Gå til innhold

Ulovelig å snakke høyt tilbake?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er nå 17 år og av og til har jeg og foreldrene mine små krangler, det kan hende at moren min skriker til meg, og hvis jeg har en annen mening(eller prøver å forsvare meg selv) kan jeg også begynne å skrike tilbake for at jeg skal bli forstått. Jeg får ofte høre "slik snakker du ikke til dine foreldre", "hvis du skriker til meg en gang til for du ikke lov til å bo her" etc.  

Jeg har gått søkk lei dette, og svar som til og med "Hæ?", "hva?" blir regnet som "uhøflige" , hele julen ble ødelagt på grunn av dette... 

Hva er så galt med det jeg gjør? 

Anonymkode: 1e918...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

voksne som krever respekt regardless hvordan de selv oppfører seg er patetisk. Hadde selv slike foreldre. De visste nøyaktige hvilke knapper å trykke på for å irritere sine barn, og kom med frasen som: jeg er moren din! Du skal respektere meg!  

Nei, de kan ikke oppføre seg som skitunger og bli forskrekket når de blir behandlet på samme måte selv.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Respekt er noe man skal gjøre seg fortjent til, ikke noe man nødvendigvis kan kreve. Foreldre som skriker til barna sine fortjener ikke såpass respekt av barna sine at de ikke skriker tilbake. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 2Bhonest

Noe som garantert vil flippe din foreldre trill rundt, er å svare med normal og høflig stemme uansett hva som slenges mot deg...
Ikke synk ned på deres nivå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren din skal da heller ikke skrike til deg. Foreldre skal vite bedre hvordan man oppfører seg. Også barn fortjener respekt! 

Anonymkode: 2e48f...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har skjedd mye hjemme hos oss og. "Man lærer av sine foreldre" svarer jeg da, og da bryter helvete løs :ler: 

Endret av Fotballflue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg bodde hjemme ble jeg så forbanna av måten min mor snakket til meg, så en gang sa jeg at hvis hun forventet at jeg skulle høre på hva hun sa og svare så fikk hun snakke normalt som et normalt menneske. Hun snakket ikke til meg på mange dager, men jeg fikk fram poenget. Fikk beskjed om å finne leilighet kort tid etter og det gjorde jeg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal oppføre seg slik man selv vil bli behandlet.

17-årige døtre er som regel ikke de enkleste samboere for mødre, og det kan gå en kule varmt innimellom, - samt at saken selvsagt har to sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir faktisk hørt bedre om du snakker normalt i opphetede krangler. Dette er fordi folk må holde kjeft for å høre hva du sier. Så da holder de kjeft. Folk som skriker til hverandre for å overdøve hverandre er direkte latterlig og lite hensiktsmessig.

Anonymkode: 95d9d...732

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...