Leviin Skrevet 6. oktober 2004 #1 Skrevet 6. oktober 2004 Jeg bare lurer på, finnes det noe man kan gjøre selv, for å "inspirere kroppen", legge forholdene til rette... for å få EL i gang igjen? Jeg vet jeg har hatt EL tidligere (hatt svangerskap utenfor livmoren for noen år tilbake), men nå har jeg fått svar på blodprøver som viser at jeg ikke hadde EL den syklusen de ble tatt i hvert fall. Skal ta blodprøver flere sykluser, men svaret er helt i tråd med hva jeg har følt på kroppen i snart et år (da sluttet jeg på minipillen). Er det noe mat, vitaminer, hva som helst.... som man bør få i seg, evt bør unngå....? Er jeg helt på bærtur nå, med et kjempedumt spm, eller....? :oops: Jeg tenker at kanskje kroppen kan ordne opp selv, hvis bare alt ligger til rette for det.... Man kan jo forbedre helsa på andre områder ved å legge om livsstilen, så....
Snuppelure Skrevet 6. oktober 2004 #2 Skrevet 6. oktober 2004 Dersom legen kan konstatere at du ikke har EL kan det hende at du får noen piler som heter Pergotime. Disse skal primært fremme EL hos kvinner som ikke har EL på egenhånd. Ikke helt svar på det lurte på..... men litt kanskje :-)
Leviin Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter #3 Skrevet 6. oktober 2004 Takk for svar, Snuppelure - selv om jeg visste dette allerede... Jeg håper vel at kanskje kroppen min bare er i svime etter p-pillebruk etc og kan komme i gang igjen "selv" med litt hjelp fra sunnere livsstil, eller alternative ting osv... Det skader jo neppe å prøve i hvert fall. Så det er altså slike ting jeg er ute etter.... Noen som vet noe, har prøvd noe...?
Gjest Madden Skrevet 7. oktober 2004 #4 Skrevet 7. oktober 2004 Noen har god hjelp av homøopatisk behandling. Men det hjelper jo ikke for alle! Skader vel ikke å forsøke da!! Lykke til!
Martha Stewart Skrevet 7. oktober 2004 #5 Skrevet 7. oktober 2004 Akupunktur kan også være verdt å prøve, hvis du vil ha alternativ behandling. Selv tar jeg akupunktur for tiden for å styrke en tynn livmorslimhinne - er spent på om det kan føre til at jeg blir gravid! I tillegg til Pergotime, som er tabletter som skal tas over flere dager for å fremkalle eggløsning, så kan du også få en sprøyte (Pregnyl, Ovitrelle) som skal modne eggene like før.
Leviin Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter #6 Skrevet 7. oktober 2004 Jeg vurderer fotsoneterapi, men lurer fortsatt på om ikke jeg selv kan gjøre noe.... Det må da være NOE? Mat som er gunstig eller ugunstig, vitamintilskudd..? Jeg har jo fått med meg at det er oppdaget at NSAIDs, feks Ibux KAN hemme eggløsning, så slike bruker jeg ikke Andre ting?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå