen lang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dawn Skrevet 6. oktober 2004 #2 Del Skrevet 6. oktober 2004 Jeg hadde det på samme måten da min angst var på det verste. Stiv nakke, konstant vondt i hodet og en vond klump i magen. Jeg gikk og holdt inne magen på en måte, så det ble en slags krampe i musklene. Det har sluppet taket nå som jeg har fått angsten stort sett under kontroll, men jeg kjenner det om jeg blir veldig redd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ung mor Skrevet 7. oktober 2004 #3 Del Skrevet 7. oktober 2004 ja, det er vanlig! det har seg slik at en har muskler i hele kroppen. når du har angst, er det veldig lett for at en strammer seg og aldri helt slapper av.. Dette gjør at div. muskler må settes i bruk, og da også selvfølgelig bli slitene.. Du kan ha vondt absolutt overalt når en ikke får vekk angsten, og/eller trener. jeg vil råde deg til å trene bla. yoga og avspenning ved siden av fysioterapien, da dette antageligvis ikke er nok.. siden selve problemet ligger inne i deg, er det KUN du som kan gjøre noe med det... egentlig.. Lykke tiul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå