AnonymBruker Skrevet 24. desember 2015 #1 Skrevet 24. desember 2015 Kom ikke her og fortell meg qt et barn som vokser opl og lærer å tenke kritisk og fornuftig i voksen alder vil konkludere med at det som står i Bibelen er sant. Det er en grunn til at de fleste religiøse også har religiøse foreldre. Anonymkode: 4c2d5...361 6
stan Skrevet 24. desember 2015 #2 Skrevet 24. desember 2015 For noe tøys. Jeg vokste opp med ikke-troende foreldre. Og det var stor skepsis både hjemme og blant venner når jeg som voksen ble troende. Det du som anonym påstår har null verdi eller tyngde. 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2015 #3 Skrevet 24. desember 2015 Kilder? Jeg er selv religiøs og har foreldre som ikke er det. Troen for meg kom gjennom nysgjerrighet for religion (dermed leste jeg Bibelen) på samme måte som at jeg var nysgjerrig på alt annet. Traumer opplevde jeg aldri i min oppvekst. Hadde en utrolig fantastisk oppvekst som jeg er svært takknemlig for. Det er helt greit at du selv ikke tror på Gud, men hvorfor er det så viktig for deg å prøve og være bedre enn de som er religiøse? At din tro eller ikke tro er noe bedre enn andres? Hvorfor kan du ikke akseptere at ikke alle mennesker har samme syn på verden og universet som det du gjør? Jeg er i grunn glad ikke alle er som deg, for da hadde det vært mye mer krig i verden enn det det allerede er. Bruk heller energien din på å utrette noe positivt for andre, så får du i tillegg positiv energi i stedet for alt det negative du sitter med. Anonymkode: 4b64e...c13 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2015 #4 Skrevet 25. desember 2015 Ingen ville sett kritisk på verden og sagt "jeg tror denne verden ble skapt av en Gud og at vi mennesker er syndere som bare kan bli frelst om vi tror på at spøkelset til en jøde som levde for 2000 år siden skal komme tilbake for å dømme levende og døde." Det er simpelten umulig uten hjernevasking. Anonymkode: 4c2d5...361 1
stan Skrevet 25. desember 2015 #5 Skrevet 25. desember 2015 Så den eneste fornuftige forklaringen på at noen tenker anderledes enn deg er hjernevask? Hvor finner du disse tydelige bevisene på at Gud ikke eksisterer?
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #6 Skrevet 30. desember 2015 Den 24.12.2015 at 18.09, AnonymBruker skrev: Kom ikke her og fortell meg qt et barn som vokser opl og lærer å tenke kritisk og fornuftig i voksen alder vil konkludere med at det som står i Bibelen er sant. Det er en grunn til at de fleste religiøse også har religiøse foreldre. Anonymkode: 4c2d5...361 Du har jo dem som blir hjernevasket i vosken alder også. Anonymkode: e089b...038
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå