Gå til innhold

Er det enklere å finne seg en kjæreste i en større by?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var det jul igjen. Det jeg ønsket meg mest av alt til jul var det samme som i fjor, og det var en kjæreste. Det fikk jeg selvfølgelig ikke. Fra spøk til alvor.

Er det enklere å finne seg en kjæreste i en by på over 100.000 personer enn en by på 50.000? Kanskje et vanskelig spørsmål. Men jeg har en tendens til å tro at det er så mye lettere å finne seg en kjæreste i en større by. Jeg bor i en by på 50.000 personer og har vært singel alt for lenge. Jeg har naturligvis blitt vant til det, men det vil ikke si at jeg til tider skulle ønske at jeg hadde en kjæreste jeg kunne ha i armkroken, dele gleder og sorger med.

Jeg vet det vil være et bedre marked for nettdating i en større by, men det vil ikke si det vil være enklere. I bunn og grunn føler jeg at datingapper som Tinder er for overfladisk. Dette har jeg fått bekreftet da jeg har møtt flere av det motsatte kjønn som tydeligvis har vært interessert når jeg har truffet dem i sosiale sammenhenger, men som har sagt at de har fått et bedre bilde av meg etter de har snakket med meg.  Det kan selvfølgelig hende at jeg kunne funnet noen bedre bilder. Sånn er det å bo i en middelstor by i Norge. Der man fort kan treffe på de menneskene man ser på Tinder.

Jeg har en god del venner av begge kjønn, og til tider får jeg spørsmål fra venninner om når jeg har tenkt til å få meg kjæreste, og at de ikke skjønner hvorfor jeg er singel.

Anonymkode: 9f1d2...40e

Videoannonse
Annonse
Gjest Trollkarlen
Skrevet

Lettest på bygda som kvinne. Det er flere menn enn kvinner som oftest. I tillegg er det litt sånn alle kjenner alle. Så du blir sjeldnere(aldri?) lurt av menn siden rykter sprer seg fort som faen. Tror ikke playere lykkes noe særlig på bygda.

Skrevet
1 time siden, Trollkarlen skrev:

Lettest på bygda som kvinne. Det er flere menn enn kvinner som oftest. I tillegg er det litt sånn alle kjenner alle. Så du blir sjeldnere(aldri?) lurt av menn siden rykter sprer seg fort som faen. Tror ikke playere lykkes noe særlig på bygda.

Dette er hva jeg også har inntrykk av. Foretrekker faktisk bygde-flørtingen.

Anonymkode: 7d1a5...84b

Skrevet

Selvfølgelig er det lettere i en storby, om man tenker på andelen mennesker man da møter og har å velge mellom.
En fiskedam med 200 fisk er lettere å få napp i en en liten fiskedam med 20 fisk i .

Men det krever jo at man er kontaktsøkende da, noe som kanskje kan være litt vanskeligere i storby enn på bygda, for på bygda er det jo mer vanlig å prate med fremmede.

Anonymkode: 19847...4da

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er det lettere i en storby, om man tenker på andelen mennesker man da møter og har å velge mellom.
En fiskedam med 200 fisk er lettere å få napp i en en liten fiskedam med 20 fisk i .

Men det krever jo at man er kontaktsøkende da, noe som kanskje kan være litt vanskeligere i storby enn på bygda, for på bygda er det jo mer vanlig å prate med fremmede.

DETTE!!

Anonymkode: feb05...172

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke fremmede? :fnise:

Anonymkode: acd1b...535

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, Trollkarlen skrev:

Dette er mitt inntrykk også. Man kan ikke ha like stor bruk-og-kastmentalitet der alle kjenner alle. I større byer er det mye mer brutalt. De vet de ikke trenger å se deg dagen etter, så de driter i rykter ol.

Men utvalget er jo uten tvil mye større enn på en liten plass.

Anonymkode: 98784...87a

Skrevet

Det bor vel en del fleire mennesker i de største byene.
 Så statistikken er kanskje på din side?

Anonymkode: 5f4c1...c55

Skrevet

Synes alle på mindre steder har kjæreste.

Skrevet

Det er mange fler kvinner i storbyen enn på bygda, fordi "alle" unge kvinner vil inn til byen og leve blant mange mennesker. Spesielt Oslo med sine samfunnsfaglige studier har mange jenter. Guttene blir igjen på bygda.

Bergen, Tromsø, Stavanger, Trondheim tror jeg vil være bedre valg.
Jeg er fra en bydel i Oslo hvor jeg ca bare ser jenter, det er nesten latterlig... en typisk dag står jeg f.eks. på bussholdeplassen sammen med 20 ukjente jenter og ingen gutter. Men studerer i en annen by og der går det fler gutter rundt omkring.

Anonymkode: e1871...a39

Skrevet

Ellers har København 1,2 millioner innbyggere og er et fristende valg etterhvert for min del. :)

Anonymkode: e1871...a39

Gjest Carly-Chardonnay
Skrevet

Syns ikke det er enklere nei.. jeg bor i Oslo og ingen menn gidder snakke til meg en gang. 

Skrevet

Det er aller lettest hvis man bor i Twin Peaks

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at hvis du ikke klarer å finne en eneste mann du vil ha blandt 50.000 innbyggere så har du et problem for å si det sånn. Jeg fant 3 (nr 3 er han som er mannen min nå) på et og samme sted med ca så mange innbyggere og jeg er kresen. 

Anonymkode: f539c...6e2

Gjest Carly-Chardonnay
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at hvis du ikke klarer å finne en eneste mann du vil ha blandt 50.000 innbyggere så har du et problem for å si det sånn. Jeg fant 3 (nr 3 er han som er mannen min nå) på et og samme sted med ca så mange innbyggere og jeg er kresen. 

Anonymkode: f539c...6e2

For min del er det mange jeg liker, men når de ikke liker meg så får jeg ikke gjort noe med det. Kan ikke tvinge menn til å være sammen med meg når de ikke er interessert. Begge må jo like hverandre for at det skal skje noe. Og det er vanskelig uansett om man er i en bygd eller en by altså! 

Skrevet
16 minutter siden, Knirke skrev:

Det er aller lettest hvis man bor i Twin Peaks

En venn av meg mener bestemt at Veggeli og Twin Peaks er det samme stedet. Jeg kjører alltid fort forbi, men kanskje jeg skal stoppe nesten gang jeg er i området?

Anonymkode: 98784...87a

• Liker 1
Skrevet

Selvom det er flere fisker i dammen i store byer, så er det flere som fisker også. Har du ikke god nok stang og agn får du ikke den største fisken heller. Bygda har et mindre utvalg, men "gresset er grønnere"-mentaliteten er ikke like fremtredende der som i byene. Har vært rundt om i mange bygder opp i gjennom og man blir fort sett på som eksotisk og interessant selv om man egentlig bare er en standard, småkjedelig fyr fra et sted nær svenskegrensa.

Skrevet

Jeg tipper at det er enklere på bygda! Det er ikke så mye annet å finne på, så da må man få seg en kjæreste å henge med :P 

Anonymkode: eb648...80f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...