Gå til innhold

"runde 2": Stål-varer eller aluminium-varer?


Karianne

Anbefalte innlegg

Hei og hjertelig takk for hjelpen angående valg av hvitevarer til vår nye leilighet. Da er hvite hvitevarer out of the question. Vi ønsker stål-look. (skal ha kjøkkenskapdører i en brunfarge, ganske mørk)

Men hva er best av stål og aluminium? Da tenker vi både på rengjøring og penhet. Må innrømme at vi ikke har vært i butikken enda for å se forskjellen på disse to, men vi skal snart. Men vil sanke litt tips først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aluminium er litt mattere og lysere enn stål. I stål finnes det flere nyanser, mens i aluminium er det letter å kombinere for å få likt utseende på alt. Uavhengig av merke egentlig.

Anbefaler dere en tur i en butikk der de har begge deler. Lettere å se forskjellen og ta på det, se ang fingermerker :)

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Stål er kanskje stiligst, men aluminium gir mye mindre problemer med flekker. Så hvis du ikke er veldig pertentelig og glad i å "gnikke" anbefaler jeg stål på det varmeste! Sjekk ihvertfall dette nøye før du slår til!

En annen sak er at alu fortsatt er minst vanlig, så utvalget er kanskje litt dprligere der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere og flere merker kommer i alu nå for folk vil ha det og kjøper mer design nå enn før....

Whirlpool, gorenje, aeg, miele er noen ihvertfall.

Ta brosjyren på Alux serien til Gorenje og se, den er lekker! Og mest prisgunstig. Syns den er kjempefin og flere av de jeg jobbet sammen før kjøpte den og er superfornøyde. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Stål er vanskelig å holde rent. har du arnehender i hus, glem det.Stål skal settes inn med fett. da ser det fint ut, men søler d da....herregud.

Mote med stål, alm nå, men min erfaring er at hvitt alltid blir inn igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...