Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med spare til parfyme? 

Anonymkode: 4f6a5...a1f

Jeg syntes det var enkelt å forstå.

Hun har over tid lagt til side penger, slik at hun etterhvert, når hun har lagt til side nok, kan kjøpe parfymen hun ønsket seg.  Dette kalles sparing.

Om du mener at det ikke burde være nødvendig å spare til noe som vanligvis koster under 700 kr, vil jeg hevde at du har behov for en liten dose realitetsjustering.  Det kan være mange grunner til at folk ikke har mulighet til å kjøpe alt de ønsker seg uten å spare først.  Alder, inntekt, utgifter osv er noen få faktorer.

Anonymkode: 58032...3cf

• Liker 44
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den beste gaven vi fikk var en god slump med penger som kommer til å redde oss økonomisk ettersom vi er midt oppi en liten krise her

Fikk ingen dårlige gaver, men fikk en flaske vin. Og verken jeg eller samboeren min drikker ikke vin. Den blir gitt videre til noen vi vet setter stor pris på slike gaver

Skrevet

Jeg fikk mange fine gaver i år, og er fornøyd med så og si alt. Bare en ting jeg ikke ble kjempehappy for, og det var en veldedighetsgave fra tante og onkel. Jeg liker å få bestemme selv hvem jeg skal gi veldedighet til. De voksne har avtale om å gi hverandre veldedighetsgaver, men synes det er litt dumt at de gir det til oss "barna" og, uten å være enige om det på forhånd. Kusina mi fikk en kjempefin gave fra mine foreldre.. Men, herregud, jeg fikk så mange fine gaver, har tak over hodet, goood mat på bordet, kaker til dessert, uendelige mengder julebrus osv, jeg er kjempeheldig! :biggrin:

Anonymkode: ff140...2fc

• Liker 5
Skrevet

Fikk et øyeskyggepallett fra h&m. Min femte i samlingen nå. Det var nok den verste gaven jeg fikk, om jeg må velge!

Elsket alle andre gavene men fikk 3 like ting så må nok bytte litt.

Skrevet

Jeg fikk bare fine gaver i år for de kom alle fra ønskelisten, også fikk jeg en del penger så det var topp :nigo:

Gjest Uhumskheter
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beste gaven er gavekortene og ei kokebok.
Verste gaven må være de to(!) lavalampene jeg fikk. Passer ikke inn hos meg i det hele tatt. 

Anonymkode: 0ee8d...95c

Jeg ønsket meg lavalamper :laugh:

Gjest hockeyfrue
Skrevet

Den beste gaven var uten tvil Love Bracelet fra Cartier. Det var ikke i mine villeste fantasier engang at samboeren min skulle kjøpe det til meg. Jeg har ønsket meg det lenge, men jeg synes 40.000 var litt mye å bruke på et armbånd, så da tok kjæresten saken i egne hender :nigo:

Fikk egentlig ingen dårlige gaver, men fikk fem stk duftlys fra Voluspa. Min egen feil da, siden jeg satt opp det på alle ønskelistene... Jaja, da har jeg duftlys frem til neste jul! 

Skrevet

Fikk ikke noe jeg vil betrakte som "verste" gave, alt var fint :)
Beste fikk jeg av kjæresten; Fargeblyanter fra Faber Castell i treskrin og et nydelig drageanheng :rodmer:

• Liker 2
Skrevet

Jeg fikk en støvsuger av samboeren. Han har mast lenge om at vi trengte ny, jeg bryr meg ikke. Skikkelig skuffende. 

Anonymkode: bb0e7...267

• Liker 5
Skrevet

*verste

Veldig glad for alt jeg fikk. Beste gaven var den jeg fikk fra mannen, en ferietur på våren. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes det var enkelt å forstå.

Hun har over tid lagt til side penger, slik at hun etterhvert, når hun har lagt til side nok, kan kjøpe parfymen hun ønsket seg.  Dette kalles sparing.

Om du mener at det ikke burde være nødvendig å spare til noe som vanligvis koster under 700 kr, vil jeg hevde at du har behov for en liten dose realitetsjustering.  Det kan være mange grunner til at folk ikke har mulighet til å kjøpe alt de ønsker seg uten å spare først.  Alder, inntekt, utgifter osv er noen få faktorer.

Anonymkode: 58032...3cf

700kr i 2 år blir 29 kr i måneden? 

Anonymkode: 4f6a5...a1f

• Liker 3
Skrevet
37 minutter siden, hockeyfrue skrev:

Den beste gaven var uten tvil Love Bracelet fra Cartier. Det var ikke i mine villeste fantasier engang at samboeren min skulle kjøpe det til meg. Jeg har ønsket meg det lenge, men jeg synes 40.000 var litt mye å bruke på et armbånd, så da tok kjæresten saken i egne hender :nigo:

Fikk egentlig ingen dårlige gaver, men fikk fem stk duftlys fra Voluspa. Min egen feil da, siden jeg satt opp det på alle ønskelistene... Jaja, da har jeg duftlys frem til neste jul! 

40 000?? I himmelens navn så mye folk bruker på julegaver!

Beste gaven jeg fikk var fra samboeren min, ring og øreringer i samme stil. Virkelig nydelig :)

Anonymkode: 44b3c...f2e

• Liker 16
Skrevet

Dårligste gaven var nok en rive, sånn til å rake løv med. Jeg bor i leilighet og har. ikke plen. Vet heller ikke hva jeg skal med rumpeakebrett, for det er ikke så mye snø her akkurat.. Fikk også en sånn pyntekatt som vinker i glorete farger, sånn enkelte kinarestauranter har, og en strømpebukse str. 12 år, en kalender med bilder av giveren(min svigerinne) i utfordrende positurer med sånne nissedrakter man sikkert får kjøpt på kondomeriet.. Bortsett fra det fikk jeg helt normale ting.

• Liker 22
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beste gaven jeg fikk var fra samboeren min, ring og øreringer i samme stil. Virkelig nydelig :)

Enig, visste at folk brukte mye penger, men 40.000 er jo helt sykt. Med mindre man er milliardær vil jeg egentlig si så mye penger på en gave er litt idioti.

Anonymkode: 4822a...064

• Liker 13
Skrevet

Beste gaven var helt klart Anastasia contour kit, hehe. Har ønsket meg det lenge, men er superfattig, så sminke til 500-600 kroner blir aldri prioritert. 

Verste gaven var kanskje en manneparfyme. Tenker det må ha skjedd et mix up, eller noe. :fnise: 

• Liker 2
Skrevet
52 minutter siden, Uhumskheter skrev:

Jeg ønsket meg lavalamper :laugh:

Jeg og :fnise: 

Gjest Raindrops
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beste gaven er gavekortene og ei kokebok.
Verste gaven må være de to(!) lavalampene jeg fikk. Passer ikke inn hos meg i det hele tatt. 

Anonymkode: 0ee8d...95c

Jeg hadde blitt såå glad for lavalampe, men ingen i familien tar meg seriøst når jeg ønsker meg sånt :ler:

Skrevet
13 timer siden, Franke Ann skrev:

Fikk en masse myke pakker, noe som jeg trengte sårt. Altså ingen dårlige gaver her i gården. Kanskje 2016 blir året der de siste klesplaggene fra 90-tallet forsvinner ut av klesskapet.

Synes du skal være stolt om du kan bruke klær fra 90-tallet fortsatt, da har du i hvert fall ikke lagt på deg for mye.

Anonymkode: ee184...b66

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes du skal være stolt om du kan bruke klær fra 90-tallet fortsatt, da har du i hvert fall ikke lagt på deg for mye.

Anonymkode: ee184...b66

Med andre ord så fantes det ikke tykke mennesker på 90-tallet? :ler:

• Liker 4
Gjest hockeyfrue
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig, visste at folk brukte mye penger, men 40.000 er jo helt sykt. Med mindre man er milliardær vil jeg egentlig si så mye penger på en gave er litt idioti.

Anonymkode: 4822a...064

For oss er faktisk ikke 40.000 så innmari mye penger. Idioti hadde det vært om man ikke har råd til det, men det har vi, så hva er egentlig problemet? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...