AnonymBruker Skrevet 25. desember 2015 #1 Del Skrevet 25. desember 2015 Det har seg slik at jeg jobber annenhver lørdag. Jeg begynner kl 09 om morgenen. Så det vil si at det begrenser seg litt både hva jeg kan gjøre kvelden før (kan feks ikke gå på byen) og hva jeg kan gjøre på dagtid. For et par dager siden så spurte jeg noen av venninnene mine om vi skulle ta en tur inn til byen (bor et stykke fra nærmeste by) en lørdag slik at vi kan shoppe litt, gå på resturant og ta oss et par glass vin. Joda, dette var alle med på. Jeg foreslo to lørdager hvor jeg ikke jobber. Men da var det noen som ikke kunne og det ble litt styr med å finne dag. Men nå har de andre funnet ut at de skal reise til byen neste lørdag fordi det var da flest kunne. Men da jobber jo jeg... Jeg må ærlig innrømme og si at jeg synes dette er litt frekt siden det var jeg som kom med ideen, i tillegg til at jeg foreslo to helger jeg kan, slik at de kan velge mellom de helgene. Hva synes dere? Jeg prøvde å si i fra om dette, men neida....ingen forstår. De vet godt at jeg jobber annenhver lørdag og de selv jobber kun i ukedagene. Anonymkode: 9fd78...6b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berit Skrevet 25. desember 2015 #2 Del Skrevet 25. desember 2015 Da hadde jeg forstått at de andre valgte den dagen flest kunne. Skulle bare mangle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2015 #3 Del Skrevet 25. desember 2015 Hadde sagt dette til dem Anonymkode: 4ab20...4d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cheshirecat Skrevet 25. desember 2015 #4 Del Skrevet 25. desember 2015 Dårlig gjort. Du som tar initiativ og satte dette igang, også drar de en lørdag du ikke kan bli med? Seriøst, ville blitt dritsur og sagt tydelig ifra.. Men når det skal sies kan jeg garantere at ingen av mine venner ville gjort dette imot meg!! P.s: link dem gjerne til denne tråden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 25. desember 2015 #5 Del Skrevet 25. desember 2015 Jeg forstår deg veldig godt trådstarter. Jeg opplevde det samme for ikke lenge siden, og endte med å avlyse arrangementet. Ja, jeg fortsatt at man velger den dagen flest kan, men når noen tar initiativ til noe er det vel greit at denne får være med? Spesielt hvis det ikke er så ofte man gjør dette, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2015 #6 Del Skrevet 25. desember 2015 Jeg forstår deg veldig godt!! Kanskje det kan være en idé å lage arrangementer på facebook. Da blir det mer tydelig hvem som inviterer og at det er du som står for "aktiviteten". Der kan du oppdatere siden du er vert. Kan også legge til sånne votes der det blir stemt etter hvilken dag som passer best (da kan du ta bare de dagene det passer for deg). Anonymkode: 918f9...f47 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 25. desember 2015 #7 Del Skrevet 25. desember 2015 Så TS sine behov skal gå foran flertallets? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HanneAa Skrevet 25. desember 2015 #8 Del Skrevet 25. desember 2015 Det er vel ikke om og gjøre å måtte reise ut den dagen de fleste kan ut? Nå hadde de sjansen til å få bli med trådstarter ut og tilbringe tid med henne, når hun først har muligheten. Må kunne gå ann å dra ut med noen få iblant også.. Skjønner deg godt trådstarter. Jeg ville hatt opprettet et arrangement på facebook og invitert de du ønsker å invitere. Da har du en fastsatt dato og har oversikten over hvem som kan og ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2015 #9 Del Skrevet 25. desember 2015 20 minutter siden, jabx skrev: Så TS sine behov skal gå foran flertallets? Dersom byturen var på hennes initiativ så synes jeg faktisk det. Anonymkode: f60ba...8d4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cheshirecat Skrevet 25. desember 2015 #10 Del Skrevet 25. desember 2015 20 minutter siden, jabx skrev: Så TS sine behov skal gå foran flertallets? Det er ikke snakk om hvem sine behov som skal gå foran hvem, er snakk om å inkludere den som faktisk tok initiativ til å treffes.. Hun "inkluderer" dem gjennom å tenke på dem, sette igang noe og planlegge. De ekskluderer henne, gjennom å velge en dag hun ikke kN. Det fremstår som usympatisk, arrogant og overkjørende ovenfor henne.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berit Skrevet 25. desember 2015 #11 Del Skrevet 25. desember 2015 34 minutter siden, cheshirecat skrev: Det er ikke snakk om hvem sine behov som skal gå foran hvem, er snakk om å inkludere den som faktisk tok initiativ til å treffes.. Hun "inkluderer" dem gjennom å tenke på dem, sette igang noe og planlegge. De ekskluderer henne, gjennom å velge en dag hun ikke kN. Det fremstår som usympatisk, arrogant og overkjørende ovenfor henne.. Ja, men det kommer an på hvordan Ts har lagt det frem til dem. Jeg hadde f.eks sagt at jeg kan de to lørdagene, meld meg hvilken av de lørdagene som passer deg? Da hadde jeg holdt av en av den lørdagen det hadde passet flest, og så meldt tilbake hvilken lørdag det ble. Men hadde jeg sagt det mer spørrende om noen kunne tenke seg en bytur/handletur og nevnt to dager jeg hadde fri (gått bare utfra at de da tenkte at det måtte bli de to dagene (noe de sikkert ikke tenkte direkte på)). Så viste det seg at flest passet det for en annen dag, så synes jeg ikke det var rart de valgte den dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 25. desember 2015 #12 Del Skrevet 25. desember 2015 33 minutter siden, Berit skrev: Ja, men det kommer an på hvordan Ts har lagt det frem til dem. Jeg hadde f.eks sagt at jeg kan de to lørdagene, meld meg hvilken av de lørdagene som passer deg? Da hadde jeg holdt av en av den lørdagen det hadde passet flest, og så meldt tilbake hvilken lørdag det ble. Men hadde jeg sagt det mer spørrende om noen kunne tenke seg en bytur/handletur og nevnt to dager jeg hadde fri (gått bare utfra at de da tenkte at det måtte bli de to dagene (noe de sikkert ikke tenkte direkte på)). Så viste det seg at flest passet det for en annen dag, så synes jeg ikke det var rart de valgte den dagen. Forstår jeg deg rett? Hvis jeg sier at det hadde vært kjekt å gjøre noe sammen og forslår lørdag X og Z fordi det er da jeg kan (noe du bør skjønne siden du vet at jeg jobber annenhver lørdag) mener du da virkelig at det er i orden å gjøre dette lørdag Y? Hva slags logikk er det? De fleste av mine venner forstår at når jeg foreslår bestemte dager er det fordi jeg kan da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nittenår Skrevet 25. desember 2015 #13 Del Skrevet 25. desember 2015 Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, om du er 19 eller 39 eller 70, men jeg som er 19 opplever det litt sånn at om det er en som er ivrig etter å gjøre noe, retter de andre seg etter den som fåreslo det, og danner planer og avtaler ut fra det. Ikke at vedkommende er hellig/storkrevende/forlangende, men siden det var sitt eget forslag, er det en form for norm at vedkommende da blir med på arrangementet. Føler og mener jeg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berit Skrevet 25. desember 2015 #14 Del Skrevet 25. desember 2015 3 timer siden, Blondie65 skrev: Forstår jeg deg rett? Hvis jeg sier at det hadde vært kjekt å gjøre noe sammen og forslår lørdag X og Z fordi det er da jeg kan (noe du bør skjønne siden du vet at jeg jobber annenhver lørdag) mener du da virkelig at det er i orden å gjøre dette lørdag Y? Hva slags logikk er det? De fleste av mine venner forstår at når jeg foreslår bestemte dager er det fordi jeg kan da. I bunn og grunn er jeg enig med at de da må finne en av de lørdagene det passet Ts siden hun foreslo. Men jeg hadde vist forståelse for at de andre ville gå en annen lørdag hvor det passet alle. Tror jeg da hadde også presisert at de må selvfølgelig gå lørdag Y hvis det er da de helst vil og det passer flest. Eller også si at jeg går lørdag x eller z hvis noen vil bli med da også evt? Men som sagt, er enig at de burde ta stilling til lørdag x og z i utgangspunktet. Mulig jeg hadde blitt litt skuffet, men hadde ikke gjort noe nummer ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2015 #15 Del Skrevet 25. desember 2015 Såklart velger de den dagen flest kan, sier seg selv. De velger ikke en dag hvor bare få kan, selvom DU kan da. Det kommer nok flere sjanser, dere kan jo prøve å samles igjen neste måned på en dag du har fri f.eks Anonymkode: e5e2f...194 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå