Gå til innhold

Svigermor skjelte meg ut - hvem har rett?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Raindrops

Hvis maten ligger i søpla, som et ruskefat i bunn og grunn er, så er det gjerne en grunn til det. Burde ikke være nødvendig å spesifisere at det ikke burde spises.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det burde virkelig ringt en bjelle hos svigermor når et helt kjøttstykke har havnet på ruskefatet. Når hun da spiser det uten å høre hvorfor det ligger med rusket, kan hun bare ha det så godt. Svigermor tar feil, ikke du. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at dette var flaut for henne - og så kjeftet hun fordi det var ja, flaut. 

Anonymkode: f73d2...63c

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, hun ble sikkert flau.

Kunne ikke fallt meg inn å ta mat fra raskefatet, i hvert fall ikke uten å spørre hvorfor det lå akkurat der. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at dette var flaut for henne - og så kjeftet hun fordi det var ja, flaut. 

Anonymkode: f73d2...63c

Ja, hun var først nedlatende og trodde jeg hadde lagt det der fordi jeg mente det var noe "galt" med kjøttstykket i seg selv. Noe hun ikke mente det var, og derfor tok hun det på fatet og spiste det. Og fikk så lettere sjokk da jeg forklarte hvordan det egentlig hang sammen.

Anonymkode: a73a5...6df

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stringfellow1
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva kaller du det da, det lille fatet hvor man legger bein, skall og fett man ikke spiser? 

Anonymkode: 87f73...ca2

jeg pleier i alle fall ikke å kalle dette for noe spesielt.
det er bare å sette frem en liten asjett eller noe på spisebordet, og der kan alle sammen legge fra seg alt mulig "rus og rask" av mat-rester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hun var først nedlatende og trodde jeg hadde lagt det der fordi jeg mente det var noe "galt" med kjøttstykket i seg selv. Noe hun ikke mente det var, og derfor tok hun det på fatet og spiste det. Og fikk så lettere sjokk da jeg forklarte hvordan det egentlig hang sammen.

Haha, hun trodde hun skulle "vise deg", men dummet seg skikkelig ut og prøvde å ikke tape ansikt. Dette hadde jeg bare flirt av, det er jo utrolig teit. Hvorfor skal du si i fra at du har lagt noe du ikke vil spise på raskfatet, det er vel derfor det ligger der? Herregud for et kvinnemenneske. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Stringfellow1 skrev:

jeg pleier i alle fall ikke å kalle dette for noe spesielt.
det er bare å sette frem en liten asjett eller noe på spisebordet, og der kan alle sammen legge fra seg alt mulig "rus og rask" av mat-rester.

Der jeg bor kalles det "ruskefat", er vel ikke noe det er nødvendig å kverulere over..?

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen andre som så at det falt ned på gulvet og kunne advart svigermor?

Uansett, så er det hvertfall ikke din feil, og prøv å ikke bruke mer energi på å tenke på det. Hev deg over det, og (prøv å) nyt jula videre hos svigers.

Ps, jeg er oppvokst med at det heter grapsefat. Det synes samboeren min er et særdeles ekkelt ord, så jeg prøver å legge om til å si søppelfat istedet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tåpelig! Kjøttet hadde ikke ligget på gulvet veldig lenge regner jeg med, ville heller ha kjøtt som lå på gulvet i 2 sek enn på rattallikken  (samme som ruskefat og de som ikke skjønner hva ruskefat er tenker ikke veldig langt), svigermor kunne spurt først om det var en grunn til at det lå der før hun knaska det i seg. Jeg hadde sikkert skylt av det litt og spist det selv jeg, kaster ikke godt pinnekjøtt 😊

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Hvem er det som spiser rester fra ruskefatet? Om man ikke har hørt om ruskefat så skjønner man vel at et fat fullt av beinrester ikke er ment å plukke fra. Det er svigermor som mangler bordskikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når hun er så dum at hun tar stykket som ligger på ruskefatet så er det jo hun så har tabba seg ut. Det hadde jo ikke kostet henne en kalori å spør hvorfor det lå der, det sier seg jo selv at det var en grunn for det. Hvis hun lager en stor sak over dette så er det jo bare fordi hun vil krangle om noe.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev:

Når hun er så dum at hun tar stykket som ligger på ruskefatet så er det jo hun så har tabba seg ut. Det hadde jo ikke kostet henne en kalori å spør hvorfor det lå der, det sier seg jo selv at det var en grunn for det. Hvis hun lager en stor sak over dette så er det jo bare fordi hun vil krangle om noe.

Hun spurte visst de andre, men de visste ikke, jeg var jo på toalettet, og tror ingen merket at biten ramlet på gulvet, jeg satt på enden av den ene langsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøye meg ! 

Folk som forsyner seg av skrell-skåla tror jeg hadde blitt et samtaleemne i tosomhet mellom gjester fra fin familie.

Så ikke hennes sønn (din mann) at kjøttet falt på gulvet, og kunne sagt "Mamma. Vi spiser det kjøttet som ligger på fatet, ikke det som ligger på skell-skåla for det har vært på gulvet" ?

Å kjefte på deg (TS) under julemiddagen er jo 'bare' et signal om svært dårlig oppdragelse og manglende folkeskikk.

Endret av Mis(s)Understood
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj. Man spiser da ikke mat fra ruskefatet som har ligget oppi matrester som gjerne har vært i kontakt med andres munn.

Og er det krise at kjøttet har vært på gulvet, så får hun vaske gulvet oftere. Og spise mat fra serveringsfatet som normale folk! 

Anonymkode: 50fed...52e

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor kunne man ikke bare kastet den lille kjøtt-biten i søppelet da, på vei til toalettet?

Eller hastet det så vært å komme seg til dass, at man ikke rakk å kaste maten i søppelet først?

Anonymkode: f46b3...8b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor kunne man ikke bare kastet den lille kjøtt-biten i søppelet da, på vei til toalettet?

Eller hastet det så vært å komme seg til dass, at man ikke rakk å kaste maten i søppelet først?

Jeg gikk ikke på toalettet med en gang etter at jeg hadde lagt biten på ruskefatet. Tenkte overhodet ikke noe på det, å ta biten med inn på kjøkkenet falt meg ikke inn, ei heller at noen skulle ta biten fra ruskefatet.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Franke Ann
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke, men kan du slutte å brøle sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...