Ferny Skrevet 25. desember 2015 #61 Skrevet 25. desember 2015 Beste gaven var en jakke fra samboeren. Akkurat det jeg trengte - og den var helt etter min smak. Ble nesten litt overrasket over hvor godt han traff med den. Verste... vel, diverse greier fra fjern slekt, hvor skal jeg begynne. OK. En tredimensjonal papp-sau, hvit- og blåstripete - hvor sauen har en ganske stor øredobb i ene øret (også av papp), hvor det står noe på arabisk eller eh... hebraisk? Sikkert noe pro-israel-propaganda. Dette eldre paret er litt... tja, de må oppleves. Alltid underholdende å åpne gavene deres altså, men i år slo de virkelig på stortromma. Haha. Rareste... 19
Pearl2.0 Skrevet 25. desember 2015 #62 Skrevet 25. desember 2015 Alle gavene var best og alt for meget, akkurat som i tidligere år ☺ Blir alltid svært ydmyk på julaften og føler meg veldig veldig heldig! 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2015 #63 Skrevet 25. desember 2015 42 minutter siden, Ferny skrev: Beste gaven var en jakke fra samboeren. Akkurat det jeg trengte - og den var helt etter min smak. Ble nesten litt overrasket over hvor godt han traff med den. Verste... vel, diverse greier fra fjern slekt, hvor skal jeg begynne. OK. En tredimensjonal papp-sau, hvit- og blåstripete - hvor sauen har en ganske stor øredobb i ene øret (også av papp), hvor det står noe på arabisk eller eh... hebraisk? Sikkert noe pro-israel-propaganda. Dette eldre paret er litt... tja, de må oppleves. Alltid underholdende å åpne gavene deres altså, men i år slo de virkelig på stortromma. Haha. Rareste... pass på så de ikke snubler over denne tråden og ser bildet og kjenner igjen papp-sauen de ga deg da Anonymkode: 4822a...064 2
Gjest MadameDeRosa Skrevet 26. desember 2015 #64 Skrevet 26. desember 2015 Jeg fikk få, men veldig fine gaver! Beste var en julekrans som ungen min hadde lagd i barnehagen.
Anglofil Skrevet 26. desember 2015 #65 Skrevet 26. desember 2015 Tråden er ryddet for latterliggjøring, samt svar til dette. Yvonne (mod)
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2015 #66 Skrevet 26. desember 2015 Beste: HemmeligVerste: ullsokker. I 20+ år har jeg fortalt mamma at jeg hater ullsokker som pesten. og hva fikk jeg? jo.. ullsokker, som vær bidige jul!! Hun glemmer det vært år! Også fikk en haug med ting til kjøkkenet. Jeg har sagt det tusen ganger; Jeg vil ikke ha noe til kjøkkenet! For jeg har alt dobbelt opp fra før! Jeg har hele to flytteesker med kjøkkenting på hytta, og nå har jeg jammen meg pakket full enda en! For å få plass til alt det nye. Har også to flytteesker nede i kjelleren med splitter nye ting, og en med dritt jeg aldri kommer til å bruke. Jeg har 2 mikro (Jeg bruker ikke mikrobølgeovn en gang!) 2 kaffemaskiner (drikker ikke kaffe!) 3 toastmaskiner (bruker det aldri heller!) 2 vannkokekere (aldri brukt, kommer aldri til å bruke). 2 brødristere (bruks ikke!) 3 støvsugere. (brukes, så en oppe og en i kjelleren og en på hytta i reserve) 3 håndmiksere (bruker kun den ene. En i kjelleren til den andre må byttes ut, den tredje er pakket ned på hytta i reserve) 4 (!!!!!!) vaffeljern..( dette bruker jeg, så har en liggende i skapet, en i kjelleren som back up og to på hytta.) Jeg flyttet ut for 2 år siden, og etter det så får jeg ting til kjøkkenet til jul og bursdag. Mamma gikk bananas da jeg flyttet ut også, å kjøpe alt nytt. Sa jeg "nei det trenger jeg ikke" til mikro, vannkoker etc. Ja da lå det i skapet da jeg flyttet inn, uten å vite hvordan i helvetet det kom seg hit! Joda, mamma tok seg en liten handletur og kjøpte inn alt jeg sa jeg ikke trengte Har en haug med tapas fat, muffinsformer, kakeformer, taco sett og mye dritt jeg aldri, aldri, aldri kommer til å bruke. Det å ha en av vær størrelse på kakeformene er mer enn nok. Trenger ikke 4 i samme størrelse men i forskjellige farger! Har også en god del skåler som aldri blir brukt. Fordi jeg allerede har ett sett med 8. Har hele 6 sett med skåler! I alle himmelens farger, størrelser og fasonger. Jeg.blir.sprø!! Mamma er fæl til å kjøpe rævl og dritt til kjøkkenet, jeg sa hun kan gi meg et gavekort til IKEA eller noe. Så får jeg kjøpt det jeg trenger når det trengs. I dag så inviterte jeg henne over til god mat. Dro frem flytte kassen så fikk hun se selv hvor mye jeg har. Hun fikk hakeslep da hun så de to eskene som står på hytta også. Nå har jeg ingen valg, jeg må legge ut ting på finn.no for dette går ikke. Fint med 1 av vær ting, men når du har opp til 4 av samme tingen, da er det ingen kjære mor her i gården. Sa ifra til resten av slekten, gi meg 100 kr så er jeg mer enn fornøyd. De hørte etter. Mamma syntes så synd på meg så jeg fikk hele 46 gaver av henne i år Siden jeg kun fikk konvolutter fra resten av familien. Jeg er ikke utakknemlig altså. Men det å få en ny mikro når den du har ikke har blitt brukt enda.. da er det lov å klage altså. På hytta så har ei eske hvor det står "dobbelt dritt" på, Og på den andre står det "reserve". Den i reserve er de jeg kommer til å bruke den dagen det jeg har blir ødelagt. Dobbelt dritt er en haug med dritt jeg aldri i verden kommer til å bruke. Men har ikke hjerte til å bare kaste det. Men må nok selge det på finn.no. Anonymkode: 0dafd...71d 1
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 26. desember 2015 #67 Skrevet 26. desember 2015 (endret) w Endret 13. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2015 #68 Skrevet 26. desember 2015 Måtte smile litt når jeg åpna gaven fra samboeren. Han har spurt meg flere ganger om hva jeg ønsker meg til jul,og hver gang har jeg svart at jeg ønsker meg et -enkelt- fint hverdagssmykke. Ikke no flashy eller dyrt. Noe jeg kan bruke hver dag, som minner meg om han. Som et enkelt halsskjede eller armbånd. Høres greit ut eller?`:p hva får jeg? Parfyme og et stk skikkelig flashy øredobber. Jeg bruker én type parfyme som jeg liker veldig godt, og har tidligere også sagt at jeg bare liker den ene parfymen fordi jeg synes den lukter som 'meg'. Har brukt den samme i flere år.Og; Jeg har -aldri- brukt øredobber i løpet av de åra vi har vært samme! Synes det gjør vondt og lugger i ørene. Helt ok gaver, men passer jo absolutt ikke til meg Smilte og sa jeg elsket øredobbene men tror de blir liggende. Anonymkode: 06a55...513
Snadder Skrevet 26. desember 2015 #69 Skrevet 26. desember 2015 Beste gaven var helt klart fra kjæresten. splitter ny Kenwood major kjøkkenmaskin av nyeste modell. Har siklet på den leeeenge. 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2015 #70 Skrevet 26. desember 2015 Verste: ei venninne ga meg to garn nøster i et grusomt klø garn. Strikkepinner og sokke oppskrift. Jeg kan strikke sokker og det vet ho. Beste: en liten pynte engel som barna mine kjøpte Anonymkode: 342a0...271 1
Mis(s)Understood Skrevet 26. desember 2015 #71 Skrevet 26. desember 2015 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Beste: HemmeligVerste: ullsokker. I 20+ år har jeg fortalt mamma at jeg hater ullsokker som pesten. og hva fikk jeg? jo.. ullsokker, som vær bidige jul!! Hun glemmer det vært år! Også fikk en haug med ting til kjøkkenet. Jeg har sagt det tusen ganger; Jeg vil ikke ha noe til kjøkkenet! For jeg har alt dobbelt opp fra før! Jeg har hele to flytteesker med kjøkkenting på hytta, og nå har jeg jammen meg pakket full enda en! For å få plass til alt det nye. Har også to flytteesker nede i kjelleren med splitter nye ting, og en med dritt jeg aldri kommer til å bruke. Jeg har 2 mikro (Jeg bruker ikke mikrobølgeovn en gang!) 2 kaffemaskiner (drikker ikke kaffe!) 3 toastmaskiner (bruker det aldri heller!) 2 vannkokekere (aldri brukt, kommer aldri til å bruke). 2 brødristere (bruks ikke!) 3 støvsugere. (brukes, så en oppe og en i kjelleren og en på hytta i reserve) 3 håndmiksere (bruker kun den ene. En i kjelleren til den andre må byttes ut, den tredje er pakket ned på hytta i reserve) 4 (!!!!!!) vaffeljern..( dette bruker jeg, så har en liggende i skapet, en i kjelleren som back up og to på hytta.) Jeg flyttet ut for 2 år siden, og etter det så får jeg ting til kjøkkenet til jul og bursdag. Mamma gikk bananas da jeg flyttet ut også, å kjøpe alt nytt. Sa jeg "nei det trenger jeg ikke" til mikro, vannkoker etc. Ja da lå det i skapet da jeg flyttet inn, uten å vite hvordan i helvetet det kom seg hit! Joda, mamma tok seg en liten handletur og kjøpte inn alt jeg sa jeg ikke trengte Har en haug med tapas fat, muffinsformer, kakeformer, taco sett og mye dritt jeg aldri, aldri, aldri kommer til å bruke. Det å ha en av vær størrelse på kakeformene er mer enn nok. Trenger ikke 4 i samme størrelse men i forskjellige farger! Har også en god del skåler som aldri blir brukt. Fordi jeg allerede har ett sett med 8. Har hele 6 sett med skåler! I alle himmelens farger, størrelser og fasonger. Jeg.blir.sprø!! Mamma er fæl til å kjøpe rævl og dritt til kjøkkenet, jeg sa hun kan gi meg et gavekort til IKEA eller noe. Så får jeg kjøpt det jeg trenger når det trengs. I dag så inviterte jeg henne over til god mat. Dro frem flytte kassen så fikk hun se selv hvor mye jeg har. Hun fikk hakeslep da hun så de to eskene som står på hytta også. Nå har jeg ingen valg, jeg må legge ut ting på finn.no for dette går ikke. Fint med 1 av vær ting, men når du har opp til 4 av samme tingen, da er det ingen kjære mor her i gården. Sa ifra til resten av slekten, gi meg 100 kr så er jeg mer enn fornøyd. De hørte etter. Mamma syntes så synd på meg så jeg fikk hele 46 gaver av henne i år Siden jeg kun fikk konvolutter fra resten av familien. Jeg er ikke utakknemlig altså. Men det å få en ny mikro når den du har ikke har blitt brukt enda.. da er det lov å klage altså. På hytta så har ei eske hvor det står "dobbelt dritt" på, Og på den andre står det "reserve". Den i reserve er de jeg kommer til å bruke den dagen det jeg har blir ødelagt. Dobbelt dritt er en haug med dritt jeg aldri i verden kommer til å bruke. Men har ikke hjerte til å bare kaste det. Men må nok selge det på finn.no. Anonymkode: 0dafd...71d Får jeg lov å komme med et lite tips? Jeg flyttet i høst, og hadde også dobbelt opp av en del kjøkkenutstyr. Jeg la ut en annonse på finn, under 'gis bort' og fikk kontakt med en veldig hyggelig kvinne som bor alene med sine 2 små barn. Hennes mann tok absolutt alt da han flyttet, og hun hadde ingenting. Hun fikk velge (det har noe med å oppleve verdighet å gjøre) hva hun trang fra mitt dobbel-av-lager. Jeg var takknemlig for jeg fikk plass. Hun fikk ting hun og barna hadde bruk for for å få hverdagen til å gå sammen. Begge to var strålende fornøyde. Man trenger ikke tjene penger på fine ting man har dobbelt opp av når noen ander har bruk for det 15
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2015 #72 Skrevet 27. desember 2015 Verste gaven er en kalender med slike visdomsord. Mest meningsløse "dype quotes" på facebook du har sett? Anonymkode: f5650...763
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2015 #73 Skrevet 27. desember 2015 Beste gaven står mellom to stykker, en julekrybbe fra Willow Tree, som jeg har ønsket meg i mange år, og hotellopphold til når jeg og kjæresten reiser til Roma/Venezia neste sommer (fikk turen i bursdagsgave). Fikk egentlig ikke noen presanger jeg ikke likte, fikk dobbelt opp av noe, men det er jo bare å bytte/gi bort. Anonymkode: af99a...06f
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2015 #74 Skrevet 27. desember 2015 1 time siden, AnonymBruker skrev: Verste gaven er en kalender med slike visdomsord. Mest meningsløse "dype quotes" på facebook du har sett? Anonymkode: f5650...763 De kunne like gjerne gitt deg en brukerkonto på facebook Anonymkode: 25f0c...74d 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2015 #75 Skrevet 27. desember 2015 Den 25.12.2015 at 23.54, Ferny skrev: Beste gaven var en jakke fra samboeren. Akkurat det jeg trengte - og den var helt etter min smak. Ble nesten litt overrasket over hvor godt han traff med den. Verste... vel, diverse greier fra fjern slekt, hvor skal jeg begynne. OK. En tredimensjonal papp-sau, hvit- og blåstripete - hvor sauen har en ganske stor øredobb i ene øret (også av papp), hvor det står noe på arabisk eller eh... hebraisk? Sikkert noe pro-israel-propaganda. Dette eldre paret er litt... tja, de må oppleves. Alltid underholdende å åpne gavene deres altså, men i år slo de virkelig på stortromma. Haha. Rareste... Den sauen hadde jeg digget. Legg ut på språkforumet og se om du får den oversatt Anonymkode: 25f0c...74d 3
QueenOfTheSidewalk Skrevet 27. desember 2015 #76 Skrevet 27. desember 2015 Beste var penger og verste var marsipan
Wenda Skrevet 27. desember 2015 #77 Skrevet 27. desember 2015 Kan hende den pappsauen er en slags veldedighetsgreie. Om man kjøper ting derfra så går pengene til typ syriske flyktninger eller noe i den duren. Men det burde kanskje kommet litt tydeligere frem, ikke bare få en sau av papp med en liten skrift på et språk man ikke forstår 2
Wenda Skrevet 27. desember 2015 #78 Skrevet 27. desember 2015 Kom på en ting som var en ikke så bra gave...fra en god venn som kjenner meg GODT! Altså her snakker vi om at hun kjenner til så og si alt jeg foretar meg i livet Hun vet at jeg ikke har spist sukker på mange år (mye pga helsen), og likevel så fikk jeg en boks full av hjemmelaget knekk som karameller, marengs, sjokoladekjeks m.m. Jeg kan jo ikke spise noengang av det. Jeg har ingenting imot hjemmelaget knekk, men det er jo greit å tilpasse gavene til mottakeren. Hadde vært mye hyggeligere med et besøk og en god juleklem liksom
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2015 #79 Skrevet 27. desember 2015 2 timer siden, Wenda skrev: Kom på en ting som var en ikke så bra gave...fra en god venn som kjenner meg GODT! Altså her snakker vi om at hun kjenner til så og si alt jeg foretar meg i livet Hun vet at jeg ikke har spist sukker på mange år (mye pga helsen), og likevel så fikk jeg en boks full av hjemmelaget knekk som karameller, marengs, sjokoladekjeks m.m. Jeg kan jo ikke spise noengang av det. Jeg har ingenting imot hjemmelaget knekk, men det er jo greit å tilpasse gavene til mottakeren. Hadde vært mye hyggeligere med et besøk og en god juleklem liksom Hun akter vel å komme på besøk ofte og forsyne seg av snopet. Hun heter ikke tilfeldigvis Ronja? Anonymkode: 25f0c...74d 1
skinnjakke Skrevet 27. desember 2015 #80 Skrevet 27. desember 2015 Beste: allt! Verste? Må vel bli klitorisvibratorn kjæresten kjøpte som kødd. Kjempegøy og åpne den framfor familien min. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå