Gå til innhold

Påvirker mensen hvor lenge du besøker noen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mener hvis du blør KRAFTIG

Gjennom bind så du må skifte bind hver time. Vondt i magen, og føler deg skikkelig ufresh. Drar du på besøk like lenge som alltid eller drar du hjem tidligere? Og finner på en eller annen unnskyldning... 

Anonymkode: 4afd3...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg var liten og brukte bind så var det et problem. Livet ble en drøm etter tampongen fikk en sjangs.

Det er jo som å gå med en våt tissebleie, så ikke rart at folk føler seg ufreshe og vil bytte. Det lukter også veldig lett.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri i mitt liv blødd så mye at jeg må skifte bind hver time. Det hørtes slitsomt ut. Sikker på at du bruker riktig type bind/tamponger?

Endret av Puny
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er et problem ville jeg byttet til tamponger. Har aldri opplevd det du beskriver, TS,m. Har alltid brukt tamponger under mensen.

Anonymkode: 34085...c07

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten så har jeg dratt hjem tidligere, eller så har jeg møtt opp godt beredt med masse bind og tamponger i veska + noe smertelindrende som varmeflaske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg aldri noen "standard tid" med lengde jeg pleier å være borte på besøk. Noen ganger er det 1,5 time, andre ganger 4 timer, helt uavhengig om jeg har mensen eller ikke.

Men ang mensen og besøk, så drar jeg ikke hjem tidligere fordet, skifter bare tampongen der. De fleste har jo en søplebøtte til nettopp dette på badet sitt, og hvis ikke så putter jeg den diskret i jakkelomma så lenge.

Anonymkode: af288...367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brukte nattbind til dagtid i noen år selv. Livet ble en lek etter at jeg begynte med tamponger 

Anonymkode: 5e751...d87

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får vondt i magen av å bruke tampong ( noen som vet hvorfor? Har alltid fått det, uansett størrelse og blødning, før og etter fødsler) så jeg bruker nattbind de første dagene, men går fint på besøk for det. Har jeg vondt blir jeg ofte hjemme, men det er ytterst sjeldent.

Anonymkode: 79cf9...7a8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har veldig store blødninger så finner jeg opp en unnskylding. Da kommer jeg meg så vidt rundt i huset.

Anonymkode: 129db...eab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honeyblossom

Jeg har aldri hatt noe særlig problemer når jeg har mensen så nei, det har ikke påvirket hvor lenge jeg blir hos noen. Magekrampene går over etter første dagen, og jeg har helt "vanlige" blødninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en periode der jeg måtte skifte tampong hvert 20. min ellers blødde jeg kraftig igjennom bindet jeg (også) hadde på, var ikke gøy å være ute. Takk gud for ppiller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt mensenkopp i mange år nå og merker knapt at jeg har mensen, så tanken på å dra hjem tidligere fra besøk pga mensen har ikke streifet meg engang. 

Men, hvis jeg hadde blødd fryktelig mye og hatt vondt så hadde jeg sannsynligvis tenkt mer på det og da også dratt tidligere hjem, hvis jeg i det hele tatt hadde dratt på besøk til noen da. 

Og - jeg hadde ikke funnet på unnskyldning heller, jeg hadde sagt at jeg drar fordi jeg har vondt pga mensen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg bruker tampong og ikke bind. Jeg må jo på skole/jobb når jeg har mensen så skjønner ikke hvorfor jeg skulle bure meg inne på fritiden bare fordi jeg blør. Folk har jo stort sett alltid søppelbøtte på badet også, hvis ikke er det jo bare å pakke søpla godt inn og kaste den på kjøkkenet og hinte til at verten kanskje burde vurdere å bruke en hundrelapp på en søppelbøtte til badet!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nope, blør veldig lite. Før så holdt jeg meg hjemme første dagen pga. forferdelige smerter, men begynte på p-piller og vips så var det problemet borte det også :) 

Har vært borti folk som blør veldig mye, og tror det finnes en type "mensenbleie".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det påvirket meg før da jeg hadde veldig kraftige blødninger. Ikke bare besøk, men alt mulig: kino, shopping, resturantbesøk, turer osv. 

Det var fordi jeg måtte skifte like ofte som deg MINST, og da var jeg avhengig av å kunne gå på toalettet når jeg ville. Det er jo feks ikke så lett om man er på skitur. 

Ellers vil jeg oppfordre deg til å bruke de største tampongene og bind. Man merker som regel når man begynner å blø gjennom tampongen, og da har man jo bind som tar resten, så da er det bare å gå på do og skifte. 

Jeg gikk til legen og forklarte problemet og fikk resept på cyklokapron. De tar jeg på de 3 dagene hvor jeg blør mest. Og de hjelper virkelig!!! Har mye mindre blødninger nå og jeg kan endelig planlegge mer. Er ikke noe problem å være et sted uten toalett nå i 3 timer. 

Anonymkode: bfca3...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg var tenåring og brukte bind så husker jeg at jeg alltid var selvbevisst og stresset når jeg hadde mensen, noe som av og til gikk ut over det sosiale. Det gikk bedre da jeg gikk over til tampong, og nå tenker jeg knapt over at jeg har mensen en gang. Det har aldri påvirket noe som helst bortsett fra sexlivet:wink:

Anonymkode: 417a8...b41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var ung og brukte bind påvirket det livet veldig.

Nå bruker jeg menskopp, og merker knapt at jeg har mensen.

(bind lukter, så jeg foretrekker at venninner som bruker bind ikke besøker meg lenge av gangen. Jeg har veldig god luktesans, og kjenner dessverre igjen denne lukten, og den gjør meg kvalm.  Nei, jeg tuller ikke!)

Anonymkode: b5852...fdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hadde så store blødninger, gikk jeg over til tamponger. Var rundt 11 år. Ikke gått tilbake til bind nei, usj så ekkelt! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får vondt i magen av å bruke tampong ( noen som vet hvorfor?

Anonymkode: 79cf9...7a8

Jeg kan tenke meg at det kan komme av intoleranse for stoffene som er i tampongen. Det er FULLT av kjemikalier i tampong (og bind), blandt annet kraftig blekemiddel som i utgangpunktet er helseskadelig å få på og i kroppen. Siden det er slimhinner der nede så taes jo dette raskt opp i kroppen når man stapper en tampong/kjemikalebombe inn. Selv har jeg byttet til mooncup, kun for å slippe å få alle de kjemikaliene i meg.

Anonymkode: af288...367

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...