AnonymBruker Skrevet 25. desember 2015 #1 Skrevet 25. desember 2015 Vi var på besøk til min tante, eller min manns tante er det jo, som pga. sykdom i barndommen ble kortvokst, ca. 1.20 m høy. Og etter måltidet har vi besøkende pleid å hjelpe til med oppvask osv, men pleier da å "spørre om lov". Men denne gangen tok jeg og vasket opp, men glemte å "si fra" på forhånd. Og tante ble så fornærmet, mente liksom at jeg ser på henne som en hjelpeløs dame som ikke får til noe selv, at hun nå sendte julekort kun til min mann, og later som om jeg ikke eksisterer! Hvordan i all verden skal jeg rydde opp i dette, da? Tenker liksom at jeg ikke har gjort noe galt, jeg.. Anonymkode: 410b9...ffa
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2015 #2 Skrevet 25. desember 2015 Drit i henne, skikkelig dramaqueen. Anonymkode: c3114...6d4
Polly Ester Skrevet 25. desember 2015 #3 Skrevet 25. desember 2015 La det bare gå over av seg selv. Hun er nok blitt litt for følsom på det området. Det er ikke så mye du får gjort annet enn å si ifra at det er helt vanlig for deg å hjelpe til uansett hvem du hadde vært hos. Og takler hun ikke det så får hun heller slikke sine sår og enten komme over det eller bare være sur resten av livet. 1
Sirah Skrevet 25. desember 2015 #4 Skrevet 25. desember 2015 Bare la ho være sur. Du gjorde ikke noe galt. 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2015 #5 Skrevet 25. desember 2015 Hvis en sånn ting gjør at hun kan stenge deg ute så var relasjonen kanskje ikke så viktig for henne. Har forståelse for at det kan være følsomt for henne og at en "glipp" kan gjøre henne frustrert og bli sint, men å stenge deg ute av livet over lang tid er noe annet. Det virker ikke som om hun på noen måte klarer å se ditt perspektiv. At du prøvde å være behjelpelig og/eller gjorde en "glipp". Hun ser bare at du prøvde å være kjip. Det er hennes ansvar å rydde opp. Ikke ditt og det virker som om det er like greit å ha henne på avstand. Anonymkode: 8e1f2...f76
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2015 #6 Skrevet 25. desember 2015 Mamma reagerer på samme måte når jeg prøver å hjelpe til med julevasken. Sint om jeg ikke gjør det, sint om jeg gjør det. I år løste jeg det ved å fortelle at jeg synes det var skamløst om jeg skulle komme hjem og bare få og få og ikke gjøre opp for meg på noen måte. Det aksepterte hun. Anonymkode: deece...ca8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå