Gå til innhold

Gjøre det slutt pga mannens lave sexlyst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg har en kjæreste som ikle har behov for sex mer enn under halvparten av mitt. 

For han er 1 gang i uka nok, evt kan han også vente i to uker før han prøver seg igjen. For meg er dette alt for lite. Kjæresten sier at det har ikke noe med meg å gjøre men han har bare ikke behov for mer enn det.

Jeg kjenner det er vanskelig å ikke ta dette personlig, og å fatte nytt mot etter hver avvisning. Jeg synes det er sårende at han ikke tenner på at jeg suger han for eksempel selv om han i utgangspunktet ikke hadde lyst. (Her er jeg lett å vende. Litt kos på de rette stedene så er jeg med for fullt etter 1 min.)  om jeg setter meg over fanget hans, truseløs og bare iført en stor skjorte feks, det reagerer han heller ikke på. Ikke om det er mindre enn 1 uke siden sist. 

Det best jeg vet er å være på reise uten han for så å komme hjem til en utsultet mann. DA føler jeg meg endelig sexy og begjært. Da kan han faktisk finne på å be oss kose på sofaen, og kuller meg hardt og lenge.  Slikker gjør han også da. Men alt dette skjer kun når jeg har vært borte en liten stund. Savner dette. Skulle hatt det oftere. Men kan jo ikke drive å reise vekk hele tiden heller for å få lidenskapelig sex. Da må jeg heller finne meg en annen tenker jeg.

kunne dere gitt opp en kjæreste som ellers er veldig snill og grei og man har de rette følelsene for, på grunn av dette?

Anonymkode: 57e4c...176

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjorde det en gang. Gjorde det slutt med en mann jeg virkelig elsket, fordi vi ikke hadde sex mer enn et par ganger i måneden, selv om jeg prøvde alt. For meg er det viktig å føle meg begjært av kjæresten min, og har aldri angra på at jeg gjorde det slutt, selv om det var grusomt vondt. 

For meg er sex og begjær et viktig element i et forhold, og uten at den delen fungerer fungerer heller ikke forholdet. 

• Liker 8
Skrevet

Nei jeg kunne aldri slått opp med noen pga det. Sexdriften er ikke noe man bare kan styre som det passer seg. Man er da like elsket selvom man ikke blir knullet! Men dere må ha et dårlig forhold siden dere ikke har andre måter enn sex å føle dere verdsatt på. 

Enkelte matvarer og medisiner kan øke sexdriften litt, men da må det isåfall være et problem for han også og ikke bare for deg. Ikke alle er seksuelt kompatible,  og om det er så viktig for deg så kanskje du burde gå sånn at han slipper å føle seg nesten forgrepet på lenger. Må være kjipt å nesten bli tvunget til sex, få en naken person på seg når man ikke har lyst osv. Du bør respektere nei for et nei og heller jobbe på andre sider av forholdet og tilknytningen deres.

Anonymkode: bf797...763

• Liker 4
Skrevet

Men det er jo derfor man gjerne har sex i datingfasen, for å se om man er kompatible der. Så man kommer ikke til punktet der man må dumpe noen man "elsker", for man har allerede funnet ut om man er kompatible. 

Og nei, 1 gang i uken ville vært for lite for meg. 

Anonymkode: 26e43...2d6

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er jo derfor man gjerne har sex i datingfasen, for å se om man er kompatible der. Så man kommer ikke til punktet der man må dumpe noen man "elsker", for man har allerede funnet ut om man er kompatible. 

Og nei, 1 gang i uken ville vært for lite for meg. 

Alle vet at nyforelskede knuller som kaniner, dette dabber av etterhvert i alle forhold. Å ha sex i datingfasen er fint for å finne ut som man har seksuell kjemi og like preferanser/stil,  men sier ingenting om hvordan hyppigheten av sex vil bli i fremtida. 

• Liker 6
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg kunne aldri slått opp med noen pga det. Sexdriften er ikke noe man bare kan styre som det passer seg. Man er da like elsket selvom man ikke blir knullet! Men dere må ha et dårlig forhold siden dere ikke har andre måter enn sex å føle dere verdsatt på. 

Enkelte matvarer og medisiner kan øke sexdriften litt, men da må det isåfall være et problem for han også og ikke bare for deg. Ikke alle er seksuelt kompatible,  og om det er så viktig for deg så kanskje du burde gå sånn at han slipper å føle seg nesten forgrepet på lenger. Må være kjipt å nesten bli tvunget til sex, få en naken person på seg når man ikke har lyst osv. Du bør respektere nei for et nei og heller jobbe på andre sider av forholdet og tilknytningen deres.

Er det så vanskelig å forstå at sex betyr mer for noen enn for andre? At man har ulike ting som er viktige? Hva er mest/veldig viktig for deg i et forhold, og er ikke mangel på det grunn nok til å gå fra partneren din? 

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle vet at nyforelskede knuller som kaniner, dette dabber av etterhvert i alle forhold. Å ha sex i datingfasen er fint for å finne ut som man har seksuell kjemi og like preferanser/stil,  men sier ingenting om hvordan hyppigheten av sex vil bli i fremtida. 

Dersom man er kvinne kan man til en viss grad se det.

Når sexen dabber av etterhvert er det ofte for kvinnen begynner å si nei. Det er alltid unntak, men dette er normen. Rett og slett fordi sex er så emosjonelt betinget for mange kvinner, og henger sammen med forelskelsen (og behovet for å bli begjært av en de er forelsket i). For menn er det jo et mer fysisk behov, så om kvinner hadde vært skrudd sammen på samme måte hadde sexen vært langt hyppigere lenger ut i forholdet - eller overhodet.

Har en mann generelt lav sexlyst vil du antakelig se det ved at han ikke presser like intenst på for sex i starten, og nyforelskelsesfasen er litt mer moderat enn "kanin". 

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, kisskissbangbang skrev:

Er det så vanskelig å forstå at sex betyr mer for noen enn for andre? At man har ulike ting som er viktige? Hva er mest/veldig viktig for deg i et forhold, og er ikke mangel på det grunn nok til å gå fra partneren din? 

7 minutter siden, kisskissbangbang skrev:

Helt enig i dette. Har selv vært der.

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sexdriften er ikke noe man bare kan styre som det passer seg.

Foreslår at du leser innlegget skikkelig. Hun ber ikke mannen "styre" sexlysten sin. Hun aksepterer at han er som han er, men stiller spørsmål ved om de er kompatible.

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man er da like elsket selvom man ikke blir knullet!

Det å bli elsket er ikke problemstillingen - det å bli begjært er det. 

Skrevet (endret)

Det å være sammen med et menneske som avviser en seksuelt eller emosjonelt eller på noen som helst annen måte, er unektelig usunt i lengden. Jeg er nokså sikker på at de fleste av oss kan klare å bli litt mer flinke til å ha sex med partner, lytte til partner eller på andre måter imøtekomme partners behov dersom vi ønsker å beholde ham eller henne. Men det er også alt. Man kan ikke endre seg selv eller den andre totalt.

Det er derfor man gjerne bruker litt tid på å bli kjent. Dersom man antar at det som skjer gjennom denne tiden, er det som kommer til å skje videre gjennom hele forholdet, er man nokså naiv. Men, de fleste kjenner jo seg selv ganske godt, så hva med å bare spørre? I alle fall har de av oss som har vært i forhold før, gjerne en formening om hva som kommer til å skje når forelskelsesrusen legger seg og hormonnivået daler.

Jeg vet ikke helt om jeg har noe råd til deg, annet enn at jeg ikke synes du skal tillate deg å ha det slik som dette over tid. Men før du gjør det slutt, hva med å ta opp dette med partner, slik at han vet hva du tenker? Forstår han hvordan det føles for deg å bli avvist? Kan han bli flinkere til å bli med på leken de gangene du initierer det? Finnes det noen steiner her som dere ikke har snudd, som f.eks at han kanskje synes sex er noe omstendelig og at han ikke orker å holde på sånn hver gang, men kanskje en litt enklere variant?

Endret av a l'orange
  • Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Foreslår at du leser innlegget skikkelig. Hun ber ikke mannen "styre" sexlysten sin. Hun aksepterer at han er som han er, men stiller spørsmål ved om de er kompatible.

Hun aksepterer jo ikke det når hun prøver å suge han når han sier han ikke har lyst og når hun setter seg oppå han for å prøve å kåte han opp når han allerede har sagt nei.

• Liker 1
  • 5 år senere...
Skrevet

Hei trådstarter! 

Er usikker på hvordan kvinneguiden fungerer og om du får varsel, men jeg prøver: hvordan gikk det med denne situajsonen?

Er i helt lik situasjon som deg og føler meg ganske rådvill 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.12.2015 den 19.00):

Dette er jo bare tull.

Mange har det sånn, og mange knuller mindre i starten og mer og mer med tiden. 

Anonymkode: 130cd...910

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 25.12.2015 den 19.07):

Dersom man er kvinne kan man til en viss grad se det.

Når sexen dabber av etterhvert er det ofte for kvinnen begynner å si nei. Det er alltid unntak, men dette er normen. Rett og slett fordi sex er så emosjonelt betinget for mange kvinner, og henger sammen med forelskelsen (og behovet for å bli begjært av en de er forelsket i). For menn er det jo et mer fysisk behov, så om kvinner hadde vært skrudd sammen på samme måte hadde sexen vært langt hyppigere lenger ut i forholdet - eller overhodet.

Har en mann generelt lav sexlyst vil du antakelig se det ved at han ikke presser like intenst på for sex i starten, og nyforelskelsesfasen er litt mer moderat enn "kanin". 

Sex er et fysisk behov for kvinner også, med mindre det er stengt mentalt av for det på grunn av skam eller traumer. (Eventuelt mangel på gode opplevelser med sex, til det mentalt er oppgitt som noe positivt.)

Det er noen få som er naturlig aseksuelle. Det er ganske jevnt fordelt mellom kjønnene. 

Kvinner med en sunn, skamløs og ikke misbrukt og ødelagt seksualitet har et fysisk og mentalt behov for sex. Akkurat som menn. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Aldri om jeg hadde gjort det iallefall. Jeg har mere sexlyst en min samboer. Jeg kunne nok hatt sex kanskje 1 gang hver andre uke. Men samboer klarer seg med ca 1 gang i mnd av å til går det 2 mnd.😊 Vi pratet sammen om dette å jeg var villig til å prøve det. Nå har vi kanskje 1 gang i mnd eller hver 2 måned. Man må gi å ta i et forhold, ikke bare bare slå opp for alt mulig.

Vært sammen i 8 år vi, å klart i starten er det mye hele tiden, men det dabber av etterhvert.😉

Kan finne på å onanere å fortelle samboer det.  Ingen problem, kommunikasjon er alfa omega..

Anonymkode: 5a55d...29a

AnonymBruker
Skrevet

Hadde slått opp om scenariet var sex 1 gang i mnd. Da hadde jeg følt at jeg ikke hsfde kjæreste. Jeg synes egentlig sex 1-2 ganger I uka er lite også, men han flørter mye med meg og så jobber vi mye om hverandre, så da er det ca ok. Drømmen er litt mer sex. Men det er opp til ham. 

Anonymkode: b9342...ece

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.12.2015 den 14.51):

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg har en kjæreste som ikle har behov for sex mer enn under halvparten av mitt. 

For han er 1 gang i uka nok, evt kan han også vente i to uker før han prøver seg igjen. For meg er dette alt for lite. Kjæresten sier at det har ikke noe med meg å gjøre men han har bare ikke behov for mer enn det.

Jeg kjenner det er vanskelig å ikke ta dette personlig, og å fatte nytt mot etter hver avvisning. Jeg synes det er sårende at han ikke tenner på at jeg suger han for eksempel selv om han i utgangspunktet ikke hadde lyst. (Her er jeg lett å vende. Litt kos på de rette stedene så er jeg med for fullt etter 1 min.)  om jeg setter meg over fanget hans, truseløs og bare iført en stor skjorte feks, det reagerer han heller ikke på. Ikke om det er mindre enn 1 uke siden sist. 

Det best jeg vet er å være på reise uten han for så å komme hjem til en utsultet mann. DA føler jeg meg endelig sexy og begjært. Da kan han faktisk finne på å be oss kose på sofaen, og kuller meg hardt og lenge.  Slikker gjør han også da. Men alt dette skjer kun når jeg har vært borte en liten stund. Savner dette. Skulle hatt det oftere. Men kan jo ikke drive å reise vekk hele tiden heller for å få lidenskapelig sex. Da må jeg heller finne meg en annen tenker jeg.

kunne dere gitt opp en kjæreste som ellers er veldig snill og grei og man har de rette følelsene for, på grunn av dette?

Anonymkode: 57e4c...176

Ja så avgjort! Hvorfor i det hele tatt bo sammen med en av motsatt kjønn uten å få sex? Blir jo som å permanent dele dobbelseng med en luremus...psykisk terror av verste sort spør du meg..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Aldri om jeg hadde gjort det iallefall. Jeg har mere sexlyst en min samboer. Jeg kunne nok hatt sex kanskje 1 gang hver andre uke. Men samboer klarer seg med ca 1 gang i mnd av å til går det 2 mnd.😊 Vi pratet sammen om dette å jeg var villig til å prøve det. Nå har vi kanskje 1 gang i mnd eller hver 2 måned. Man må gi å ta i et forhold, ikke bare bare slå opp for alt mulig.

Vært sammen i 8 år vi, å klart i starten er det mye hele tiden, men det dabber av etterhvert.😉

Kan finne på å onanere å fortelle samboer det.  Ingen problem, kommunikasjon er alfa omega..

Anonymkode: 5a55d...29a

Da har dere jo relativt lav lyst begge to. Verre for en som har lyst hver dag å ha sex en gang hver måned, eller annenhver måned. 

Jeg har en naturlig lystsyklus på at jeg har behov for sex annenhver dag, til hver tredje om jeg er i en stresset periode. Jeg hadde slitt veldig med sex kun en gang i måneden jeg også. 

Jeg er kvinne.

Anonymkode: 15c79...c3b

• Liker 1
Gjest Jon Are
Skrevet

Nei,  jeg hadde ikke gjort der slutt av den grunn. Elsker jeg noen,.så.justerer jeg lysten litt. Nå er jeg voksen , over 40 år,  så begjæret er ikke like stort lengre.

Ser mange flott damer i Oslo i helgene. Nydelige jenter med flott klær. Drar likevel ikke hjem og fantaserer om.de..sånn er det å bli voksen.😂

Skrevet

Forsøk å ta på en strømpebukse, og bare det. Kanskje han tenner på deg da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...