Atea Skrevet 25. desember 2015 #1 Skrevet 25. desember 2015 Hvordan var dine forventninger og kanskje litt nerver før julaften? Gikk det bra? Hva er din konklusjon? Mine forventninger (jeg har aldri forventninger)... Men julaften sammen med familien ble morsom og koselig. Selv om en var pisse-stein og småfull ved ankomst. (nei, det var ikke meg) Hva med din?
SRC Skrevet 25. desember 2015 #2 Skrevet 25. desember 2015 Det gikk veldig fint her, utrolig koselig. Men det gjør vondt langt inne i hjerterota at det ikke er sånn for alle, så jeg kjente en del på det Jeg er så ufattelig takknemlig for alt jeg har! Dere som ikke hadde det så bra sender jeg alle gode tanker til 1
Atea Skrevet 25. desember 2015 Forfatter #3 Skrevet 25. desember 2015 1 minutt siden, SRC skrev: Det gikk veldig fint her, utrolig koselig. Men det gjør vondt langt inne i hjerterota at det ikke er sånn for alle, så jeg kjente en del på det Jeg er så ufattelig takknemlig for alt jeg har! Dere som ikke hadde det så bra sender jeg alle gode tanker til Det er viktig, at man aldri skal dømme noen. At vi lever i samfunn som er lite inkluderende. Jeg tenker en del over familier med rusproblematikk som ikke tør å prate om det. Man skal jo selvsagt ikke ta alt opp i plenum, men å fortelle det til sine voksne barn, og sine søskne og foreldre hvis de er oppegående. 1
Gjest Mats Skrevet 25. desember 2015 #4 Skrevet 25. desember 2015 Fikk nå mat og gaver. Så drakk vi litt og koste oss. Det fortjente jeg etter jeg hadde gått som en slave for familien. Drakk oss ikke dritings, bare litt sånn at jeg kjente det og ble mer i godt humør. Vi drakk når barna var lagt seg.
frk91 Skrevet 25. desember 2015 #5 Skrevet 25. desember 2015 Hadde ikke så mange forventninger, men håpet at det skulle bli koselig å feire med nærmeste familie. Det foregikk slik som alltid, pappa sa ikke ett ord i løpet av middagen, og meldte seg mer eller mindre ut av selskapet resten av kvelden. Barna til søsteren min maste om pakker under hele middagen, slik at vi var ferdig med å spise i løpet av 15 min. Pakkeåpning og kos var ferdig kl 20 for da måtte barna legge seg. Søstra mi er nazi på legging, så selskapet måtte avsluttes da. Resten av julekvelden tilbrakte jeg på macen. Har bestemt meg for at neste år så skal jeg feire jul enten på jobb eller der jeg har flyttet. Da kan julekvelden bli slik jeg ønsker, og jeg trenger ikke å ta hensyn til noen. 1
urenluren Skrevet 25. desember 2015 #6 Skrevet 25. desember 2015 Min var veldig hyggelig! Jeg feiret sammen med faren min, brødrene mine(som jeg ikke ser så ofte nå som alle har flyttet ut)+ kjæresten til eldste broren, tante, onkel og fetter. Dette var første året kjæresten til broren min feiret jul med oss, og det var veldig hyggelig(og ikke minst overraskende at hun ønsket det, ettersom de fortsatt er ganske unge og ikke har startet familie sammen enda). Pappa sin side av familien er veldig uformell og dramafri, så det er alltid hyggelig å omgås med dem. 1
melatonin Skrevet 25. desember 2015 #7 Skrevet 25. desember 2015 Jeg feirer første jul med svigers og vi var vertskapet. Og det ble faktisk helt... perfekt! Jeg var super heldig med maten, har aldri hatt en så jevn og fin ribbe og jeg var så nærøs for vassen svor og tørt kjøtt, men det ble så bra! Svigers koste seg og satt til kl 23, da var nok de gamle slitne . Så mine forventninger om en gørr kjedelig jul ble ikke oppfylt, heldigvis. Var ikke hæla i taket og hurramegrundt, men koselig og rolig. 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2015 #8 Skrevet 25. desember 2015 Litt vel slitsomt med all den matlagingen og alt mulig som skal ordnes. Men stort sett en veldig fin julaften. Anonymkode: c6813...44e 1
kisskissbangbang Skrevet 26. desember 2015 #9 Skrevet 26. desember 2015 (endret) Den ble bedre en frykta! Barna skulle sove hos pappaen sin på julaften, fordi jeg reiser bort med dem i romjula og til over nyttår. Vet ikke hvor mange tårer jeg har grått for det, men det er mange Jeg spiste og åpnet pakker sammen med gutta og pappaen+eks-svigers, og vi hadde en virkelig fin dag. Så dro jeg til kjæresten min og hans familie når gutta hadde lagt seg. Det gikk, heldigvis, greiere enn jeg var redd for å ikke ha ungene hjemme på julaften, så jeg ble veldig letta. Men jeg er glad de skal være hjemme neste jul! Endret 26. desember 2015 av kisskissbangbang 2
Jerry Lee Skrevet 30. desember 2015 #10 Skrevet 30. desember 2015 (endret) Den 12/25/2015 at 21.41, melatonin skrev: Jeg feirer første jul med svigers og vi var vertskapet. Og det ble faktisk helt... perfekt! Jeg var super heldig med maten, har aldri hatt en så jevn og fin ribbe og jeg var så nærøs for vassen svor og tørt kjøtt, men det ble så bra! Svigers koste seg og satt til kl 23, da var nok de gamle slitne . Så mine forventninger om en gørr kjedelig jul ble ikke oppfylt, heldigvis. Var ikke hæla i taket og hurramegrundt, men koselig og rolig. Så bra. Koselig! Da har du ikke noe å grue deg for en annen gang. ☺ Endret 30. desember 2015 av Jerry Lee
Furstina Skrevet 1. januar 2016 #11 Skrevet 1. januar 2016 Jag hade inte så mycket förväntningar; det skulle ju bara vara jag, mannen och våra två barn. Vi tog den tradionsfyllda entimmes promenaden tillsammans före lunch, åt julgröt, bakade pepparkakor! (otroligt mysigt/koseligt) såg på Disney, åt mat och hade en lugn och rofylld paketöppning. Avslappnat och personligt utan drama.
Ralu Skrevet 1. januar 2016 #12 Skrevet 1. januar 2016 (endret) Etter mye drama forrige julaften, var denne veldig koselig. Min mor og ene søster var på jobb til 22:00. Meg, min søster og bror, pappa og farmor koste oss veldig med nydelig pinnekjøtt og tilbehør. Desserten hadde mor laget klar og den smakte helt nydelig til vinen vi drakk. Vi satt for det meste å pratet mens vi spiste litt kaker og godt. Når mamma og min søster kom hjem var det åpning av gaver. Alt i alt en utrolig koselig julaften. Farmor har ikke vært hos oss på mange år, så det var kjekt å endelig få det til 😊 Endret 1. januar 2016 av Ralu 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå