Gå til innhold

Dag 46 uten mens... Hva nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min normale syklus er på 31-32 dager. Forrige syklus var på 34 dager, ellers har det vært stabilt. Vi har prøvd å bli gravid i 6 mnd nå. Tok eggløsningstester i 2 uker denne syklusen, uten å slå ut. Er nå på dag 46 i syklusen, og enda ingen mens. Jeg har tatt 5-6 graviditetstester, alle negative. Tok siste i går , på dag 45.
Skal til legen å ta hormonprøver om en og en halv uke. Han skal da ta blodprøve som sjekker tre ting i forhold til hormoner, eggløsning og slikt. Siden mensen ikke kommer.
Jeg stresser veldig med dette nå, bekymrer meg. Nytter lite at folk sier at jeg ikke må stresse.
Er redd for hva blodprøven viser, også at den ikke viser noe. Hva gjør jeg da? "Slutter å stresse?" Er ikke lett dette. Har planlagt så lenge også funker ikke ting som det skal.
Noen som har opplevd dette? 
Noen som kan hjelpe meg med hva som skjer videre avhengig av ulike utfall? 
Vil så gjerne....

Anonymkode: 8893c...d69

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å slutte og stresse er ikke enkelt, men det kan være litt av løsningen. Stress gjør at kroppen "henger seg opp" og for noen medfører dette at mensen henger seg opp. (Hormonkrøll). For din del mistenker jeg at det kan være andre årsaker. Lang og uregelmessig syklus, og det at legen din vil ta blodprøver, tyder på det. Legen din skal nok måle hormonnivåer i blodet ditt. Dette forteller litt om eggreservene dine bl.a.

Du sier ikke noe om alderen din eller om du ellers er frisk? Har dere prøvd lenge? Er det i naturlig syklus hjemme på soverommet eller i stimulert syklus via ivf? 

Ellers: stress ned, spis folat, ta tran og hold deg i altivitet. Ha sex jevnlig, men ikke fokuser på at det skal bli barn av det. Da kan det fort hende at mannen din går lei.

I tillegg bør du være klar over og ha i bakhodet at de fleste bruker mer enn ett forsøk på å bli gravid. Man har ca 20% sjans på hvert forsøk når man er frisk og ung. Er du eldre og kanskje har problemer er det desto vanskeligere. Vi måtte erkjenne at fremtiden blir barnløs for oss. 

Anonymkode: 7ff9f...9e1

• Liker 1
Skrevet

I tillegg så er det helt normalt at kroppen hopper over en og annen eggløsning og/eller blødning. At du stresser er normalt, og gjør ingenting fra eller til ift. om kroppen klarer å bli gravid. Men det er klart at svar på blodprøvene jo vil gi lavere skuldre. Lykke til.

Anonymkode: d2d2e...97a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...