AnonymBruker Skrevet 25. desember 2015 #1 Skrevet 25. desember 2015 Hvorfor ble det galaktiske imperiet sett på som ond? De styrte galaksen, men jeg kan ikke se at de gjorde noe som helst galt? De tilhørte den mørke siden, men de gjorde jo ikke noen form for ondskap!? Anonymkode: d3ca8...f92
Cuntzilla Skrevet 25. desember 2015 #2 Skrevet 25. desember 2015 Tja, folkemord, okkupasjon, diktatur og rene jedi-holocausten for eksempel?
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2015 #3 Skrevet 25. desember 2015 Et øyeblikk siden, Cuntzilla skrev: Tja, folkemord, okkupasjon, diktatur og rene jedi-holocausten for eksempel? Hvilket folkemord? Ja, de de gjorde med jediene var ikke bra, men bortsett fra det? Anonymkode: d3ca8...f92
Cuntzilla Skrevet 25. desember 2015 #4 Skrevet 25. desember 2015 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilket folkemord? Ja, de de gjorde med jediene var ikke bra, men bortsett fra det? Anonymkode: d3ca8...f92 De har jo bl.a. brukt disse mega-planet-våpnene sine Death Star og hva nå den nye het til å blåse minst to planeter som jeg kommer på til fillebiter.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2015 #5 Skrevet 25. desember 2015 Et øyeblikk siden, Cuntzilla skrev: De har jo bl.a. brukt disse mega-planet-våpnene sine Death Star og hva nå den nye het til å blåse minst to planeter som jeg kommer på til fillebiter. Ja, det er sant, det var ikke godt av dem. Men dette var jo bare et svar på det rebellene gjorde, hvis rebellene ikke gjorde opprør ville ikke dette skjedd? Vet vi hvordan dagliglivet var under det galaktiske imperiet, kanskje det var bra?, hvorfor gjorde rebellene opprør? Anonymkode: d3ca8...f92
Cuntzilla Skrevet 25. desember 2015 #6 Skrevet 25. desember 2015 Hm. Hva med slavehandel av wookier, er det ondt nok for deg?
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2015 #7 Skrevet 25. desember 2015 1 minutt siden, Cuntzilla skrev: Hm. Hva med slavehandel av wookier, er det ondt nok for deg? Såvidt jeg husker ble Anakin eid som slave i episode 1, da det var Republikk? Anonymkode: d3ca8...f92
Cuntzilla Skrevet 25. desember 2015 #8 Skrevet 25. desember 2015 (endret) Ja, men det var ikke lov i Republikken. I Imperiet ble det vanlig igjen, de var også mer rasister og så ned på wookier. Imperiet er jo litt Nazi-Tyskland. Jeg har forøvrig lest litt mye Star Wars-greier utenfor filmene og sett en del av tegnefilmserien i tillegg, så da får man jo litt mer bakgrunnshistorie. Men om man f.eks. bare ser den første gamle filmen (episode 4), så blir man jo bare kastet inn i at dette er godt vs ondt uten mye forklaring på hvorfor Darth Vader og imperiet er satan. Men de oppfører seg jo ikke spesielt fint gjennom hverken den filmen eller de neste, så man ser jo at rebellene har et poeng. Og enda mer når man ser prequel-filmene. Anakin slaktet jo alle de små jedi-kidsene, DET må jo være toppen av ondskap? Endret 25. desember 2015 av Cuntzilla 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå